Data wydania: 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.
Gracze
Steam
Sword of the Stars to kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit i Xterminate). Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld (pełne 3D, czas rzeczywisty). Cel rozgrywki jest dokładnie taki sam jak w innych przedstawicielach gier strategicznych typu 4X (jak np. Master of Orion czy Galactic Civilizations), tzn. objęcie pieczy nad jedną z nacji i podbój kosmosu. W tej produkcji możemy zająć się dowodzeniem jednej z czterech ras: Ludzi, Hiverian, Tarkasian i Liirian. Wszystkie diametralnie różnią się między sobą wizualne i technologicznie, a także posiadają swoje mocne i słabe punkty. Każda z nich wykorzystuje także inny sposób podróży pomiędzy systemami gwiezdnymi, np. Hiverianie poruszają się z prędkością podświetlną, a Ludzie wykorzystują specjalnie punkty załamania się przestrzeni.
Ważnym elementem gry jest postęp. Autorzy proponują ponad 150 ulepszeń do odkrycia. Drzewo wynalazków nie jest za każdym razem takie samo – w każdej rozgrywce jego trzon pozostaje niezmienny, lecz już poszczególne gałęzie czy grupy wynalazków generowane są losowo. Jak łatwo zauważyć, taki zabieg bardzo urozmaica nasze zmagania. Niemniej istotnym aspektem jest budowa floty. W sumie możemy konstruować okręty zaliczane do trzech klas: niszczyciele, krążowniki i potężne okręty liniowe (tzw. Dreadnought), dobierając w tym celu poszczególne części i rodzaje wyposażenia, bronie, pancerze, silniki, czy sekcje kadłuba. Asortyment uzbrojenia składa się sponad 40 broni podzielonych na sześć klas (m.in.: wieżyczki defensywne i potężne działa energetyczne).
Sword of the Stars oferuje szereg scenariuszy i kampanii przeznaczonych dla pojedynczego gracza, jak i pełnoprawny tryb wieloosobowy pozwalający na równoczesną zabawę ośmiu osób za pośrednictwem sieci lokalnej oraz Internetu.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
W styczniu firma Paradox Interactive ujawniła, że trwają pace nad kontynuacją kosmicznej strategii Sword of the Stars. Twórcy tego tytułu obecni byli na tegorocznym E3 i wzięli udział w wywiadzie z fanami. Dzięki temu otrzymaliśmy sporo nowych informacji oraz pierwsze screeny.
gry
Adrian Werner
18 czerwca 2010
Pisaliśmy już o Paradox Interactive Convention 2010, czyli imprezie zorganizowanej przez znanego głównie ze skomplikowanych gier strategicznych szwedzkiego wydawcę. Zlot dobiegł już końca, przynosząc nam masę ciekawych wieści. Wśród nich znalazły się także informacje o nowych tytułach, jakie Paradox ma obecnie w produkcji.
gry
Adrian Werner
23 stycznia 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: trzecie rozszerzenie do Sword of the Stars, Bionic Commando Rearmed na Xboksa 360 za pół ceny, konkurs Age of Conan: Hyborian Adventures i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
26 maja 2009
Z informacji ujawnionych przez Chrisa Gerspachera w wywiadzie udzielonym serwisowi GameShark wynika, że twórcy popularnej strategii kosmicznej Sword of the Stars, firma Kerberos Productions, planują już deweloping oficjalnej kontynuacji historii czterech ras: Ludzi, Hiverian, Tarkasian i Liirian.
gry
Piotr Doroń
16 października 2008
Edycja Kolekcjonerska Sword of the Stars w złocie, BBC Player dla Wii już dostępny, kampania reklamowa Kane & Lynch zablokowana, premiera Pirates vs. Ninjas Dodgeball opóźniona, kolejna łatka do Burnout Paradise już wkrótce – zapraszamy Was do lektury codziennych „Wieści ze świata w telegraficznym skrócie”.
gry
Piotr Doroń
10 kwietnia 2008
Firma Lighthouse Interactive zapowiedziała wydanie kolekcjonerskiej edycji Sword of the Stars. Zestaw złożony będzie z dwóch gier stworzonych przez Kerberos Productions - Sword of the Stars i niesamodzielnego dodatku: Born of Blood oraz kilku innych ciekawych bonusów.
gry
Robert Duraj
30 stycznia 2008
Twórcy Sword of the Stars, Kerberos Productions, przygotowują kolejną osadzoną w dalekiej przyszłości grę na PC, NorthStar. Tym razem zamiast strategii możemy spodziewać się produkcji RPG nastawionej na handel i eksplorację kosmosu.
gry
Artur Falkowski
24 stycznia 2008
Wydawca Lighthouse Interactive ogłosił, że w połowie kwietnia 2007 roku dostarczy do sklepów pierwszy dodatek do strategii kosmicznej Sword of the Stars, noszący podtytuł Born of Blood.
gry
Piotr Doroń
26 lutego 2007
Firma Lighthouse Interactive poinformowała, że strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej, czyli gra o nazwie Sword of the Stars, trafiła już do sklepów na terenie Wielkiej Brytanii.
gry
Karolina Talaga
11 września 2006
Przedstawiciele firmy Lighthouse Interactive wystosowali wczoraj oficjalne oświadczenie prasowe dotyczące gry Sword of the Stars. Ta strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Kerberos Productions osiągnęła „złoty” status i powędrowała do tłoczni.
gry
Krystian Smoszna
2 sierpnia 2006
Popularne pliki do pobrania do gry Sword of the Stars.
Wymagania sprzętowe gry Sword of the Stars:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.5 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), Windows 2000/XP.
Lista dodatków do gry Sword of the Stars:
Dodatek
17 czerwca 2009
Strategiczne
Argos Naval Yard to kolejne rozszerzenie kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, zrealizowanej w konwencji 4X – Sword of the Stars. Jednakże nie jest ono tak rozbudowane, jak poprzednie 2 dodatki – Born of Blood i A Murder of Crows.
Gracze
Dodatek
9 października 2008
Strategiczne
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.
Gracze
Dodatek
6 czerwca 2007
Strategiczne
Dodatek do strategii zrealizowanej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate) Sword of the Stars. Programiści ze studia Kerberos Productions podeszli do sprawy kompleksowo i wzbogacili uniwersum znane z wersji podstawowej, niemal w każdym aspekcie.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 126 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Brak recenzji"
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Gromb Generał
Eh... kolego, nic nie zrozumiałeś i za krótko grałeś. wszystko ma swoje uzasadnienie, nawet kanały dla federacji łączące planety. mapa taktyczna i strategiczna, wraz z dostępem do nowych technologii również się zmienia. Gra w obecnej wersji z wszystkimi dodatkami wali o ziemie i nie pozwala wstać. Doskonała od tylu lat gram w nią bez przerwy i nijak się znudzić nie może. Fenomenalny tytuł!
marzan18 Legionista
Polska wersja była w "Komputer Świat Gry" 6/2009. W sklepach - nie sprawdzałem. Ale ostrzegam potencjalnego gracza: można dostać piany na ustach patrząc na mapkę strategiczną. Pełny trójwymiar to brzmi pięknie, tyle że małe toto, z daleka nijak jednej gwiazdy od innej nie odróżnisz, a z bliska ikony pół otoczenia przesłaniają. Banalna czynność powtarzająca się co turę, czyli odszukać konkretną planetę czy flotę i coś z nimi zrobić jest PROBLEMEM. No chyba że ktoś lubi klikać, wchodzić w menu, znów klikać, znajdować na liście (po pewnym czasie kilkadziesiąt pozycji tudzież flot) klikać i w ten sposób przenosić się z powrotem na mapę. Krótko mówiąc: męczarnia. Zwłaszcza że (przynajmniej grając ludźmi) poruszamy się nie intuicyjnie, do bliższych gwiazd, tylko tunelami podprzestrzennymi które miotają się po mapie jak pajęczyna oszalałego pająka. Wyobraź sobie, że z Warszawy chcesz do Gdańska dotrzeć. Tu byś leciał przez Przemyśl, Wrocław, Łódź, Suwałki, Szczecin, Zieloną Górę, no i wreszcie jesteśmy w Trójmieście. Tyle że jak widzisz z W-wy, że ci Gdańsk atakują, to wymyślenie, w którym najbliższym mieście szybko zbudować okręty ratownicze zakrawa o nie lada zadanie.
Pała z mapki strategicznej. A co jest fajne? To, że się statki samemu zbroi a potem te różne opcje uzbrojenia mają wpływ na bitwy - które robią wrażenie i wyglądają naprawdę nieźle. Choć i tu nagana się twórcom należy, że nie dodali opcji rozegrania własnej bitwy, jak np w Total War czy Armadzie 2526, by sobie taktyki przećwiczyć i sprawdzić, w który sprzęt warto inwestować. Ale to mały ból. Mapa trójwymiarowa, mala, nieczytelna - to jest ten wielki ból, niepotrzebnie zadany graczom.
Aha, powyższe dotyczy wersji podstawowej, więc jeśli coś ulepszono w późniejszych, to przepraszam autorów za to marudzenie. Bo w sumie, mimo wściekania się, jakoś próbuję do tego niewypału wracać i grać, więc coś on w sobie widać ma
maryan58 Legionista
Wiadomo coś o polskiej wersji ? Czy jest jeszcze szansa kupić gdzieś ten tytuł ?
robak8 Pretorianin
Posiada ktoś polską wersję SotS? Chcę dostosować spolszczenie z SotS do pozostałych 3 dodatków. Oryginalne spolszczenie jest mi potrzebne bo nie mam pojęcia jak przetłumaczyć np. nazw technologii.
Gromb Generał
w końcu ktoś się postarał i sprowadził ten tytuł do Polski.