W sieci pojawiły się testy wydajności pecetowego wydania gry Battlefield V. Dzięki nim możecie sprawdzić, jak Wasze karty grafiki poradzą sobie z nadchodzącą strzelanką na najwyższych ustawieniach .

Jeszcze w zeszłym tygodniu poznaliśmy zdanie recenzentów na temat gry Battlefield V, która zadebiutuje 20 listopada na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Tymczasem różne redakcje wzięły na warsztat warstwę techniczną gry, co zaowocowało publikacją testów wydajności kart grafiki. Co prawda, pierwsze analizy pojawiły się jeszcze we wrześniu, ale brak trybu single player oraz wczesna wersja gry nie pozwalały na wiarygodne porównanie działania piątego Battlefielda na różnych konfiguracjach. Wśród testujących znaleźli się m.in. pracownicy serwisu TechSpot, którzy sprawdzili działanie tytułu na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i9-9900K i 16 GB pamięci RAM oraz z zainstalowanymi najnowszymi sterownikami od firm AMD i Nvidia.
Testy przeprowadzono na maksymalnych ustawieniach (Ultra) w rozdzielczościach 1080p, 2K oraz 4K. W tym pierwszym przypadku stabilne 60 klatek na sekundę udało się uzyskać na modelach GeForce GTX 1060 (6 GB VRAM) oraz Radeon RX 580 (4 GB VRAM), aczkolwiek nieźle wypadły też słabsze GeForce GTX 1060 (3 GB VRAM) oraz Radeon RX 570 (4 GB VRAM). Wyniki wszystkich przetestowanych kart może sprawdzić na wykresie zamieszczonym poniżej. Na marginesie – żaden z serwisów nie miał szansy przeprowadzić szerszych testów, na przykład w celu sprawdzenia wydajności starszych układów na niższych ustawieniach w Full HD. Wszystko za sprawą ograniczeń narzuconych przez Electronic Arts, które pozwalają zmienić podzespoły najwyżej pięć razy w ciągu 24 godzin (co jest rozpoznawane przez platformę Origin jako instalacja na pięciu różnych systemach). To wyjaśnia też, dlaczego pierwsze analizy ukazały się dopiero teraz, kilka dni po ukazaniu się recezji.
Pomijając rezultaty poszczególnych układów, wypada poruszyć kwestię DirectX 12. Z dotychczasowych analiz wynika, że najnowszy DirectX wyraźnie przegrywa z DX11. Według serwisu Guru 3D jedenastka nie tylko działa szybciej od swojego młodszego brata (zwłaszcza na niższych rozdzielczościach), ale też jest wyraźnie stabilniejsza. Już wcześniej testujący na DX12 informowali o zauważalnych przycinkach obrazu i najwyraźniej nie rozwiązano tego problemu w ostatecznej wersji. Być może zostanie to poprawione w premierowym patchu, lecz na razie nie wiemy nic na ten temat.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
17

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).