Battlefield 6 przetestowany na 17 kartach graficznych. Wyniki są bardzo dobre, ale procesory mogą sprawić problem
Battlefield 6 jest chwalony za optymalizację, co pokazują benchmarki kart graficznych. Problemem gry wydają się jednak niektóre procesory, które nie zawsze chcą w pełni współpracować.

Otwarte testy beta Battlefielda 6 przyciągnęły tłumaczy graczy, co pokazują wyniki na Steamie. Jednocześnie przy grze bawiło się ponad 500 tysięcy osób, co sugeruje sukces październikowej premiery. Zwłaszcza, że dotychczasowe doniesienia wskazują na bardzo dobrą optymalizację tytułu.
Taką opinię zdaje się potwierdzać jeden z benchmarków, w ramach którego sprawdzono aż 17 różnych kart graficznych zarówno od Nvidii, jak i AMD.
Karty graficzne lubią się z Battlefieldem 6
Na portalu TechPowerUp opublikowano obszerne wyniki benchmarków i podczas testów sprawdzono kilkanaście kart graficznych: od RTX-a 5090 po RX-a 7600.
Konfiguracja komputera podczas benchmarków:
- Procesor: AMD Ryzen 7 9800X3D
- Płyta główna: MSI X870E Carbon Wi-Fi
- Pamięć RAM: 32 GB DDR5 6200 MHz
Wyniki są obiecujące, bo grając w Full HD nawet najsłabsze w zestawieniu GPU osiąga blisko 70 klatek przy ustawieniach graficznych na poziomie Ultra. Natomiast wspomniany RTX 5090 w każdej kategorii zostawia konkurencję z tyłu.
Przetestowano jednak nie tylko działanie w natywnej rozdzielczości, ale także porównano ją z upscalingiem, który przedstawił ciekawe wyniki. Otóż w rozdzielczości 4K z upscalerem ustawionym na wydajność, RX 9070 XT (168 fps-ów) osiągnął odrobinę gorszy wynik od RTX-a 5080 (171 fps-ów). Natomiast na wygodne granie w Full HD pozwala RTX 4060, który nawet bez generowania klatek przekroczył 140 klatek.
W podsumowaniu testu, redakcja TechPowerUp pochwaliła wydajność i optymalizację Battlefielda 6:
Wydajność jest jedną z najmocniejszych stron Battlefielda 6. Działa wyjątkowo dobrze na szerokiej gamie kart graficznych: od współczesnych high-endowych kart, po starsze słabsze modele. Optymalizacja jest godna pochwały, bo klatkaż jest stabilny i całe doświadczenie jest bardzo płynne.
Problemem Battlefielda 6 mogą być procesory
Patrząc na karty graficzne widać, że Battlefield 6 działa bardzo dobrze. Istotny jest jednak także procesor w danym komputerze – benchmarki CPU na PC Games Hardware sugerują, że i pod tym względem gra będzie działać bardzo dobrze. Pewnym wyjątkiem jest AMD Ryzen 7 5800X3D. Na ten procesor zwrócili uwagę testerzy i posiadacze procesora.

Na subreddicie r/nvidia kilku graczy przekazało, że mają problem w Battlefieldzie 6 i prawdopodobnie powodem jest wspomniany procesor. To bottleneck dla kart graficznych, o czym napisał jeden z jego użytkowników i ogranicza realne możliwości w grze naszego komputera. To sugerowałoby, że starsze CPU X3D od AMD nie współpracują tak dobrze z Battlefieldem 6, co najnowsze modele. Część graczy sugeruje, żeby sprawdzić ustawienia graficzne i zmniejszyć te, które mają oznaczenie wysokiego użycia procesora.
Wciąż jednak należy pamiętać, że to testy beta i w teorii deweloperzy powinni w większym stopniu poprawić optymalizację do premiery 10 października tego roku.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Cypio250 Junior
Nie mam jak edytować dlatego piszę tutaj. Chciałem dodać, że przy tym lagowaniu spadają fps w okolice 30 ale wykorzystanie karty w granicach 50% a procka 30%
Cypio250 Junior
Witam.
A ja mam spory problem z grą. Nie wiem czy to wina jakichś ustawień bios czy co innego. Mianowicie grę mi regularnie przycina pomimo, że zużycie procka i karty w okolicy 50% klatek ledwo 60-80 i regularne lagowanie/przycinanie. nawet jak dałem wszystkie możliwe ustawienia graficzne na "niski" to tylko lekka poprawa
gram w rozdzielczości 2560x1440, ryzen 9 5900x, rtx 5070, 64gb ram ddr4 nie wiem gdzie szukać przyczyny ale chyba na niskich ustawieniach w tej rozdzielczości gra powinna działać płynnie??
tyr8338 Pretorianin

Mam 5800x3d z 5070 Ti i zero problemów w 4k cały czas praktycznie ponad 120 fps i zwykle w zakresie 140-170.
Sebcza_k Konsul
wtf ? gdzie jest mój gtx 970 ? czemu nie ma tego ?
AyenoKanno Generał

R7 5700, RTX 4070S, 16GB DDR4, Windows 11, nakładka EA wyłączona. Jeden jedyny problem jakiego doświadczam w jednej na 20 sesji to brak ładowania mapy ze spawn pointami. Wcześniej jak miałem odpalone DLSS nie ładowała się wcale, tylko migoczący ekran. Zdecydowanie do poprawienia. Przepraszam, za pierwszym razem miałem autofire bug spowodowany przez podłączony adapter Bluetooth. Po ostatniej aktualizacji problem się nie powtórzył.