Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lutego 2014, 09:55

autor: Adrian Werner

Risen 3: Titan Lords - pierwsze konkrety odnośnie grafiki, fabuły i mechanizmów rozgrywki

Poznaliśmy wreszcie pierwsze konkrety odnośnie Risen 3: Titan Lords. Wśród nich znalazły się informacje na temat platform docelowych, silnika graficznego, planowanej daty premiery, struktury świata oraz zmian w mechanizmach walki.

W Risen 3: Titan Lords zagramy najwcześniej w sierpniu tego roku. - Risen 3: Titan Lords - pierwsze konkrety odnośnie grafiki,  fabuły i mechanizmów rozgrywki - wiadomość - 2014-02-23
W Risen 3: Titan Lords zagramy najwcześniej w sierpniu tego roku.

Ostatnich kilka dni zdominowanych zostało przez grę Risen 3: Titan Lords, czyli trzecią odsłonę popularnego cyklu cRPG-ów autorstwa studia Piranha Bytes. Wpierw w piątek dowiedzieliśmy się, że projekt znajduje się w produkcji. Wczoraj obejrzeliśmy premierowe screeny, a teraz fanowska strona World of Risen opublikowała zestaw pierwszych konkretów. Przede wszystkim zdradzono, że tytuł zmierza na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Na razie twórcy nie mają w planach wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Niestety, związana jest z tym bardzo rozczarowująca informacja – autorzy postanowili wykorzystać ten sam silnik, co w Risen 2: Dark Waters, lekko go tylko ulepszając. Oznacza to, że nie otrzymamy dużego skoku jakościowego i postacie wciąż będą straszyły słabą jakością animacji, zwłaszcza podczas scenek przerywnikowych.

Pojawi się możliwość blokowania ciosów potworów, a podczas starć pomogą nam członkowie drużyny. Mechanika walki oparta zostanie na czterech typach ruchów oraz prostym systemie kombosów. Będziemy mogli wykorzystać zarówno broń palną, jak i łuki. Nie zabraknie także licznych zaklęć bojowych, takich jak kule ognia czy rażenie piorunami i prawdopodobnie powróci także magia voodoo. Pojawi się również opcja okradania nieprzytomnych wrogów.

Risen 3: Titan Lords - pierwsze konkrety odnośnie grafiki,  fabuły i mechanizmów rozgrywki - ilustracja #2

Kampanię rozpocznie prolog, podczas którego otrzymamy możliwość pobawienia się zaawansowanymi umiejętnościami, a następnie zostaniemy cofnięci do poziomu 1. Ma to umożliwić graczom bardziej świadome rozwijanie bohatera. Ponadto już na pierwszym poziomie będziemy w stanie wykonywać przewroty i salta oraz teleportować się na krótkie dystanse.

Świat gry będzie przypominał przede wszystkim europejskie średniowiecze, choć nie zabraknie także regionów tropikalnych oraz rejonów zainspirowanych kulturą śródziemnomorską. Wszystkie lokacje zostaną zaprojektowane ręcznie i zaludnią ją trzy frakcje, do których będziemy mogli dołączyć. Gracze otrzymają możliwość wspinaczki w niektórych miejscach oraz pływania, a pieczenie mięsa odbywać się ma w oddzielnym okienku. Niestety, podczas eksplorowania świata pojawią się ekrany wczytywania danych.

Risen 3: Titan Lords - pierwsze konkrety odnośnie grafiki,  fabuły i mechanizmów rozgrywki - ilustracja #3

W grze pokierujemy nowym bohaterem i na początku kampanii jego dusza pożarta zostanie przez Lorda Cieni. Podczas zabawy będziemy mogli zwiększyć człowieczeństwo postaci lub pchnąć ją na demoniczną ścieżkę. W trakcie kampanii odwiedzimy zarówno świat żywych, jak i królestwo umarłych. Ponadto kluczowe dla fabuły postacie niezależne mają być nieśmiertelne.

Premiera Risen 3: Titan Lords jest obecnie planowana na sierpień tego roku. Autorzy zamierzają również wspierać grę dodatkami DLC z nowymi przygodami. Niestety, twórcy nie zamierzają udostępnić narzędzi Moderskich.

  1. Oficjalna strona internetowa studia Piranha Bytes
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.