Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 marca 2015, 12:31

autor: Luc

Bloodborne – nowe screeny oraz informacje o trybie sieciowym

Na dwa tygodnie przed premierą nowej gry From Software do Internetu trafiło mnóstwo nowych informacji. Dzięki różnym źródłom poznaliśmy m.in. szczegóły trybu sieciowego, ilość zajmowanego na dysku miejsca, a także ujrzęliśmy kilka nowych obrazków.

Za dwa tygodnie stawimy czoła prawdziwemu koszmarowi. - Bloodborne – nowe screenshoty, trailer oraz garść informacji o trybie sieciowym - wiadomość - 2015-03-07
Za dwa tygodnie stawimy czoła prawdziwemu koszmarowi.

Do premiery wyczekiwanego Bloodborne zostało zaledwie kilkanaście dni, ale wciąż dowiadujemy się o produkcji nowych, interesujących rzeczy. Tym razem największa część informacji pojawiła się na japońskiej stronie tytułu. Niemal w tym samym czasie do Internetu wyciekły także kolejne, niepublikowane wcześniej screenshoty zaprezentowano również specjalny, premierowy zwiastun (znajdziecie je na samym dole). Dzięki nowej zakładce dotyczącej sieciowych rozgrywek dowiedzieliśmy się m.in. w jaki sposób działać będzie system inwazji przygód innych graczy oraz to, jakimi warunkami obwarowany jest sukces i porażka podczas kooperacji. Na stronie Bloodborne może znaleźć następujące informacje:

  • Tryb kooperacji działa na zasadzie „otworzenia miejsca” – host używając tzw. Lulling Bell prosi o pomoc innych łowców i gra po aktywowaniu opcji automatycznie dobiera mu kompanów, którzy są gotowi do pomocy;
  • Aby zgłosić chęć pomocy innym graczom, należy użyć podczas własnej rozgrywki tzw. Small Resonant Bell;
  • Tryb kooperacji kończy się gdy zabijemy bossa lub zginie jeden z członków drużyny;
  • W trybie kooperacji można filtrować potencjalnych towarzyszy w oparciu o system tzw. Watchwords. Funkcjonujące podobnie jak hasło, pozwala dołączyć do rozgrywki tylko tym osobom, które podały identyczne słowo co host;
  • Aby nawiedzić świat innego gracza potrzebujemy tzw. Ominous Ringing Bell. Celem każdej inwazji jest zabicie hosta;
  • W niektórych lokacjach pojawi się losowo Bell Maiden – zjawa, która automatycznie przyzywa inwazję;
  • Niekiedy podczas przygód w Chalice Dungeon natrafimy na iluzje innych graczy, którzy przebywają akurat w tym samym miejscu;
  • Przemierzając świat będziemy natrafiać na płyty nagrobne, opisujące to, jak zginęli w tym miejscu inni gracze;
  • Losowo generowane lochy pojawią się tylko podczas połączenia z siecią, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby raz stworzony świat przemierzać później offline;
  • Wygenerowanymi lochami można dzielić się z innymi osobami;
  • Usługa PlayStation Plus nie będzie potrzebna do pobierania wygenerowanych lochów innych graczy ani ściągania aktualizacji. Reszta sieciowych aktywności niestety już tego wymaga;
  • W dniu premiery pojawi się patch poprawiający różne aspekty sieciowej rozgrywki.

Z całkowicie innego źródła wynika także, że Bloodborne będzie zajmowało początkowo 41 gigabajtów na dysku twardym. Informacja wciąż nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona przez twórców. Premiera gry odbędzie się 24 marca 2015 roku, zaś tytuł zostanie wydany tylko i wyłącznie na platformę PlayStation 4.