Data wydania: 8 września 2006
Strzelanina FPP opracowana przez polskie studio Techland. Gracz trafia na Dziki Zachód, który przemierza w skórze dwóch grywalnych postaci. Pierwszą z nich jest Billy, mężczyzna niesłusznie oskarżony o zamordowanie ojca, a drugą Ray – dawniej rewolwerowiec, a obecnie pastor.
GRYOnline
Gracze
Steam
Call of Juarez to rozbudowana strzelanka pierwszoosobowa (gra akcji/FPS), za której developing odpowiada polska firma Techland. W wielu aspektach przypomina ona Gun. Przenosimy się w niebezpieczny, brutalny oraz bezwzględny świat Dzikiego Zachodu i możemy uczestniczyć w przygodach dwóch grywalnych postaci: Billy’ego, mężczyzny niesłusznie oskarżonego o popełnienie przestępstwa oraz Ray’a, byłego rewolwerowca, a obecnie pastora. Każda z nich jest inna, posiada różne cechy i umiejętności, a także oferuje odmienny przebieg rozgrywki. Ray jest gwarantem licznych pojedynków rewolwerowych „oko w oko”, zaś Billy preferuje dyskretne przekradanie się pod nosami oponentów.
Gra oferuje szereg zróżnicowanych misji do przejścia. Uczestniczymy w licznych pościgach konnych, strzelaninach w miastach, tropimy zbiegów itd. W czasie zabawy możemy wykorzystywać spory arsenał ówczesnych broni, rewolwerów i strzelb. Istnieje również możliwość używania dwóch różnych broni jednocześnie. Warto zaznaczyć, iż podczas rozgrywki możemy także spotkać wiele postaci znanych z książek czy filmów o Dzikim Zachodzie, co tylko dodatkowo podnosi jej atrakcyjność.
Call of Juarez wykorzystuje ulepszony engine znany z gry Chrome. Wspiera on wszystkie nowoczesne efekty wizualne (realistyczny dym, ogień, cieniowanie, oświetlenie, wsparcie technologii Shader Model 3.0, dynamiczne efekty atmosferyczne etc.) oraz wiernie symuluje oddziaływania fizyczne (m.in.: interaktywne otocznie, flora i fauna, efekt „Ragdoll”). Gra posiada też klimatyczną ścieżkę dźwiękową.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PC Windows 8 września 2006Polskie napisy
Xbox 360 19 czerwca 2007Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
4GRY
Wykreowany i rozwijany przez firmę Techland cykl pierwszoosobowych strzelanin (FPP) z akcją umiejscowioną na Dzikim Zachodzie. Międzynarodowym wydawcą serii Call of Juarez jest koncern Ubisoft.
Recenzja GRYOnline
Kto wychował się na powieściach Karola Maya, z zapartym tchem śledził przygody Billy’ego Kida i innych rewolwerowców, ten z pewnością nie pozostanie obojętny wobec Call of Juarez, który w niecały rok po premierze na PC trafił również na konsolę X360.
Recenzja GRYOnline
Call of Juarez to tak naprawdę historia dwóch różnych ludzi, których połączyła tragedia. W pierwszej kolejności mamy okazję poznać Billy’ego. To typowy awanturnik, który po kilku latach postanawia powrócić w rodzinne strony...
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
Poradnik do gry „Call of Juarez” zawiera dokładny opis przejścia kampanii singleplayer, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych poziomów, przedstawiający najlepszą ścieżkę, pozwalającą w szybszy i bezpieczniejszy sposób dotrzeć do celu.
7 października 2018
Kto chce zagrać w solidną grę wideo, osadzoną na Dzikim Zachodzie, poza Red Dead Redemption nie ma ogromnego wyboru. Większość deweloperów unika tej tematyki – i trudno im się dziwić, bo zrobienie i sprzedanie dobrego westernu to diablo ciężka robota.
28 lipca 2006
„Call of Juarez” ponownie pod lupą, czyli test kolejnej wersji beta najnowszego dzieła programistów Techlandu....
9 marca 2006
Nad grami o Dzikim Zachodzie wisi klątwa. Co ukaże się program o takowej tematyce, trafia do „panteonu” programów beznadziejnych. Czy ludzie z Techlandu za sprawą Call of Juarez będą w stanie zmienić ten stan rzeczy?
Firma Techland ujawniła wyniki sprzedaży dwóch spośród swoich najbardziej znanych serii gier. Wszystkie odsłony Call of Juarez rozeszły się w łącznym nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy, podczas gdy dwie części Dead Island osiągnęły sprzedaż na poziomie ponad 7,5 miliona kopii.
gry
Krzysztof Mysiak
27 grudnia 2013 14:10
23 sierpnia pojawi się w sklepach nowa seria gier komputerowych firmy Techland. Pojawią się w niej m.in. antologie Call of Juarez oraz Drakensang.
gry
Marek Oramus
17 sierpnia 2011 11:44
Wygląda na to, że bracia McCall popadli w niełaskę. Koncern Ubisoft i wrocławskie studio deweloperskie Techland ujawniły dziś, że akcja trzecia część serii Call of Juarez przeniesiona zostanie w czasy współczesne. W Call of Juarez: The Cartel zagramy latem tego roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.
gry
Aleksander Kaczmarek
7 lutego 2011 19:31
Fani serii Call of Juarez mogą przeżyć szok. Jeżeli doniesienia serwisu gamers.fr są prawdziwe, to akcja trzeciej części cyklu przeniesie graczy do czasów współczesnych. Zamiast kowboi bohaterami Call of Juarez 3 mają być funkcjonariusze DEA, czyli amerykańskiej agencji zwalczającej handel narkotykami.
gry
Aleksander Kaczmarek
14 grudnia 2010 12:02
Zdaniem obserwatorów, gry komputerowe mają szansę stać się polskim towarem eksportowym. Dowodem tej tezy są sukcesy jakie rodzime tytuły: Painkiller, Wiedźmin i Call of Juarez odniosły poza granicami naszego kraju.
pozostałe
Anna Karpińska
9 kwietnia 2010 13:13
Już od wczoraj posiadacze X360 mogą pobierać z serwisu Xbox LIVE demo gry Call of Juarez. Przypominamy, że twórcami wspomnianej produkcji są Polacy z wrocławskiego Techlandu. Co ciekawe, w tym wypadku nie mieliśmy do czynienia ze zwyczajowym wypuszczaniem dema w jakiś czas przed premierą produktu. Pełna wersja jest już bowiem w sklepach od końca czerwca – ale lepiej późno niż wcale.
gry
Artur Falkowski
30 sierpnia 2007 19:21
Call of Juarez – gra wrocławskiego studia Techland zadebiutowała w naszym kraju we wrześniu ubiegłego roku. Wydawca nie zapomina jednak o ciągłym promowaniu swojej marki – niedawno pisaliśmy o łatce wprowadzającej efekty DirectX 10, a przed dwoma dniami informowaliśmy Was o wersji na telefony komórkowe.
gry
Łukasz Malik
22 czerwca 2007 09:27
Jak do tej pory gra Call of Juarez została zadedykowana wyłącznie posiadaczom PeCetów i konsol Xbox 360. Dowiedzieliśmy się, że na tych dwóch platformach sprzętowych się nie skończy i niniejsza strzelanina z perspektywy pierwszej osoby pojawi się również na wyświetlaczach telefonów komórkowych.
gry
Katarzyna Grysiewicz
20 czerwca 2007 13:53
Dowiedzieliśmy się, że europejski odział firmy UbiSoft zaktualizował swój plan wydawniczy na nadchodzące miesiące. Z Ujawnionych informacji wynika, że data premiery gry Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 w edycji na PC, która początkowo na Starym Kontynencie miała pojawić się 23 czerwca, została przesunięta na 29 czerwca.
gry
Katarzyna Grysiewicz
21 maja 2007 14:30
Prawdziwy wysyp pecetowych gier, w pełni kompatybilnych z DirectX 10, dopiero przed nami. Nową jakość grafiki zobaczymy m.in. w Crysis, Unreal Tournament 3 i World in Conflict. Producenci przystosowują jednak również gry już wydane do standardu DX10. Dzieje się tak chociażby z polskim Call of Juarez – developerzy z firmy Techland szykują właśnie specjalny patch.
gry
Radosław Grabowski
16 maja 2007 08:23
Popularne pliki do pobrania do gry Call of Juarez.
patch Call of Juarez - v.1.1.1.0 – DX10 Enhancement Pack - 15 października 2007
patch Call of Juarez - v.1.1.0.0 EU/PL - 29 listopada 2006
trainer Call of Juarez - +3 Trainer - 2 kwietnia 2009
mod Call of Juarez - map pack 1 - 11 grudnia 2006
demo Call of Juarez - PL - 4 sierpnia 2006
demo Call of Juarez - DirectX 10 Benchmark - 8 czerwca 2007
trainer Call of Juarez - Unlocker - 29 listopada 2006
patch Call of Juarez - v.1.1.0.0 North America - 21 czerwca 2007
demo Call of Juarez - MP - 30 sierpnia 2006
mod Call of Juarez - COJ 1 - 2025 Multiplayer Fix v.2092025 - 9 września 2025
Wymagania sprzętowe gry Call of Juarez:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 6600 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3521 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 3379 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Artur Falkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2007.07.11
Kto wychował się na powieściach Karola Maya, z zapartym tchem śledził przygody Billy’ego Kida i innych rewolwerowców, ten z pewnością nie pozostanie obojętny wobec Call of Juarez, który w niecały rok po premierze na PC trafił również na konsolę X360.
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2006.09.08
Call of Juarez to tak naprawdę historia dwóch różnych ludzi, których połączyła tragedia. W pierwszej kolejności mamy okazję poznać Billy’ego. To typowy awanturnik, który po kilku latach postanawia powrócić w rodzinne strony...
Seba01
Ekspert
2022.02.02
Bardzo dobry FPS, w którym gramy dwiema różnymi postaciami. Klimatem czuć na kilometr, spora dawka akcji, fabuła również niczego sobie, mechaniki związane z użyciem bicza, graficznie się nie zestarzała, dobra obsada i świetna muzyka. No i oczywiście smaczki związane z naszymi twórcami jako listy gończe :D Godna polecenia, naprawdę warto!
MadtPL
Ekspert
2020.05.29
Niemrawy początek może skutecznie zniechęcić do gry, ale później jest znacznie lepiej. Ciekawa historia z dobrze zagranymi postaciami.
Charson
Ekspert
2019.02.19
Call of Juarez 2006 PC 7/10:Na początku spotkałem tą gre, gdy kolega grał na pc z jakieś 10 lat temu pomyślałem sobie, ale do du*y gra, nie wiedząc co tracę gdyż zobaczyłem ją na małym starym ekranie ze słabą rozdzielczością przez około 10 minut w kiepskiej rozdzielczości i nie na max ustawieniach, nie wiedziałem o co w niej chodzi. Pierwszy raz przeszedłem ją chyba w 2016 roku i byłem mega zadowolony, dziś przeszedłem po raz drugi po 3 latach i nadal zaskakuje klimatem, muzyką! Ta gra jest zajebi*ta. Jak na 2006 rok grafika idealna, grałem w Full HD na TV'ku 32 cale i max ustawienia ze wszystkimi patchami i DX10, bardzo ładne krajobrazy woda, lasy, góry, same postacie, ect. Średni wybór broni oraz dobry rozrzut w nich, rozwalanie się broni nadaje klimat. A co do strzelania? To po prostu strzela się elegancko. Fabuła bardzo wciągająca, nawiązuje do tego co się działo po grze Call of Juarez Więzy Krwi. Same postacie przypadły mi do gustu i ich dialogi też. Grę przeszedłem dwa razy na średnim poziomie trudności, zajęła mi ona około 4-6h. Polecam ją dla każdego fana serii COJ i nie tylko. Warto zagrać i wrócić do niej raz na jakiś czas, miejmy nadzieje że studio Techland wróci do tej serii i wyda coś również dobrego i grywalnego jak inne części gry i ta część. Powodzonka i miłej nocy!
manek23
Ekspert
2023.09.03
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.07.27
Szugob
Ekspert
2018.03.22
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
Serek9425 Junior
Po raz pierwszy miałem przyjemność zagrać w pierwszą część CoJ, grę przeszedłem jednym tchem praktycznie - w dwóch sesjach. Gra w tej chwili ma 16 lat a zrobiła na mnie naprawdę ogromne wrażenie. Byłem w ciężkim szoku że gra z 2006 r. jest naprawdę tak dobra. Jest to tytuł który na długo zapadnie mi w pamięci ponieważ :
Plusy gry :
Klimat - zbudowany za pomocą rewelacyjnej muzyki , dobrze napisanej i dojrzałej fabuły, wyrazistych postaci
Dwóch bohaterów i dwie perspektywy - bardzo fajny zabieg, przez gra trzyma w napięciu a my chcemy wiedzieć odrazu co będzie się działo
Mechanika strzelania - feeling broni i strzelania z niej wywalił mnie z kapci. Czuć siłe strzałów a wróg który dostał kule "słabnie" i opuszcza broń. Bardzo realistyczny motyw.
Piękna grafika
W innych grach ładujesz w przeciwnika cały magazynek a on się nawet na ułamek sekundy nie zachwieje.
Uważam że technologicznie gra na premierę "prześcigała swoje czasy" tak jak zrobił to np. pierwszy Crysis. Kto by wtedy myślał o takich smaczkach jak możliwość strącenia przeciwnikowi kapelusza z głowy, zużywająca się broń (XIX wieczna broń palna była w powijakach)
Minusy :
Walka wręcz - drewniana przez co bardzo trudna, ciosy wyprowadzamy z opóźnieniem
Gra jest krótka - kilka dodatkowych godzin było by na plus ale nie za dużo
Znajdźki
Gra jest cudna wręcz. Świetnie się bawiłem, kilkukrotnie potrafiłem wczytać gre by rozwalać przeciwników w lepszym stylu i postrzelać jeszcze więcej. Polecam w szczególności osobom które lubią klimat Dzikiego zachodu i westernów
Extreme96 Legionista
Gier osadzonych na dzikim zachodzie jest niewiele a tych dobrych jeszcze mniej i gdyby ktoś mi powiedział, że w 2006 roku Polacy zaczną tworzyć jedną z najlepszych serii westernów to bym nie uwierzył a jednak się udało. W grze wcielamy się w dwóch bohaterów w Ray'a oraz Billy’ego ten drugi zostaje posądzony o zabicie brata, oraz żony Ray'a więc będziemy grali na zmianę będziemy uciekali jako Billy a potem ścigali go jako Ray który obiecał wymierzyć sprawiedliwość grzesznikom bo wspomniany Ray jest księdzem jednocześnie też będziemy zbliżali sie do odnalezienia legendarnego skarbu Juarez i poznawali naszych bohaterów co przekłada się na bardzo dobrą fabułę. Ponieważ gramy dwoma bohaterami twórcy postanowili, żeby każdym grało się inaczej więc jako Ray będziemy najczęściej szarżowali używając rewolwerów, karabinu, strzelb oraz dynamitu (mamy też... biblię, ale używając jej Ray tylko rzuca losowymi cytatami) warto wspomnieć że Ray ma metalowy pancerz więc niemal wszystkie postrzały w okolice tułowia nie będą zadawać mu obrażeń oprócz tego mamy też tryb skupienia w którym czas zwalnia a celowniki obu broni powoli przesuwają się na środek ekranu co umożliwia nam szybkie zabicie wielu wrogów. Billy natomiast jest nastawiony na skradanie i wyposażony w łuk, chociaż może też używać np rewolwerów jednak radzi sobie z nimi gorzej niż Ray co skutkuje większym odrzutem oraz wolniejszym przeładowaniem. O ile granie Ray'em to sama przyjemność tak etapy Billy’ego to smutny obowiązek tak, jak mówiłem jest on nastawiony na skradanie i to jest ok problem w tym, że etapy a właściwie to jeden etap skradankowy są źle zrealizowane wrogowie często są rozmieszczeni tak że wychodząc np z jakieś jaskini od razu na nich wpadniecie jeżeli nie wiedzieliście wcześniej że tam są dodatkowo cała misja dzieje się w nocy i o ile dla gracza noc to prawdziwa noc, w której ledwo cokolwiek zobaczyć tak na przeciwników to żaden problem i jedyne miejsce, gdzie nie mogą nas zobaczyć to krzaki, gdyby tego było mało co jakiś czas losowo następuje grzmot z błyskawicami co skutkuje tym że przeciwnicy mogą zobaczyć nas nawet w krzakach jak jeszcze bardziej utrudnić ten etap? A no wrzucić konie, bo gra każe nas za strzelanie do bezbronnych zwierząt a przez to, że nic nie widać często będziecie niechcący do nich strzelali co najlepsze sami twórcy chyba wiedzieli że skradanie jest złe i przez resztę gry będziemy się skradali może jeszcze z raz. Niestety twórcy wprowadzili też etapy platformowe do gameplayu Billy’ego i te są jeszcze gorsze Billy często po złapaniu krawędzi puszcza je bez powodu dodatkowo wspinanie się jest powolne i toporne a używanie do tego lassa to katorga, gdyby tego było mało najgorszy etap platformowy jest na początku gry wydaje mi się że przez źle zaprojektowaną lokacje bo nie ma się gdzie rozbujać co skutkuje że zaciąłem się na początku gry na dobre 20 minut i z tego, co widziałem na YouTube i fakt, że w wielu filmach ten moment był wycięty to wydaje mi się że nie tylko ja miałem z tym problem dodajmy do tego że Billy pod koniec gry ma takie same etapy jak Ray czyli nastawione na strzelanie mimo że nie jest on do tego przystosowany to myślę że zrozumiecie dlaczego granie Billym jest złe. Dodatkowo w przeciwieństwie do Ray'a Billy’ego nie polubiłem, bo jest on... dupkiem na początku gry kradnie broń jakiegoś gościa i grozi mu jego bronią tylko dlatego, że ten nie chciał go przepuścić potem postanawia wrócić do dziewczyny którą porzucił po jednym razie tylko po to żeby ta mu pomogła bo wie że to zrobi bo jest w nim zakochana. Oprócz tego jako oboje bohaterowie będziemy czasami walczyli na pięści co jest takie sobie oraz brali udział w pojedynkach, które są dobre. Jeżeli chodzi o grafikę to nawet dzisiaj wygląda ona dobrze może poza modelami postaci bo to najczęściej najszybciej starzej się w grach gra obsługuje DX9 oraz jest jedną z pierwszych gier, która obsługuje DX10 co niestety widać o ile oświetlenie i woda wygląda lepiej w trybie DX10 to niestety gra w tym trybie jest niestabilna na początku chodzi ok ale potem jest coraz gorzej aż dotarłem do etapu gdzie gra zawsze wywalała się do pulpitu w tym samym miejscu w trybie DX10 i musiałem przełączyć na DX9, żeby móc kontynuować grę oprócz tego mamy dobrą muzykę, która podkręca już i tak świetny klimat. Podsumowując Call of Juarez to dobra gra, w którą warto zagrać dla fabuły oraz klimatu, oraz postaci Ray'a i jeżeli będziecie wstanie przełknąć etapy Billego to będziecie się świetnie bawili a co najlepsze Techland przy pierwszej części dopiero się rozgrzewał.
PLUSY
- Fabuła
- Klimat
- Ray
- Strzelanie
- Grafika
- Muzyka
MINUSY
- Wszystko co związane z Billym
- Niestabilny tryb DX10
- Gra z pegi 18 karze nas za strzelanie do bezbronnych zwierząt i trupów
jamas Junior
Grałem w wiele starych gier (rocznik 84) ale tak debilnej i nie grywalnej gry nie było mi dane doświadczyć. System walki niegrywalny i nużący. Sterowanie niegrywalne (np sprint capsclock, celowanie X) Fabula szczątkowa, dziecinna i nieciekawa. Nie rozumiem skąd taka dobra ocena, w 2006 było już mnóstwo dobrych gier.
zanonimizowany1387945 Centurion
jeden z najgorszych westernów jakie grałem, misje apaczem to jakaś żenada i żal, jakieś podwieszanie sie lassem i skakanie przez wodospady, masakra pl, jedynie strzelanie daje jakoś rade i jest ok, za to daje +pół punkta, tak bym dał tej grze ocene zero.