1,5 miliona banów w PUBG i pierwsza aktualizacja do pełnej wersji

W Playerunknown's Battlegrounds posypały się bany. Jak podali twórcy systemu BattlEye, za oszukiwanie w tej popularnej strzelaninie sieciowej swoje konta straciło już 1,5 miliona graczy. Ponadto pojawiła się również pierwsza aktualizacja do pełnej wersji tytułu.

Miłosz Szubert

Bany, wszędzie bany

Oszuści potrafią być prawdziwą zmorą gier sieciowych. W jednych produkcjach jest ich więcej, w innych mniej, lecz łączy ich jedno – uprzykrzają zabawę normalnym użytkownikom. Aby chronić tych drugich przed osobnikami pragnącymi wygrać w niezbyt uczciwy sposób, powstały liczne systemy antycheaterskie, w tym BattlEye. Różne wersje programu stworzonego przez Sebastiana Sutera w październiku 2004 roku są wykorzystywane w wielu znanych produkcjach, między innymi w Battlefield 2, Iron Front: Liberation 1944, serii ArmA, DayZ oraz jednym z największych fenomenów tego roku, Playerunknown's Battlegrounds. To właśnie tytułu autorstwa koreańskiego PUBG Corporation (specjalnego oddziału firmy Bluehole) dotyczy ostatni sukces BattlEye. Jak podali twórcy systemu na Twitterze, w tej popularnej strzelaninie sieciowej opartej o tryb battle royale swoje konta straciło już 1,5 miliona oszustów.

Oszuści w PUBG nie mogą czuć się bezkarni. - 1,5 miliona banów w PUBG; pierwsza aktualizacja do pełnej wersji - wiadomość - 2017-12-29
Oszuści w PUBG nie mogą czuć się bezkarni.

Przypomnijmy, że w połowie grudnia informowaliśmy o przekroczeniu przez Playerunknown's Battlegrounds magicznej bariery 25 milionów sprzedanych egzemplarzy. Według serwisu SteamSpy, obecnie w grze zarejestrowanych jest 26 milionów kont. 1,5 miliona zbanowanych dzięki systemowi BattlEye oszustów stanowi aż 5,7% z tej liczby. Wrażenie robi dodatkowo fakt, że od 14 listopada z gry za używanie cheatów usunięto 800 tysięcy kont. Porządki na premierę wersji 1.0, która miała miejsce w ubiegłym tygodniu, były zatem bardzo intensywne. Czy tak duża czystka odstraszy potencjalnych oszustów? Wątpliwe, lecz warto zaznaczyć, że BattlEye jest cały czas intensywnie rozwijane, zatem nikt korzystający podczas zabawy w Playerunknwon's Battlegrounds z niedozwolonych praktyk nie powinien spać spokojnie.

Pierwszy patch do wersji 1.0

Nowa aktualizacja nieco usprawnia działanie gry, lecz na wyraźną poprawę stabilności trzeba jeszcze trochę poczekać. - 1,5 miliona banów w PUBG; pierwsza aktualizacja do pełnej wersji - wiadomość - 2017-12-29
Nowa aktualizacja nieco usprawnia działanie gry, lecz na wyraźną poprawę stabilności trzeba jeszcze trochę poczekać.

Nie tylko BattlEye jest intensywnie rozwijane. Wczoraj na oficjalnych pecetowych serwerach Playerunknown's Battlegrounds pojawiła się pierwsza aktualizacja do wersji 1.0 gry. Poprawia ona szereg błędów technicznych, takich jak okazjonalne wyrzucanie do menu podczas oglądania powtórek, kłopoty z zaznaczaniem punktów na mapie Miramar czy problemy z kulami niepotrafiącymi spenetrować przeszkód, z którymi nie powinny mieć problemu. Ponadto patch wyrównuje szanse na wylosowanie map Erangel i Miramar oraz uniemożliwia uruchomienie powtórek przez trzy minuty od śmierci, dzięki czemu nie można poinformować pozostałych przy życiu partnerów, w którym miejscu znajduje się nasz zabójca.

Co z problemami sygnalizowanymi chociażby przez recenzentów, takimi jak nie do końca działający kod sieciowy? Przedstawiciele PUBG Corporation zaznaczają, że wyeliminowanie lagów i poprawa stabilności serwerów są obecnie priorytetem studia. Do tego potrzebna jest jednak dogłębna analiza danych, gdyż przyczyn błędów może być kilka. Na wyraźniejszą poprawę działania gry będzie zatem trzeba jeszcze trochę poczekać.

PUBG: Battlegrounds

PUBG: Battlegrounds

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 grudnia 2017

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.3

Gracze

5.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

25

Miłosz Szubert

Autor: Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-12-29
19:46

Bat1992 Legionista

1,5 miliona robi wrażenie!

Komentarz: Bat1992
2017-12-29
22:53

Fattel Junior

Fattel

BattlEye i wszystko jasne :) Po wprowadzeniu owego systemu do gry Tibia (tak, nadal sporo ludzi w to gra, w tym ja :) ) wyeliminowano 99% botów, więc widać skuteczność i w PUBG. Bardzo dobrze! Jeszcze zrozumiem i przymknę oko na granie na kodach w singla, ale oszukiwanie w multi? Bo co? Tacy chcą się dowartościować? Szkoda, że wielu graczy zapomniało, iż gry są rozrywką a "rangi" nie są nadrzędnym celem życiowym.

Komentarz: Fattel
2017-12-30
00:15

Electric_Wizard Pretorianin

Electric_Wizard

Rżnięcie innych graczy było bezkarne? To teraz wiem skąd ten fenomen PUGB.

Komentarz: Electric_Wizard
2017-12-31
00:40

stasiek1818 Centurion

stasiek1818

Nigdy mi nie przyszło do głowy by oszukiwać czy używać cheatów a gram już kilkanaście lat.Co to za satysfakcja z grania ? Żadna,tylko przechodzenie gry.

Komentarz: stasiek1818
2018-01-01
00:24

yadin Legend

yadin

"Półtora miliona zbanowanych oszustów" brzmi naprawdę patetycznie. Gdyby serwery mogły z automatu dawać wyroki do odsiadki, pewnie mielibyśmy oddzielne pierdle dla cheaterów. Jestem za tym, żeby każdy zbanowany musiał nosić do czasu odbanowania opaskę na ramieniu. Niech ulica widzi, z kim ma do czynienia.

Komentarz: yadin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl