Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 czerwca 2012, 06:21

autor: Adrian Werner

Blur - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Blur na notebooku ASUS K55V.

Sprawdziliśmy już jak łabędzi śpiew studia Bizarre Creations radzi sobie na notebooku ASUS G75V. Pora więc przetestować wydajność gry Blur również na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: : Intel Pentium D Dual Core 3.4 GH
   Pamięć RAM: 1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista / 7 )
  Karta grafiki: z 256 MB pamięci (NVIDIA GeForce 6600GT lub lepsza)

 REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Pentium Core 2 Duo 2.0 GHz lub lepszy
   Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: NVIDIA GeForce 7800GT 256 MB lub lepsza

Wymagania jak widać są skromne. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor  Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię.

Ustawienia wysokie bez AA, rozdzielczość 1366 x 768

Świadom niskich wymagań gry testy zacząłem od opcji wysokich w rozdzielczość 1366 x 768. Darowałem sobie jedynie wygładzanie krawędzi Rezultaty były bardzo dobre. Nawet w najbardziej intensywnych momentach silnik zawsze wyświetlał ponad klatek na sekundę, a przez większość czasu moje oczy cieszyło znacznie więcej FPS-ów.

Ustawienia wysokie z 4xAA, rozdzielczość 1366 x 768

Następnie spróbowałem tych samych ustawień z włączonym wygładzaniem krawędzi. Anty-aliasing w tej grze nie należy do najpiękniejszych, ale robi co do niego należy przy jednoczesnym niewielkim spadku wydajności. Po jego aktywacji silnik wciąż przez większość czasu pozostawał na poziomie ponad 40 klatek na sekundę i nawet w najbardziej gorących momentach nie schodził poniżej 35 FPS-ów. Komfort zabawy był zatem wysoki.

Podsumowanie

ASUS K55V poradził sobie bardzo dobrze z Blur. Nawet na wysokich ustawieniach i z włączonym wygładzaniem krawędzi notebook potrafił zagwarantować satysfakcjonującą płynność i nie zdarzały się żadne spowolnienia na tyle duże, aby mogły wpłynąć na przyjemność czerpaną z wirtualnych wyścigów.

Pod tym testem wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi i wysokimi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej