Avowed tylko dla ludzi i elfów. Twórcy tłumaczą brak opcji romansowych
Twórcy Avowed pozwolą grać tylko jako człowiek lub elf, a do tego zabraknie opcji romansowania z towarzyszami.

Baldur’s Gate 3 mocno rozpieściło graczy pod względem opcji personalizacji bohatera. Jednakże w przypadku nowej gry Obsidian Entertainment od dawna wiemy, że nie pójdzie ona drogą wyznaczoną przez dzieło Larian i wybierzemy w niej tylko jedną z dwóch ras dla głównego bohatera. Teraz twórcy Avowed wytłumaczyli, dlaczego gracze będą mogli wcielić się wyłącznie w człowieka lub elfa.
Nowe dzieło Obsidianu zabierze nas do Eory – świata dobrze znanego fanom studia z obu części serii Pillars of Eternity, który zamieszkuje wiele fantastycznych ludów. Sami gracze mogli tam wybrać spośród sześciu podstawowych ras i kilkunastu „podgatunków”.
Dlaczego więc dotychczas Avowed zdawało się oferować znacznie skromniejszy wybór od obu odsłon PoE? Carrie Patel, reżyserka gry, w wywiadzie dla serwisu IGN podała dwa czynniki, które przesądziły o takiej decyzji.
- Pierwszy powód wynika z fabuły Avowed. Postać gracza będzie pochodzić z Imperium Aedyrskiego, zamieszkanego głównie przez ludzi oraz elfy. Wybór innej rasy byłby więc nieco kuriozalny i twórcy mogliby mieć problem z dostosowaniem do tego wielu dialogów czy nawet całej fabuły.
- Drugie uzasadnienie odnosi się do rozgrywki. Poszczególne rasy Eory różnią się fizjonomią, w tym wzrostem. Jako że niemal cała gra toczy się z perspektywy pierwszej osoby, twórcy dostosowują wszelkie elementy do „kapsuły” postaci gracza, w tym system trafień oraz pozycję wrogów względem bohatera.
Zero romansów
Obsidian jest bardziej konserwatywny w innej kwestii: Avowed nie pozwoli na romansowanie z kompanami (via IGN). Patel sama chętnie zobaczyłaby w grze taką opcję (choć chyba niekoniecznie w skali i w, ekhm, różnorodności oferowanej przez trzecie Baldur’s Gate). Niemniej reżyserka uważa, że zespół musiałby się „naprawdę mocno zaangażować”, by takie wątki były nie tylko wciągające, ale też by ich przebieg był zgodny z charakterem romansujących postaci:
[W Avowed – przyp. red.) budujemy przemyślane relacje z naszymi towarzyszami. Osobiście jestem fanką dodania takiej opcji [romansowania bohatera z kompanami – dop. red.], ale sądzę, że jeśli masz zamiar to zrobić, to musisz się naprawdę mocno w to zaangażować i dać z siebie wszystko, aby zrealizować to w sposób, który jest wierny postaci, ale też tworzy wciągające wrażenia dla gracza. Tak więc nie zrobimy tego przy okazji Avowed, ale nie powiedziałbym, że nigdy.
Avowed zmierza na PC i XSX/S (oraz do subskrypcji Xbox Game Pass) i zadebiutuje jesienią tego roku. Dokładna data premiery jest nieznana.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- romanse
- Xbox Game Studios / Microsoft Gaming
- gry RPG
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
Radzik Generał

Jak w dzisiejszych czasach można wydawać grę pod szyldem „Tylko dla ludzi i elfów”? A co z krasnoludami i resztą? Gdzie są teraz ci wszyscy Social Justice Warriors, broniący godności wirtualnej postaci, bo ujęcia kamery były na jej tyłek, kiedy są naprawdę potrzebni? Przecież to ewidentna segregacja wirtualno-rasowa!
SerwusX Generał

Mi osobiście nie przeszkadzałoby, gdyby nie było opcji romansowania w grach wcale i nie było rozwiniętego tworzenia postaci.
Iselor Senator

Dobrze, nie każdy erpeg mu mieć romanse (patrz: Drakensang: River of Time, Tyranny)
SpoconaZofia Legend

To prawda. Też jestem za tym, żeby główny bohater był niemową i w ciszy mordował wszystkich. Najlepiej, żeby się nie odzywał do płci przeciwnej, bo to mocno obraźliwe jest dla wszystkich. https://www.youtube.com/watch?v=FPI84G5HpJ8
boy3 Legend
Obsidian nie potrafi pisać romansów, dlatego dobrze ze z niego zrezygnowali z nich