Zabił ponad 1000 dzików w New World, żeby sprawdzić działanie „szczęścia”

Jeden z graczy postanowił sprawdzić działanie szczęścia w New World w praktyce. W tym celu zabił ponad 1000 dzików i dokonał szczegółowej analizy lootu.

Michał Ciężadlik

13
Zabił ponad 1000 dzików w New World, żeby sprawdzić działanie „szczęścia”.
Zabił ponad 1000 dzików w New World, żeby sprawdzić działanie „szczęścia”.

New World wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością, jednak gra w dalszym ciągu nie jest wolna od wielu problemów, np. związanych z ekonomią. Kłopotem może być również fakt, że nie wszystkie mechaniki New World są wystarczająco czytelne dla graczy, czego przykładem jest atrybut o nazwie „szczęście”. Odpowiada on za jakość wypadającego z przeciwników lootu. Jeśli gracz przywdzieje przedmioty podnoszące poziom szczęścia, wzrośnie szansa na lepszy łup z potworów i skrzyń. Problem w tym, że przeliczniki stojące za owym współczynnikiem nie są do końca jasne – a raczej nie były, bo badanie przeprowadzone przez jednego z graczy bardzo przybliża nas do wyjaśnienia jego działania w New World.

Użytkownik Reddita o pseudonimie SkyLineOW postanowił na własną rękę zweryfikować funkcjonowanie szczęścia w praktyce. W tym celu udał się do lokacji Edengrove, by poprzez masową eksterminację tamtejszej populacji dzików przekonać się, jak często otrzyma legendarny łup. SkyLineOW w trakcie eksperymentu zabił ponad 1000 takich „obiektów badawczych”.

W wersji beta dataminerzy całkiem dobrze zgadywali, jak działa szczęście w New World, ale różne źródła podają różne wersje, a czy przy wszystkich błędach w grze można powiedzieć, że szczęście w ogóle funkcjonuje poprawnie? Dwa najpopularniejsze modele są zgodne co do tego, że „wynik szczęścia” może wynieść od 0 do 100.000. Szczęście dodaje się do twojego rezultatu.

Jeśli więc zabijesz wroga i uzyskasz naturalny wynik 40.000 za łup, modyfikator szczęścia +1000 sprawi, że ostatecznie osiągniesz 41.000. Rzeczą, której brakuje spójności w różnych źródłach, jest to, jak działa „%" szczęścia. 1000 punktów szczęścia to +1000, to jasne, ale czym jest ów +1%? Niektóre źródła twierdzą, że jest to 100, inne, że 1000. [...] Wydaje mi się, że wzór +1000/1% nie działa, dlatego zawsze zakładałem, że jest to +100/1%.

Redditowicz udał się do wyżej wymienionej lokacji, by przetestować, jaką wartość ma ów jeden procent w podanej przez siebie skali. Przy pierwszym podejściu ubił 571 dzików w celu uzyskania z nich legendarnej skóry. Nieoficjalne źródła dataminerów sugerują, że do jej zdobycia licznik szczęścia musi wynieść 101.150. Podczas pierwszej próby bonus do szczęścia SkyLine’a wynosił 4390; gracz postanowił nie korzystać z żadnego ekwipunku podnoszącego szczęście. Szansa na legendarny łup według dataminerów wynosi 3,23%, co okazało się bliskie wynikom gracza – z 571 dzików wypadło 19 legendarnych skór, co dało wynik 3,33%.

Zabił ponad 1000 dzików w New World, żeby sprawdzić działanie „szczęścia” - ilustracja #1
Przy przeprowadzaniu badania co prawda ucierpiały dziki, ale głowy do góry, od czego jest respawn?

Przy drugiej próbie redditowicz, wyposażony w ekwipunek przynoszący szczęście (z bonusem o wartości 9590), uzyskał wynik 7,5% wypadania legendarnych skór z próby 573 dzików – co było znów bliskie szacowanej wartości z New World Database, gdzie szacowano 8,44%.

Gdyby wspomniany 1% szczęścia wynosił bonus wartości 1000, skór byłoby o wiele więcej. Można więc przyjąć, że prawidłowy wskaźnik wynosi 1% = ok. 100 punktów bonusu do szczęścia. Oczywiście, te obliczenia są nieoficjalne i mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego. Jest to jednak wymierny dowód na to, że szczęście w New World działa, chociaż nie zawsze z taką siłą, jakbyśmy chcieli.

New World

New World

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 28 września 2021
New World - Encyklopedia Gier
5.2

GRYOnline

6.4

Gracze

6.7

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

30

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę

Następny
Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę

Nowy zwiastun Morbiusa sugeruje pojawienie się Venoma

Poprzedni
Nowy zwiastun Morbiusa sugeruje pojawienie się Venoma

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl