Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2021, 18:07

Zabił ponad 1000 dzików w New World, żeby sprawdzić działanie „szczęścia”

Jeden z graczy postanowił sprawdzić działanie szczęścia w New World w praktyce. W tym celu zabił ponad 1000 dzików i dokonał szczegółowej analizy lootu.

New World wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością, jednak gra w dalszym ciągu nie jest wolna od wielu problemów, np. związanych z ekonomią. Kłopotem może być również fakt, że nie wszystkie mechaniki New World są wystarczająco czytelne dla graczy, czego przykładem jest atrybut o nazwie „szczęście”. Odpowiada on za jakość wypadającego z przeciwników lootu. Jeśli gracz przywdzieje przedmioty podnoszące poziom szczęścia, wzrośnie szansa na lepszy łup z potworów i skrzyń. Problem w tym, że przeliczniki stojące za owym współczynnikiem nie są do końca jasne – a raczej nie były, bo badanie przeprowadzone przez jednego z graczy bardzo przybliża nas do wyjaśnienia jego działania w New World.

Użytkownik Reddita o pseudonimie SkyLineOW postanowił na własną rękę zweryfikować funkcjonowanie szczęścia w praktyce. W tym celu udał się do lokacji Edengrove, by poprzez masową eksterminację tamtejszej populacji dzików przekonać się, jak często otrzyma legendarny łup. SkyLineOW w trakcie eksperymentu zabił ponad 1000 takich „obiektów badawczych”.

W wersji beta dataminerzy całkiem dobrze zgadywali, jak działa szczęście w New World, ale różne źródła podają różne wersje, a czy przy wszystkich błędach w grze można powiedzieć, że szczęście w ogóle funkcjonuje poprawnie? Dwa najpopularniejsze modele są zgodne co do tego, że „wynik szczęścia” może wynieść od 0 do 100.000. Szczęście dodaje się do twojego rezultatu.

Jeśli więc zabijesz wroga i uzyskasz naturalny wynik 40.000 za łup, modyfikator szczęścia +1000 sprawi, że ostatecznie osiągniesz 41.000. Rzeczą, której brakuje spójności w różnych źródłach, jest to, jak działa „%" szczęścia. 1000 punktów szczęścia to +1000, to jasne, ale czym jest ów +1%? Niektóre źródła twierdzą, że jest to 100, inne, że 1000. [...] Wydaje mi się, że wzór +1000/1% nie działa, dlatego zawsze zakładałem, że jest to +100/1%.

Redditowicz udał się do wyżej wymienionej lokacji, by przetestować, jaką wartość ma ów jeden procent w podanej przez siebie skali. Przy pierwszym podejściu ubił 571 dzików w celu uzyskania z nich legendarnej skóry. Nieoficjalne źródła dataminerów sugerują, że do jej zdobycia licznik szczęścia musi wynieść 101.150. Podczas pierwszej próby bonus do szczęścia SkyLine’a wynosił 4390; gracz postanowił nie korzystać z żadnego ekwipunku podnoszącego szczęście. Szansa na legendarny łup według dataminerów wynosi 3,23%, co okazało się bliskie wynikom gracza – z 571 dzików wypadło 19 legendarnych skór, co dało wynik 3,33%.

Zabił ponad 1000 dzików w New World, żeby sprawdzić działanie „szczęścia” - ilustracja #1
Przy przeprowadzaniu badania co prawda ucierpiały dziki, ale głowy do góry, od czego jest respawn?

Przy drugiej próbie redditowicz, wyposażony w ekwipunek przynoszący szczęście (z bonusem o wartości 9590), uzyskał wynik 7,5% wypadania legendarnych skór z próby 573 dzików – co było znów bliskie szacowanej wartości z New World Database, gdzie szacowano 8,44%.

Gdyby wspomniany 1% szczęścia wynosił bonus wartości 1000, skór byłoby o wiele więcej. Można więc przyjąć, że prawidłowy wskaźnik wynosi 1% = ok. 100 punktów bonusu do szczęścia. Oczywiście, te obliczenia są nieoficjalne i mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego. Jest to jednak wymierny dowód na to, że szczęście w New World działa, chociaż nie zawsze z taką siłą, jakbyśmy chcieli.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej