Assassin’s Creed: Valhalla - RTX 3090 nie wystarczy do 60 fps w 4K
Testy wydajności przeprowadzone przez kanał GameGPU sugerują, że do grania w Assassin’s Creed: Valhalla z detalami na poziomie „Ultra” w rozdzielczości 4K i z płynnością na poziomie 60 fps potrzebna będzie karta potężniejsza od GeForce’a RTX 3090.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- RTX 3090 nie wystarcza, by osiągnąć stabilne 60 fps w rozdzielczości 4K w AC: Valhalla (z poziomem detali ustawionym na „Ultra”);
- w teście przeprowadzonym przez kanał GameGPU karta generowała średnio 56 klatek animacji na sekundę, ale zdarzały jej się spadki do poziomu 40.
Już jutro na rynku zadebiutuje Assassin’s Creed: Valhalla, czyli najnowsza odsłona utytułowanego cyklu przygodowych gier akcji / RPG od francuskiej firmy Ubisoft. Na kanale GameGPU pojawiły się testy wydajności pecetowej wersji tej produkcji i niestety nie mamy dla Was dobrych wieści – nawet potężny Nvidia GeForce RTX 3090 nie wystarczy, by pograć w rozdzielczości 4K i 60 klatkach animacji na sekundę bez kompromisów w zakresie poziomu detali.
W wewnętrznym benchmarku gry najpotężniejszy układ graficzny Nvidii „wykręcił” średnio 56 fps. Niestety, w związku z okazyjnymi spadkami do poziomu nawet 40 klatek animacji na sekundę, faktyczna płynność gry była jeszcze gorsza. Mówiąc krótko – na rynku nie ma obecnie GPU, które umożliwiłoby płynną rozgrywkę w rozdzielczości 4K w Assassin’s Creed: Valhalla, przy zastosowaniu maksymalnego poziomu detali.
Omawiane testy sprawiają, że trudno patrzyć z optymizmem na wydajność wersji konsolowych, ale na razie nie mamy na ten temat żadnych konkretów. Warto też odnotować, że AC: Valhalla jest już drugą – po Watch Dogs: Legion – wydaną w ostatnim czasie grą Ubisoftu która cechuje się kiepską optymalizacją na „blaszakach” (zresztą nie tylko na nich – na teoretycznie „next-genowym” Xboksie Series S Legion może momentami oferować rozdzielczość poniżej 1080p). Trudno nie odnieść wrażenia, że francuscy deweloperzy nie przykładają do tego problemu wystarczającej uwagi.
- Grałem w AC Valhalla – Assassin's Creed podąża drogą Kratosa, z Grecji na daleką północ
- AC: Valhalla wygląda jak gra, którą pokocham i znienawidzę [OPINIA]

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Whisper_of_Ice Senator

Gry Ubi to nie najlepszy benchmark ;>, patrząc na ich "optymalizacje"
zanonimizowany146624 Legend
Nie mam grubego portfela,nie mam 3090 a gram we wszystko w 4K l, tyle, zevz cieniami na medium (bo ich jakości nie da się rozróżnić w ruchu w grze) i bez AA (bo nie widać go w 4K).
Edanio Legionista

Macie nie równo pod sufitem, co w tym dziwnego że gra nie będzie chodziła na 60 FPS w 4K, przecież zaledwie 3% graczy gra w 4K i to dane z całego świata, założę się że w polsce jeszcze mniej.
Chyba że większość tutaj to osoby z grubym portfelem.
Jikan Generał
Aż z ciekawości włączyłem sobie filmik Corle. Jak dla mnie to on ma tam pokaz klatek a nie grę.
bmwbmw2 Generał

radzik21. to nie gdybanie. Nie ma czegoś takiego jak magiczna moc obliczeniowa. WSZYSTKO kosztuje. Więc normalne że muszą te gry ostro optymalizować do średnich/ wysokich i zawsze tak było. do tego na pc włączasz wiele ustawień których nie ma na konsolach. W tym ray tracing napewno nie będzie na ultra. Na testy się poczeka ale wystarczy zobaczyć jak było w poprzednich generacjach. Sam styl optymalizacji na konsolę się wiele nie zmieni . Tym bardziej że to robią twórcy gier a im zależy tylko na osiągnięciu pułapu klatek. Co będzie ciężkie skoro moc obl nowych konsol nie jest równa 3070 rtxowi ani nawet radkowi 6800 ale w końcu celują w 30 więc jest szansa na 4k