Testy wydajności Battlefield 5
W sieci pojawiły się testy wydajności pecetowego wydania gry Battlefield V. Dzięki nim możecie sprawdzić, jak Wasze karty grafiki poradzą sobie z nadchodzącą strzelanką na najwyższych ustawieniach .

Jeszcze w zeszłym tygodniu poznaliśmy zdanie recenzentów na temat gry Battlefield V, która zadebiutuje 20 listopada na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Tymczasem różne redakcje wzięły na warsztat warstwę techniczną gry, co zaowocowało publikacją testów wydajności kart grafiki. Co prawda, pierwsze analizy pojawiły się jeszcze we wrześniu, ale brak trybu single player oraz wczesna wersja gry nie pozwalały na wiarygodne porównanie działania piątego Battlefielda na różnych konfiguracjach. Wśród testujących znaleźli się m.in. pracownicy serwisu TechSpot, którzy sprawdzili działanie tytułu na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i9-9900K i 16 GB pamięci RAM oraz z zainstalowanymi najnowszymi sterownikami od firm AMD i Nvidia.
Testy przeprowadzono na maksymalnych ustawieniach (Ultra) w rozdzielczościach 1080p, 2K oraz 4K. W tym pierwszym przypadku stabilne 60 klatek na sekundę udało się uzyskać na modelach GeForce GTX 1060 (6 GB VRAM) oraz Radeon RX 580 (4 GB VRAM), aczkolwiek nieźle wypadły też słabsze GeForce GTX 1060 (3 GB VRAM) oraz Radeon RX 570 (4 GB VRAM). Wyniki wszystkich przetestowanych kart może sprawdzić na wykresie zamieszczonym poniżej. Na marginesie – żaden z serwisów nie miał szansy przeprowadzić szerszych testów, na przykład w celu sprawdzenia wydajności starszych układów na niższych ustawieniach w Full HD. Wszystko za sprawą ograniczeń narzuconych przez Electronic Arts, które pozwalają zmienić podzespoły najwyżej pięć razy w ciągu 24 godzin (co jest rozpoznawane przez platformę Origin jako instalacja na pięciu różnych systemach). To wyjaśnia też, dlaczego pierwsze analizy ukazały się dopiero teraz, kilka dni po ukazaniu się recezji.
Pomijając rezultaty poszczególnych układów, wypada poruszyć kwestię DirectX 12. Z dotychczasowych analiz wynika, że najnowszy DirectX wyraźnie przegrywa z DX11. Według serwisu Guru 3D jedenastka nie tylko działa szybciej od swojego młodszego brata (zwłaszcza na niższych rozdzielczościach), ale też jest wyraźnie stabilniejsza. Już wcześniej testujący na DX12 informowali o zauważalnych przycinkach obrazu i najwyraźniej nie rozwiązano tego problemu w ostatecznej wersji. Być może zostanie to poprawione w premierowym patchu, lecz na razie nie wiemy nic na ten temat.
- Oficjalna strona serii Battlefield
- Recenzja gry Battlefield 5 (w przygotowaniu) – świetne multi i słaba kampania
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- EA DICE
- EA / Electronic Arts
- strzelanki FPP (FPS)
- testy wydajności
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1143595 Pretorianin
I po kij komu ten zamulasty win 10 - skoro nawet bf1 ma problemy z dx12 bo ciągle coś przycina i ea zaleca korzystanie z dx11...A sporo gier ma różne problemy z płynnością,crashami,przycięciami,ogólnie z uruchomieniem nawet pod dx12,sporo tytułów w ogóle nie korzysta z dx12 lub nie ma żadnej różnicy - kolejny marketingowy chwyt Microsoftu by namówić na zakup nowego badziewia - nie poszłem na to gdy proponowali darmowe uaktualnienie z win 7 do win 10......Win 10 nic nie wart...Jak pojutrze odpale bf5 (15-stego)i zobacze że są jakieś problemy na dx12 to szlag mnie trafi...Ray Tracing to jedyna rzecz dla której chce to odpalić na win10...
Arti1999 Generał

Jutro bodajze ma wyjsc w zycie patch do BF5, ktory bedzie wazyl az 26gb i m.in DX12 ma zostac naprawiony co bedzie wyplywalo korzystniej na wydajnosc.
leaven Konsul

Tę grę warto będzie zakupić za rok, może 2 jak ją zoptymalizują i spatchują. Do tej pory pozostaję przy 4-ce.
zanonimizowany1225324 Generał
pojdzie mi ta gra z rtx 2080 ti w sli celeron 333mhz i 512 mb ramu ?
konriiiiiiiiiii Generał

nawet ci pojedzie bez chodzenia,, mi smiga ja cza na procku duron 1000 mgz , 256 sdram , grafika geforce 2 , 64 mb ram , hula aże hej