Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2022, 15:11

Błąd w PS Store ożywia nadzieję na wsteczną kompatybilność PS3 z PS5

Posiadacze PlayStation 5 zauważyli, że w PS Store pojawiły się gry z PlayStation 3. Czy to oznacza rychłe nadejście od dawna oczekiwanej wstecznej kompatybilności? Raczej nie, ale...

Fani PlayStation mieli nadzieję, że PS5 otrzyma na premierę wsteczną kompatybilność nie tylko z PS4, ale także z wcześniejszymi platformami Sony. Japończycy długo zbywali ten temat milczeniem, aż wreszcie okazało się, iż – mimo rejestracji patentu umożliwiającego udostępnianie starszych tytułów poprzez streaming – nie mamy na co liczyć. Gracze nie tracą jednak nadziei, a doniesienia pokroju tych o projekcie Spartacus, czyli długo wyczekiwanej odpowiedzi na Game Passa, tylko ją podsycają. Oliwy do ognia dolali wczoraj posiadacze PlayStation 5, którzy zauważyli w PS Store gry z PlayStation 3 (via VGC).

Ich obecność w sklepie to, oczywiście, nic nadzwyczajnego – w końcu wiele starszych tytułów da się pobrać w ramach niedostępnej w Polsce usługi PS Now. Co jednak ciekawe, niektóre z nich – m.in. Dead or Alive 5, Prince of Persia: The Two Thrones oraz The Forgotten Sands czy Bejeweled 3 – są opatrzone cenami i można je dodać do listy życzeń (choć nie kupić). Domyślnie karty tych produkcji powinny zaś kierować do oferty wspomnianej subskrypcji. Skłoniło to graczy do spekulacji, jakoby Sony szykowało zmiany w kwestii wstecznej kompatybilności.

Źródło: twitter.com/JordanMiddler/status/1482673967508959232.

Źródło: twitter.com/GameRiotArmy/status/1482667430107308039.

Źródło: twitter.com/GameRiotArmy/status/1482674041618116608.

Najbardziej prawdopodobny scenariusz jest jednak taki, że mamy do czynienia z błędem, który – jak donosi serwis PushSquare.com – powraca do Sony niczym bumerang. Niemniej do incydentu doszło kilka dni po tym, jak odkryto kolejny wniosek patentowy zgłoszony przez głównego architekta PlayStation 5, Marka Cerny’ego, zatytułowany: „Backward Compatibility Through Use Of Spoof Clock And Fine Grain Frequency Control” (co można przetłumaczyć jako: „Kompatybilność wsteczna dzięki zastosowaniu fałszywego zegara i kontroli częstotliwości drobnoziarnistej”). W bardzo dużym skrócie: rozwiązanie to ma pozwolić mocniejszej konsoli działać na podobieństwo słabszej. Coś może więc być na rzeczy, lecz na razie warto potraktować całą sytuację jako wypadek Sony przy pracy.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej