Sukcesy gier BioShock: Infinite i Tomb Raider pomogły amerykańskiemu rynkowi gier zanotować pierwszy od dawna wzrost. Znacznie gorzej poradził sobie segment sprzętowy.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport omawiający wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Przychody ze sklepowej sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły w sumie 992,5 mln dolarów, czyli o 10% mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Nie licząc obrotu używanymi egzemplarzami, sprzedaż pudełkowych wydań gier wygenerowała 602,4 mln dolarów przychodu, czyli o 2% więcej niż w marcu 2012 roku. Wzrost był zasługą głównie dobrego wyniku BioShock: Infinite. Amerykanie zakupili 878 tys. sztuk wersji konsolowych najnowszej produkcji studia Irrational Games. Analitycy przewidują, że do końca roku sprzedaż gry na całym świecie przekroczy 4,5 mln egzemplarzy.
W marcu największą popularnością cieszyły się:
# | Gra: | Platformy: | Wydawca: |
1. | BioShock: Infinite | X360, PS3, PC | Take-Two Interactive |
2. | Tomb Raider | X360, PS3 | Square Enix |
3. | Gears of War: Judgment | X360 | Microsoft |
4. | God of War: Ascension | PS3 | Sony |
5. | Call of Duty: Black Ops II | X360, PS3, PC, Wii U | Activision Blizzard |
6. | Luigi's Mansion: Dark Moon | 3DS | Nintendo |
7. | MLB13: The Show | PS3, PS Vita | Sony |
8. | NBA 2K13 | X360, PS3, Wii, Wii U, PSP, PC | Take-Two Interactive |
9. | The Walking Dead: Survival Instinct | X360, PS3, Wii U | Activision Blizzard |
10. | Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 | X360, PS3 | Namco Bandai Games |
Natomiast sprzedaż nowych konsol dała 221,6 mln dolarów przychodu, co stanowi spadek aż o 32% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W minionym miesiącu Amerykanie wydali również 216 mln dolarów na akcesoria, czyli tyle samo, co w marcu 2012 roku.
Dwudziesty siódmy miesiąc z rzędu bezkonkurencyjna okazała się firma Microsoft. Sprzedaż Xboksa 360 wyniosła 261 tys. sztuk. Niestety, nie wiemy jak poradziły sobie pozostałe platformy. Firma Nintendo poinformowała jedynie, że do tej pory sprzedała na rynku amerykańskim ponad 20 mln konsol 3DS.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.