Newsroom Wiadomoci Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomo pozosta貫 11 wrzenia 2012, 19:59

autor: Aver

Autor Arcanum: Studio Troika upad這, bo tworzy這 gry nieop豉calne dla biznesu

Tim Cain, by造 pracownik studia Troika Games, zamkni皻ego w 2005 roku, odnosz鉍 si do historii jego upadku stwierdzi, 瞠 firma stawia豉 na tworzenie gier oryginalnych i niezale積ych, przez co nie otrzymywa豉 lukratywnych kontrakt闚 od du篡ch wydawc闚.

Tim Cain, jeden z autor闚 pierwszej ods這ny serii Fallout i by造 pracownik studia Troika Games, tw鏎c闚 m.in. Arcanum: Przypowie o Maszynach i Magyi oraz Vampire The Masquerade: Bloodlines, powr鏂i niedawno w wywiadzie na 豉mach serwisu RPG Codex do gier i najwa積iejszych moment闚 w historii firmy, kt鏎a zamkn窸a swe podwoje w kalifornijskim miecie Irvine w 2005 roku.

Autor Arcanum: Studio Troika upad這, bo tworzy這 gry nieop豉calne dla biznesu - ilustracja #1
Logo gry Arcanum: Przypowieci o Maszynach i Magyi

Co ciekawe, z wypowiedzi Caina obecnie pracownika Obsidian Entertainment wynika, 瞠 studio Troika Games upad這 nie dlatego, 瞠 stworzone przez nie gry, zw豉szcza wspomniana Vampire The Masquerade: Bloodlines, by造 niedochodowe. Wprost przeciwnie, okazuje si, i wszystkie przynios造 du瞠 zyski i pozwoli造 szefostwu studia zamkn寞 firm w najkorzystniejszym momecie, wyp豉caj鉍 pracownikom wynagrodzenie za czas pozstawania bez pracy.

Na pytanie o przyczyny zamkni璚ia Troika Games, Cain wskaza na ryzyko zwi頊ane z byciem oryginalnym, i to niezale積ie od tego, czy jest si dochodowym lub nie:

Autor Arcanum: Studio Troika upad這, bo tworzy這 gry nieop豉calne dla biznesu - ilustracja #2

[] Wydawcy szukaj pewnych hit闚 w postaci du篡ch produkcji mainstreamowych lub kontynuacji znanych serii. Troika Games nie zosta這 zamkni皻e, poniewa staralimy si by zbyt oryginalni, ale poniewa nie dostawalimy ofert na gry, kt鏎e chcielimy tworzy. [] Dlaczego nie dostawalimy interesuj鉍ych propozycji, skoro nasze gry by造 dochodowe? Ot騜 z punktu widzenia wydawc闚 nasze poprzednie tytu造 trafia造 do tzw. niszowego odbiorcy, przez co nie byli oni sk這nni udzieli nam funduszy koniecznych na stworzenie wi瘯szych projekt闚 []. Woleli wydawa pieni鉅ze tam, gdzie widzieli wi瘯sze zyski.

W wywiadzie Cain wyrazi tak瞠 pewne obawy co do kierunku, w jakim obecnie zmierza bran瘸 gier komputerowych. Wed逝g niego dowiadcza ona dzi swoistej polaryzacji pomi璠zy ma造ch, niezale積ych tw鏎c闚 i du瞠 studia, produkuj鉍e gry wysokobud瞠towe:

redni deweloperzy, licz鉍y 30-60 pracownik闚, znikaj, a ma貫 studia do 10 os鏏 i du瞠 firmy, przekraczaj鉍e 100 tw鏎c闚, staj si norm. Obawiam si tego, co to oznacza dla gier, jakie trafi na rynek w ci鉚u kilku najbli窺zych lat. Albo b璠 to tytu造 ma貫 i casualowe [], albo gigantyczne monstra, kt鏎ych przejcie b璠zie zajmowa miesi鉍e. [] Czy nie istnieje ju nic pomi璠zy tymi dwoma ekstremami?

Autor Arcanum: Studio Troika upad這, bo tworzy這 gry nieop豉calne dla biznesu - ilustracja #3
Vampire The Masquerade: Bloodlines wyr騜nia這 si klimatem i nieliniow fabu章

Wywiad pracownika Obsidian Entertainment nabiera szczeg鏊nego znaczenia cho熲y w kontekcie majowego bankructwa 38 Studios, odpowiedzialnego za gr Kingdoms of Amalur: Reckoning, czy te niedawnych wypowiedzi Franka Gibeau o nieop豉calnoci tworzenia nowych marek na obecn generacj konsol. Opinia szefa EA Labels zosta豉 stanowczo skrytykowana przez tw鏎c闚 gry Dishonored ustami producenta tytu逝 Juliena Roby, kt鏎y stwierdzi, 瞠 je瞠li gra jest dobra, to ludzie si ni zainteresuj; zw豉szcza teraz, kiedy od wielu lat uwiadczamy jedynie kontynuacji i sequeli.

Autor Arcanum: Studio Troika upad這, bo tworzy這 gry nieop豉calne dla biznesu - ilustracja #4Studio Troika Games, za這穎ne w 1998 roku, zas造n窸o z trzech produkcji RPG, kt鏎e pomimo wielu niedoci鉚ni耩 zaskarbi造 sobie szerokie grono fan闚. Arcanum: Przypowie o Maszynach i Magyi wyr騜nia豉 si olbrzymim wiatem, du蕨 z這穎noci rozgryki oraz wyj靖kowym, steampunkowym klimatem. wi靖ynia Pierwotnego Z豉 by豉 oparta na klasycznym module do gry fabularnej Dungeon & Dragons. Z kolei Vampire The Masquerade: Bloodlines zyska豉 popularno z racji nieliniowej fabu造 i oprawy audiowizualnej, dobrze oddaj鉍ej atmosfer starcia klan闚 wampir闚.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomoci, ale i szereg mi造ch dodatk闚.