Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 października 2020, 17:49

autor: Aquma

Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU

Testy wydajności najnowszej produkcji Ubisoftu – Watch Dogs: Legion – sugerują, że mamy do czynienia z tytułem rzucającym na kolana znakomitą większość kart graficznych.

W SKRÓCIE:

  1. testy wydajności wskazują, że Watch Dogs: Legion jest naprawdę wymagającym tytułem;
  2. ani RTX 2080 Ti, ani RTX 3080 nie radzą sobie z wyświetlaniem płynnych 60 klatek animacji na sekundę w rozdzielczości 4K (bez ray tracingu i DLSS);
  3. ray tracing wymaga DLSS – sugerowane jest też korzystanie z wersji „Medium”;
  4. benchmark w menu gry nie jest dobrym wyznacznikiem wydajności.

W sieci pojawiły się testy wydajności najnowszej produkcji firmy Ubisoft – Watch Dogs: Legion. Tytuł korzysta z technologii Disrupt Engine oraz bibliotek DirectX 12 i wspiera zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0 (Deep Learning Super Sampling – mowa o technologii inteligentnego skanowania obrazu od Nvidii). Niestety, wygląda na to, że optymalizacja gry pozostawia nieco do życzenia.

GeForce RTX 2080 Ti i Core i9-9900K

Redaktorzy portalu Dark Side of Gaming wykorzystali komputer wyposażony w procesor Intel Core i9-9900K, 16 GB pamięci RAM (3600 MHz) oraz kartę graficzną Nvidia GeForce RTX 2080 Ti. Ta potężna konfiguracja radzi sobie co prawda z wyświetlaniem więcej niż 60 klatek animacji na sekundę w rozdzielczościach 1080p i 1440p, ale 4K jest całkowicie poza jej zasięgiem. Warto przy tym odnotować, że mówimy o osiągach bez włączania ray tracingu. Pozytywna wieść jest taka, że wyniki poprawiają się zauważalnie, gdy aktywujemy funkcję DLSS.

Watch Dogs: Legion – ustawienia Ultra, porównanie DLSS 2.0 i rozdzielczości natywnej (RTX 2080 Ti). Źródło: Dark Side of Gaming. - Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU - wiadomość - 2020-10-30
Watch Dogs: Legion – ustawienia Ultra, porównanie DLSS 2.0 i rozdzielczości natywnej (RTX 2080 Ti). Źródło: Dark Side of Gaming.

Aktywacja śledzenia promieni jest możliwa w zasadzie wyłącznie wówczas, gdy korzystamy także z DLSS – bez tego liczba klatek animacji jest żałośnie wręcz niska. Jednak nawet gdy włączymy DLSS (Quality), możemy zapomnieć o płynnych 60 fps w rozdzielczościach 1440p i 4K. W standardzie 1440p gra ociera się o tę granicę (minimum 57 kl./s), ale pod warunkiem, że ograniczymy się do ray tracingu w wersji „Medium”. Wybranie opcji „Ultra” powoduje spadek płynności o kolejne 10 klatek (nadal mowa o minimalnych wartościach).

Watch Dogs: Legion – ustawienia Ultra, ray tracing, rozdzielczość natywna (RTX 2080 Ti). Źródło: Dark Side of Gaming. - Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU - wiadomość - 2020-10-30
Watch Dogs: Legion – ustawienia Ultra, ray tracing, rozdzielczość natywna (RTX 2080 Ti). Źródło: Dark Side of Gaming.
Watch Dogs: Legion – ustawienia Ultra, DLSS 2.0, ray tracing (RTX 2080 Ti). Źródło: Dark Side of Gaming. - Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU - wiadomość - 2020-10-30
Watch Dogs: Legion – ustawienia Ultra, DLSS 2.0, ray tracing (RTX 2080 Ti). Źródło: Dark Side of Gaming.

Warto też odnotować, że wewnętrzny benchmark gry nie radzi sobie najlepiej z ilustrowaniem realnej wydajności – nie warto wyciągać wniosków w oparciu o niego. Dodatkowo wszystko wskazuje na to, że produkcja ma problemy z sensownym wykorzystywaniem dostępnej mocy obliczeniowej procesora, co świetnie ilustrują te dwa screeny.

GeForce RTX 3080 też jest za słaby

Nawet potężny GeForce RTX 3080 nie radzi sobie z utrzymaniem 60 klatek animacji na sekundę w Watch Dogs: Legion w rozdzielczości 4K. Bez ray tracingu, ze wszystkimi pozostałymi ustawieniami na poziomie „UIltra”, nowy flagowiec Nvidii wyciąga średnio 55,5 fps (minimalna odnotowana wartość to 46,7). Dowodzą tego testy przeprowadzone przez niemiecki portal Hardware Luxx (warto przy tym odnotować, że redaktorzy korzystali z procesora Core i9-10900K i 16 GB pamięci DDR4-3600).

Po włączeniu śledzenia promieni (z pozostałymi detalami na poziomie „Bardzo wysokim”) wydajność spada do poziomu średnio 34,7 fps (minimalnie 28,7), chyba że zdecydujemy się na aktywowanie DLSS. Wówczas płynność bardzo zauważalnie wzrasta – nawet do 100 klatek animacji na sekundę w przypadku opcji DLSS – „Ultra wydajność” (minimalna odnotowana wartość wyniosła wówczas 81,8 fps, przy czym pozostałe ustawienia były na poziomie „Wysokim” lub „Bardzo wysokim”).

Wydajność poszczególnych kart graficznych

Wydajność wszystkich przetestowanych układów graficznych – bez ray tracingu i z resztą efektów na poziomie „Bardzo wyskokim” – podsumowują poniższe wykresy.

Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU - ilustracja #4
Watch Dogs: Legion – 1080p. Źródło: Hardware Luxx.
Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU - ilustracja #5
Watch Dogs: Legion – 1440p. Źródło: Hardware Luxx.
Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU - ilustracja #6
Watch Dogs: Legion – 4K. Źródło: Hardware Luxx.
  1. Recenzja gry Watch Dogs: Legion - bardzo bezpieczna i grzeczna rewolucja
  2. 5 rzeczy, za które lubię i 5 które mnie drażnią w Watch Dogs Legion
  3. Watch Dogs: Legion – poradnik
  4. Wszystko o Watch Dogs Legion
  5. Watch Dogs: Legion – strona oficjalna
Watch Dogs: Legion

Watch Dogs: Legion