Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2021, 19:35

autor: Maycuzai

Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę

Battlefield 2042 na PC zadebiutuje ze wsparciem dla ray tracingu, technologii Nvidia DLSS oraz Nvidia Reflex. Tryb 120 fps na konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S najpewniej nie pojawi się w najbliższym czasie – twórcy podają powód.

Do oficjalnej premiery Battlefielda 2042 pozostało tylko 17 dni. Jednym z nieodzownych elementów serii jest imponująca oprawa graficzna każdej z odsłon. Najnowsza produkcja nie pozostaje pod tym względem wyjątkiem i korzysta z najnowszych dobrodziejstw technologicznych, gwarantowanych przez partnerstwo studia DICE (twórców gry) z Nvidią. Tym samym podobnie jak poprzednia część cyklu, Battlefield 2042 wystartuje z funkcją śledzenia promieni (ray tracing), dostępną wyłącznie na kartach graficznych z rodziny GeForce RTX.

Wygląda na to, że ray tracing w Battlefieldzie 2042 ograniczy się do poprawienia jakości okluzji otoczenia i nie będzie mieć wpływu na pozostałe aspekty oświetlenia gry. Dodatkowo posiadacze RTX-ów będą mogli cieszyć się wyższą wydajnością za sprawą technologii DLSS.

Nie wszystkie bonusy są jednak zarezerwowane dla najnowszych GPU. Gracze posiadający komputery z kartami graficznymi serii od GTX 900 wzwyż mogą liczyć na przewagę w postaci Nvidia Reflex – technologii zmniejszającej opóźnienia systemowe i tym samym poprawiającej czas reakcji.

Niestety, deweloperzy mają też złe wieści, skierowane dla posiadaczy konsol. Battlefield 2042 najwidoczniej nie zaoferuje wsparcia dla 120 fps na PS5 i Xboxie Series X/S – przynajmniej na premierę. Zweryfikowany deweloper ze studia DICE tak skomentował sprawę na forum ResetEra:

Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 FPS na premierę - ilustracja #1
Źródło: ResetEra.

To coś, co moglibyśmy potencjalnie rozważyć po premierze. Problemem nie jest rozdzielczość, a procesor, który jest dość poważnie obciążony przez 128 graczy [jednocześnie obecnych na polu bitwy – dop. red]. Przy skoku z 60 do 120 fps liczba operacji na CPU znacząco by wzrosła. Zmniejszenie rozdzielczości nie zrobi wielkiej różnicy.

Powyżej opisane dobrodziejstwa „zielonych” będą dostępne już od wczesnego dostępu do gry, który wystartuje 12 listopada. Skorzystają z niego posiadacze Złotej Edycji oraz Edycji Ultimate, a także subskrybenci EA Play Pro.

Opłacający usługę Xbox Game Pass bądź EA Play otrzymają tego dnia 10-godzinną wersję próbną Battlefielda 2042. Oficjalna premiera produkcji zaplanowana jest natomiast na 19 listopada. Tytuł ukaże się na PC-tach, Xboxie Series X/S, PS5, Xboxie One oraz PS4.