Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2018, 18:09

Battlefield 5 – rzut okiem na kampanię i tryby multiplayer oraz Firestorm (battle royale)

Tworzony przez studio DICE Battlefield V doczekał się obszernego zwiastuna, w którym przedstawiono najważniejsze elementy tej produkcji. Sporo uwagi poświęcono zmianom, jakich doczekał się klasyczny tryb multiplayer, choć wspomniano również o kampanii dla samotników i module Firestorm, opartym na zasadach battle royale.

Dzisiaj donosiliśmy Wam już o spisie broni, gadżetów i granatów, w jakie wyposażono poszczególne klasy żołnierzy w Battlefieldzie V. Na tym jednak nie koniec wiadomości związanych z tą produkcją, gdyż firma Electronic Arts opublikowała obszerny materiał wideo, w którym rozłożyła ją na czynniki pierwsze. Film prezentuje nie tylko atrakcje czekające na nas w trybach multiplayer (na czele z Firestorm, czyli wariacją na temat battle royale), lecz także pozwala nam zajrzeć w głąb kampanii dla pojedynczego gracza. Nim przejdziemy do szczegółowego omówienia sześciominutowego zwiastuna, przypomnijmy, że gra zaliczyła obsuwę – na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One trafi 20 listopada, a więc miesiąc później niż pierwotnie planowano.

Zacznijmy od klasycznego multiplayera, w którym znajdzie się osiem wariantów rozgrywki, czyli: Final Stand, Airborne, Breakthrough, Domination, Team Deathmatch, Conquest Assault, Frontlines oraz Conquest. Ich dopełnieniem będą inspirowane historycznymi bitwami Grand Operations, rozpościerające się na zróżnicowane mapy i tryby. Produkcja zabierze nas na swoistą wycieczkę dookoła świata – trafimy do Afryki Północnej, Norwegii, Rotterdamu czy choćby na francuską prowincję.

Kolejne miejsce na liście zajmuje wyżej wspomniany Firestorm, w którym naprzeciw siebie stanie szesnaście czteroosobowych drużyn. Zmagania toczone na największej mapie w historii serii wygra zespół, któremu jako ostatniemu uda się utrzymać przy życiu. Gracze otrzymają do dyspozycji nie tylko zróżnicowany arsenał, lecz także rozbudowany garaż pojazdów oraz maszyn bojowych, a do coraz częstszych spotkań z przeciwnikami będzie dochodzić za sprawą nieustannie zmniejszającej się areny pochłanianej przez pierścień ognia.

Nieco miejsca poświęcono zmianom w mechanice rozgrywki – oprócz ulepszonego poruszania się postaci i działania broni, zwrócono uwagę również na konieczność koordynacji działań z pozostałymi członkami drużyny. Wspomniano również o możliwości wznoszenia fortyfikacji zwiększających szanse na zwycięstwo swoich konstruktorów i utrudniających życie ich przeciwnikom. Dopełnieniem tego wszystkiego jest podatne na zniszczenia środowisko.

Czołg jaki jest, każdy widzi – ta maszyna ma wszystko, czego jej trzeba, by siać spustoszenie na polu bitwy. - Battlefield 5 – rzut okiem na kampanię i tryby multiplayer oraz Firestorm (battle royale) - wiadomość - 2018-09-05
Czołg jaki jest, każdy widzi – ta maszyna ma wszystko, czego jej trzeba, by siać spustoszenie na polu bitwy.

Battlefield V to również kampania dla pojedynczego gracza, przedstawiona w formie znanych z Battlefielda 1 Wojennych opowieści – misji, które tym razem zabiorą nas do Norwegii (gdzie będziemy walczyć w szeregach tamtejszego ruchu oporu) czy choćby za linię wroga w Północnej Afryce (odwiedzimy ją w skórze brytyjskiego kryminalisty). Co ciekawe, z zaprezentowanej grafiki wynika, że po premierze gracze otrzymają dodatkowy rozdział kampanii, zatytułowany The Last Tiger.

Na koniec należy odnotować, że w przeciwieństwie do poprzednich części serii, Battlefield V nie otrzyma przepustki sezonowej, a wszystkie rozszerzenia będą darmowe. Pierwsze z nich, czyli The Fall of Europe, zadebiutuje niedługo po premierze gry. Premiera następnego odbędzie się na początku 2019 roku, a zabierze nas ono do malowniczej Grecji.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Battlefield V
  2. Graliśmy w Battlefield V – to nadal stary, dobry BF!
  3. Walczyliśmy o Rotterdam – Battlefield V okiem dyletanta

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej