Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2022, 08:20

Bloodborne na PC nie powstaje, winne zawiły kod i Elden Ring [Aktualizacja: kontra McDonalda]

Jeff Grubb studzi zapał i stwierdza, że Bloodborne na PC nie powstaje. Według dziennikarza jednym z winowajców jest sukces Elden Ringa. Aktualizacja: Grubb przyznaje, że to tylko osobista spekulacja.

Aktualizacja

Jeff Grubb przyznał na Twitterze, że podane informacje to wyłącznie jego osobista spekulacja. Dziennikarz został niejako wezwany do odpowiedzi po tym, jak Lance McDonald, insider znany m.in. z doniesień na temat gier FromSoftware, wyraził niedowierzanie w przyczyny ewentualnego braku Bloodborne na PC i/lub PS5.

Nie wiem skąd ludzie ciągle biorą ten pomysł, że „silnik FromSoftware jest do niczego / to spaghetti code". To nieprawda, nie ma żadnych barier technicznych, uniemożliwiających przeniesienie gry na PC w 60 klatkach lub stworzenie portu na PS5. Sony może to zrobić w dowolnym momencie bez wsparcia FromSoftware.

Według McDonalda Japan Studio dysponowało buildem gry na Windowsa 7, zanim zostało zamknięte, i Sony najpewniej w dalszym ciągu ma tę wersję w swoim archiwum, jak i sam kod źródłowy (Lance miał go nawet widzieć).

Osobiście uważam, że jest bardzo prawdopodobne, że już teraz trwają prace nad przyszłym projektem Bloodborne (portem na PC, remasterem na PS5, czy nie daj Boże remakiem/sequelem), ale za każdym razem, gdy ktoś wyłazi z lasu udając, że ma jakieś insiderskie informacje na ten temat, to jest to bardzo dziwne.

Oryginalna wiadomość (20 września 2022 r.)

Od lat pojawiają się plotki na temat portu na PC oraz remastera na PS5 kultowej produkcji od studia FromSoftware, jaką jest Bloodborne. Według najnowszych plotek jednak nie powinniśmy robić sobie nadziei na to, że doniesienia te są prawdziwe.

Rewelacje te pochodzą od znanego dziennikarza Jeffa Grubba, który niejednokrotnie podawał sprawdzone informacje na temat najróżniejszych produkcji – w tym chociażby remake’u Dead Space. Dlatego też można przypuszczać, że i tym razem mówi prawdę.

Grubb opowiedział dokładnie o obecnej sytuacji Bloodborne w najnowszym odcinku podcastu Xbox Expansion Pass. Wynika z nich, że brak prac nad tytułem wynika z dwóch powodów:

  1. sukces Elden Ring. Gra sprzedała się bardzo dobrze i FromSoftware jest aktualnie skupione na jej rozwoju.
  2. zawiłość kodu Bloodborne’a, która powoduje, że tylko pracownicy FromSoftware są w stanie go zrozumieć.

Obie te rzeczy wzajemnie się uzupełniają. Praktycznie przekreślają również szanse na to, że Bloodborne podzieli los Demon's Souls i doczeka się odświeżenia od Bluepoint Games. Jakby tego było mało, owe należące do Sony studio ma pracować teraz nad własną produkcją.

Jeśli chcecie przesłuchać podcast, możecie to zrobić poniżej. Oczywiście zawarte tam informacje są nieoficjalne i nie da się ich na ten moment potwierdzić.

  1. Recenzja gry Bloodborne - From Software dobre gry ma we krwi
  2. Bloodborne - poradnik do gry

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej