Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2015, 12:22

autor: Janusz Guzowski

Beta-testy gry Torment: Tides of Numenera opóźnione

Planowane na grudzień beta testy gry Torment: Tides of Numenera – duchowego następcy kultowego Planescape: Torment – zostaną opóźnione i rozpoczną się na początku przyszłego roku. Decyzja studia inXile entertainment wynika z chęci lepszego dopracowania produkcji. Wersja beta ma oferować dziesięć godzin rozgrywki.

Beta testy gry Torment: Tides of Numenera zostały przeniesione na przyszły rok. - Beta testy gry Torment: Tides of Numenera opóźnione - wiadomość - 2015-12-23
Beta testy gry Torment: Tides of Numenera zostały przeniesione na przyszły rok.

Niedawno informowaliśmy o kolejnym przesunięciu premiery gry Torment: Tides of Numenera – tym razem na bliżej nieokreślony termin w przyszłym roku. Było to trzecie opóźnienie duchowego następcy kultowego Planescape: Torment. Początkowo tytuł miał ukazać się w grudniu 2014 roku, jednak okazało się, że dodatkowe cele osiągnięte w czasie zbiórki funduszy wymusiły kilka kolejnych miesięcy produkcji. W połowie 2015 roku ponownie przełożono premierę, zapowiadając wypuszczenie gry w ostatnim kwartale tego roku.

Pewnym pocieszeniem miały być beta testy, które planowano rozpocząć jeszcze przed styczniem. Tak się jednak nie stanie. Studio inXile entertainment zdecydowało o ich przesunięciu na początek przyszłego roku. Decyzja podyktowana jest chęcią dopracowania kilku szczegółów produkcji, tak by w ręce testerów trafił bardziej spójny i dopracowany produkt. Jak stwierdził w oficjalnym wpisie na stronie gry na platformie Kickstarter Chris Keenan, dyrektor projektu:

Torment jest na tym ekscytującym etapie produkcji, w którym wszystkie kwestie zaczynają szybko łączyć się ze sobą. To niesamowite jak w ciągu ostatnich miesięcy tak wiele elementów gry nabrało kształtu. Chcemy dopracować jeszcze kilka spraw, tak by zapewnić wam możliwie najlepsze doświadczenia. Z tego powodu chcemy uruchomić beta testy gry Torment na początku przyszłego roku, tak by był to bardziej dopracowany i kompletny sprawdzian.

Zawartość udostępniona do testów ma być za to dosyć bogata i zapewnić około 10 godzin spójnej rozgrywki, stanowiącej szkielet rzeczywistej konstrukcji gry. Jest to znaczący postęp w porównaniu z pierwszymi testami alfa, których materiał można było ukończyć w ciągu 20 minut:

W trakcie beta testów chcemy utrzymać dotychczasowy poziom współpracy z naszą społecznością, a jednocześnie dostarczyć jej świetnych wrażeń z pierwszej ręki w kontakcie z grą Torment. I mówię tutaj o faktycznym kontakcie z produkcją. Podczas gdy wersję alfa można było ukończyć w ciągu 20 minut, tak nadchodząca wersja beta będzie zawierała ponad 10 godzin prawdziwej gry.

Udział w becie przewidziany jest oczywiście dla osób, które wsparły budżet produkcyjny rzeczonej gry odpowiednią sumą pieniędzy (w tym miejscu dostępna jest lista nagród gwarantujących dostęp do testów). Zainteresowani wciąż mogą dołożyć swoją cegiełkę do funduszy deweloperskich na oficjalnej stronie internetowej gry.

Jednocześnie zaprezentowano grafikę przedstawiającą nową lokację – siedzibę Zakonu Prawdy. Projektant George Ziets ujawnił przy tym nieco szczegółów dotyczących tego kolorowego, wypełnionego artefaktami miejsca:

Celem Zakonu Prawdy jest badanie numenerów – artefaktów pozostawionych przez dawno wymarłą cywlizację, która zamieszkiwała Ziemię przed milionami lat. Jego członkowie, znani jako Kapłani Eonu, założyli siedziby w wielu miejscach znanego świata. W mieście Sagus Cliffs, z dala od terenów, na których powstał Zakon, Kapłanów jest niewielu i nie wszyscy z nich przestrzegają szlachetnych zasad ich dalekich pobratymców. Na szczęście dla nich, Sagus Cliffs leży na bogatych złożach numenerów, zakopanych starożytnych miastach i dawno zapomnianych technologiach, czekających na odkopanie. Lokalna siedziba znajduje się w antycznym statku kosmicznym, porzuconym niezliczone tysiąclecia temu i wypełnionym nagromadzonymi przez wieki osadami.

Torment: Tides of Numenera to klasyczna, izometryczna gra RPG, będąca duchowym następcą legendarnego Planescape: Torment autorstwa Black Isle Studios. Nad nową odsłoną pracuje amerykańskie studio inXile entertainment – twórcy takich gier jak The Bard’s Tale czy Wasteland 2 – zatrudniające wielu weteranów gatunku. W prace nad Torment: Tides of Numenera zaangażowani są również deweloperzy pierwowzoru.