2019 rok był najlepszym w historii firmy Paradox Interactive

Firma Paradox Interactive udostępniła wyniki finansowe za ubiegły rok. Były one najlepsze w historii wydawcy. Co ciekawe, większość przychodów wygenerowały starsze gry i dodatki do nich, takie jak Hearts of Iron IV.

Adrian Werner

2019 rok był najlepszym w historii firmy Paradox Interactive - ilustracja #1
W dniu premiery Imperator: Rome został dosyć chłodno przyjęty przez graczy, ale przez kolejne miesiące autorom udało się solidnie ulepszyć ten tytuł.

Firma Paradox Interactive udostępniła sprawozdanie finansowe podsumowujące 2019 r. Okazuje się, że to był to najlepszy rok w historii wydawcy. Przychody wzrosły o 14%, osiągając poziom 1,289 mld koron szwedzkich, czyli ok. 119 mln euro. Zysk, przed odliczeniem podatku, wyniósł 467 mln koron (ok. 43 mln euro), co stanowiło wzrost o 3% w porównaniu z 2018 r.

Sukces wydawcy napędziły m.in. udane pod względem finansowym premiery gier Age of Wonders: Planetfall, Surviving the Aftermath oraz Imperator: Rome. Ostatnia z tych produkcji została jednak przyjęta dosyć chłodno przez fanów firmy. Deweloperzy spędzili długie miesiące, ulepszając ten projek,t i przyniosło to dobre rezultaty. Obecnie nowe recenzje użytkowników na Steamie są w większości pozytywne, a tytuł zanotował najlepsze wyniki aktywności pod koniec 2019 r.

Kluczową rolę w działalności firmy odgrywają dodatki do starszych tytułów. W ubiegłym roku Paradox wydał osiem rozszerzeń. Firma pochwaliła się, że w 2019 r. Hearts of Iron IV zanotowało najlepsze wyniki aktywności w swojej historii, co jest m.in. właśnie zasługą wspierania gry za pomocą DLC.

To, jak ważny jest regularny rozwój produkcji, najlepiej oddaje fakt, że aż 87% wszystkich przychodów firmy w 2019 r. pochodziło z gier wydanych przed tym rokiem i dodatków do nich.

Ponadto Paradox coraz lepiej radzi sobie również na rynku konsolowym, który odpowiadał za 15% przychodów wydawcy w 2019 roku. Była to zasługa wypuszczenia takich tytułów jak Stellaris: Console Edition, Age of Wonders: Planetfall oraz Surviving the Aftermath.

  1. Paradox Interactive - strona oficjalna
  2. Recenzja gry Imperator: Rome – świetna strategia, choć nie dla każdego
  3. Recenzja gry Age of Wonders: Planetfall – barman, Cywilizację z XCOM-em proszę
Hearts of Iron IV

Hearts of Iron IV

PC
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2016

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

8.1

Gracze

9.1

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

34

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Valorant - za znalezienie luki w antycheacie można zgarnąć do 100 tys. dolarów

Następny
Valorant - za znalezienie luki w antycheacie można zgarnąć do 100 tys. dolarów

San Diego Comic-Con 2020 odwołane

Poprzedni
San Diego Comic-Con 2020 odwołane

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl