Assassin’s Creed: Unity – Ubisoft tłumaczy limit 900p na PS4 i XONE

Studio Ubisoft odpowiedziało na narzekania fanów dotyczące rozdzielczości w grze Assassin’s Creed: Unity w wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Deweloperzy zapewniają, że limit 900p wynika wyłącznie z przyczyn technicznych i w żadnym wypadku nie jest celowym obniżeniem jakości produkcji.

Łukasz Szliselman

49

Assassin’s Creed: Unity ma wyglądać nextgenowo, nawet pomimo braku full HD

Po wrzawie, jaką wywołała wypowiedź Vincenta Pontbrianda, sugerująca, że Ubisoft Montreal celowo nałożył na nextgenową edycję gry Assassin’s Creed: Unity limit rozdzielczości 900p, wydawca uznał za konieczne sprostować swoje stanowisko. Na oficjalnym blogu firmy Ubisoft starszy producent nowej odsłony cyklu Assassin’s Creed przeprosił za „zły dobór słów” i zapewnił, że deweloperzy nigdy nie zdecydowaliby się na sztuczne ograniczenia produkcji. Wspomniany wpis wyjaśnia, że cała sprawa wynika tylko i wyłącznie z przyczyn technicznych. Nie znaczy to, że Ubisoft wycisnął z PlayStation 4 i Xboksa One ostatnie soki – chodzi raczej o to, że twórcom brakuje jeszcze doświadczenia z nowymi konsolami, więc optymalizacja trwa nieco dłużej i jest bardziej pracochłonna.

Programiści z Ubisoftu przez ostatnie miesiące dwoili się i troili, aby utrzymać stałe 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości 900p, więc osiągnięcie płynnej wydajności w 1080p, podczas gdy do premiery pozostał już tylko jeden miesiąc, raczej nie wchodziłoby w grę. Wynika to przede wszystkim ze złożoności świata Assassin’s Creed: Unity – wirtualny Paryż będzie zaludniony przez tysiące NPC-ów (w poprzednich grach z serii na ekranie mogło ich być jednocześnie około 100-150), obdarzonych sztuczną inteligencją (a więc nie będą to zwykłe kukły, ale „inteligentne” postaci, z którymi wejdziemy w interakcję). Samo miasto ma być niezwykle szczegółowe i rekordowo duże. Wiele słynnych budowli (patrz: katedra Notre Dame) zostało odwzorowanych w skali 1:1, podczas gdy wcześniej wystarczało 3/4 oryginalnych rozmiarów. Ponadto do wielu z nich da się wejść, nie oglądając przy tym żadnych ekranów ładowania. Podsumowując, studio Ubisoft Montreal dało nam najlepsze Assassin’s Creed: Unity, na jakie było je stać, a format 900p przy 30 klatkach na sekundę powinien być uważany za sukces, a nie celową złośliwość.

Assassin’s Creed: Unity trafi do polskich sklepów 13 listopada 2014 roku, w wersji na PC, PlayStation 4 i Xboksa One. Wtedy to na własne oczy przekonamy się, jak naprawdę wygląda nowy Asasyn i czy faktycznie do szczęścia niezbędne jest mu pełne HD.

  1. Graliśmy w Assassin's Creed: Unity – nareszcie spore zmiany w mechanice rozgrywki!
  2. Assassin's Creed: Unity - kompendium wiedzy
  3. Oficjalna strona internetowa gry Assassin’s Creed: Unity
Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 11 listopada 2014
Assassin's Creed: Unity - Encyklopedia Gier
7.0

GRYOnline

7.0

Gracze

7.8

Steam

7.1

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Sunset Overdrive ozłocone. Gra ukaże się pod koniec października

Następny
Sunset Overdrive ozłocone. Gra ukaże się pod koniec października

Pro Evolution Soccer 2015 – znamy wymagania sprzętowe

Poprzedni
Pro Evolution Soccer 2015 – znamy wymagania sprzętowe

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl