Nintendo DSi LL – najnowszy model konsoli DSi, wyposażony w powiększone ekrany o przekątnej 4.2 cala – zaliczył świetny debiut na japońskim rynku. W premierowy weekend konsola sprzedała się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy.
Nintendo DSi LL – najnowszy model konsoli DSi, wyposażony w powiększone ekrany o przekątnej 4.2 cala – zaliczył świetny debiut na japońskim rynku. W premierowy weekend konsola sprzedała się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy.

Z danych grupy Media Create wynika, że Nintendo DS pozostawiła daleko w tyle wszystkie pozostałe platformy. Drugie na liście PlayStation 3 odnotowało wynik na poziomie blisko 38 tysięcy egzemplarzy. Ostatnie miejsce na podium przypadło z kolei Nintendo Wii, które cieszyło się popularnością na poziomie blisko 33 tysięcy sztuk. Pełne notowanie prezentuje się następująco (w nawiasie sprzedaż w poprzednim tygodniu):
W sumie wszystkie dostępne na japońskim rynku modele ostatniej przenośnej platformy Nintendo sprzedały się w liczbie przekraczającej 137 tysięcy sztuk.
Z kolei fatalnie radzi sobie w Japonii PSP Go – najnowszy model PSP, posiadający m.in. rozsuwany ekran i większą ilość pamięci wewnętrznej, aczkolwiek pozbawiony napędu UMD. W badanym okresie znalazł bowiem tylko 4,5 tysiąca nabywców. W swoim premierowym weekendzie również nie radził sobie zbyt dobrze – zakupiło go około 28 tysięcy osób. Nieco lepsze rezultaty odnotowuje w Ameryce Północnej i w Europie, lecz także w tych regionach nie można mówić o sukcesie konsoli.
Wśród gier najlepszym rezultatem w ubiegłym tygodniu mogły się pochwalić najnowsze odsłony cyklu Pokemon – Heart Gold i Soul Silver (55 tysięcy egzemplarzy). Interesujący jest fakt, że na szóstym miejscu zadebiutowało Left 4 Dead 2. Dzieło Valve w wersji na Xboksa 360 zostało zakupione przez 27 tysięcy Japończyków.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.