Data wydania: 23 czerwca 2015
Czwarta część cyklu gier akcji z komiksowym superbohaterem w roli tytułowej. Produkcją Batman: Arkham Knight zajęło się studio Rocksteady, które wcześniej przygotowało Batman: Arkham Asylum i Batman: Arkham City. Fabuła gry przedstawia kolejne przygody Człowieka-Nietoperza. Tym razem Batman musi zmierzyć się ze Scarecrowem (Strachem na Wróble), który sterroryzował Gotham City.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Batman: Arkham Knight jest czwartą odsłoną serii gier akcji o Mrocznem Rycerzu. Po słabszych recenzjach części trzeciej, Batman: Arkham Origins, wydawca postanowił ponownie powierzyć prace studiu Rocksteady, odpowiedzialnemu za sukces dwóch pierwszych gier cyklu: Batman: Arkham Asylum (2009) i Batman: Arkham City (2011).
Niczym u Hitchcocka, akcja Batman: Arkham Knight rozpoczyna się od trzęsienia ziemi. Scarecrow (Strach na Wróble), stary wróg Batmana, rozmieścił w Gotham City bomby z toksyną strachu. Zamieszanie powstałe przy ewakuacji mieszkańców miasta wykorzystali najgroźniejsi przeciwnicy Batmana. Zdominowali oni opustoszałe Gotham City, zepchnęli do defensywy policję z komisarzem Gordonem na czele i zjednoczyli się, aby ostatecznie pokonać Człowieka-Nietoperza. Wśród tych złoczyńców znaleźli się m.in. Pingwin, Harvey „Dwie Twarze” Dent oraz Harley Quinn. Poza znanymi antagonistami pojawia się jeszcze jeden – tytułowy Rycerz Arkham, nowy przeciwnik Batmana.
Pod względem rozgrywki Batman: Arkham Knight jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), a mechanika zbliżona jest do tego, co zaprezentowano we wcześniejszych odsłonach. Wprowadzono jednak sporo drobnych zmian – np. można znokautować kilku wrogów naraz lub zadawać ciosy leżącym przeciwnikom. Powrócił również zmodyfikowany system kontry. Tym razem Mroczny Rycerz walcząc musi bardziej uważać, gdyż mogą go pochwycić nie tylko silniejsi przeciwnicy, ale i mniej znaczące „płotki”. Nowością w serii jest także wprowadzenie pojazdu Człowieka-Nietoperza, znanego doskonale z komiksów i filmów. Za pomocą Batmobilu Mroczny Rycerz może szybko przemieszczać się z miejsca na miejsca, wystrzeliwać rakiety, ogłuszać przeciwników, a także katapultować się, aby od razu przejść do trybu szybowania w powietrzu, dobrze znanego z poprzednich odsłon. Warto podkreślić, że w Arkham Knight rozgrywka przenosi się do centralnej strefy Gotham City, która podzielona została na trzy osobne obszary. Cała mapa jest też pięć razy większa od tej zaprezentowanej w Arkham City.
Czwarta odsłona przygód Batmana powstała w oparciu o technologię Unreal Engine. Oprawa graficzna została jednak poprawiona względem poprzednich odsłon. Dopracowano m.in. modele postaci, zaś peleryna Batmana otrzymała nową, zaawansowaną fizykę. Zrezygnowano również z prerenderowanych przerywników filmowych, które prezentowane są bezpośrednio na silniku gry.
Autor opisu gry: Adam Zechenter
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Producent: Rocksteady Studios / Iron Galaxy Studios (PC)
Wydawca: Warner Bros. Games
11GIER
Bazująca na licencji DC Comics seria gier akcji z Człowiekiem-Nietoperzem w roli głównej. Pieczę nad cyklem sprawuje brytyjskie Rocksteady Studios, które od 2010 roku należy do Warner Bros. Games. Niemniej, na przestrzeni lat przy serii maczały palce również takie zespoły deweloperskie, jak NetherRealm Studios, WB Games Montreal, Armature Studio, Turbine Entertainment oraz Camouflaj.
Recenzja GRYOnline
Batman: Arkham Knight to świetne zakończenie trylogii hołdujące zasadzie „jeżeli coś funkcjonuje dobrze, to po co to zmieniać?.” Co prawda trochę brakuje tu gotyckiego klimatu, a pojedynków Batmobilu z czołgami jest zdecydowanie za dużo, to jednak dobrze znana formuła gry nadal przyciąga. Spotkanie z Arkham Knight zaliczam do niezwykle udanych.
Aktualizacja: 31 lipca 2015
W poradniku do gry Batman: Arkham Knight znajdziesz ilustrowany opis przejścia gry. Oprócz niego, poradnik zawiera także szereg przydatnych porad, opis uzbrojenia i umiejętności, a także dostępne w grze sekrety. Znajdziesz tu także opis osiągnięć.
27 maja 2023
Open worldy to nic złego, ale potrafią przytłoczyć swoimi rozmiarami i nie tylko. Przygotowaliśmy listę otwartych gier, w których postawiono na jakość, a nie kilometry kwadratowe.
11 kwietnia 2021
Znacie ten stan, gdy czekaliście na grę od miesięcy, a po premierze tytuł reklamowany jako ósmy cud świata okazał się technicznym bałaganem? Na pewno. My także znamy i chcemy dziś przypomnieć gry, których start był katastrofą.
19 lipca 2016
Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.
1 czerwca 2015
Premiera najbardziej oczekiwany gry w Polsce już za nami, można więc przyjrzeć się kolejnym tytułom, które powalczą o nasze portfele w rozpoczynającym się dziś miesiącu. Choć w czerwcu zwykle szału nie ma, przełom wiosny i lata przyniesie nam parę hitów.
11 stycznia 2015
Po odrobinę słabszym Arkham Origins, Batman ma szanse powrócić na właściwe tory. Arkham Knight nie tylko zwieńczy czteroczęściową opowieść o nocnym mścicielu, ale zapowiada się również na najlepszą z dotychczasowych odsłon.
Nowa gra studia Rocksteady (rzekomo następny Batman) może być jednym z pierwszych tytułów, które trafią również na następną generację konsol.
gry
Jakub Błażewicz
27 marca 2025
Branżowy dziennikarz Jason Schreier podzielił się informacjami na temat WB Games. Przekazał m.in. dlaczego nie powstała kolejna część Śródziemia oraz potwierdził, że Rocksteady tworzy nowego Batmana.
gry
Adrian Werner
27 lutego 2025
Szefowie DC Studios potwierdzili, że prowadzą rozmowy ze studiami Rocksteady i NetherRealm dotyczące nowych gier z postaciami znanymi z tego komiksowego uniwersum.
gry
Adrian Werner
25 lutego 2025
Według jednego z informatorów studio Rocksteady pracuje nad kolejną odsłoną Batmana. Sony ma zaś zabiegać o jej ekskluzywność na PlayStation.
gry
Maciej Gaffke
23 września 2024
W sieci pojawił się zbiór wszystkich informacji i materiałów, w tym wideo z gameplayem, ze skasowanej gry z Batmanem, którą ostatecznie przerobiono na Middle-earth: Shadow of Mordor.
gry
Adrian Werner
4 kwietnia 2024
Do Batman: Arkham Knight na PC dodano znienacka kostium wzorowany na tym, jaki Robert Pattinson nosił w filmie. Po kilku godzinach skórka została jednak usunięta.
gry
Adrian Werner
28 października 2023
Coś ciekawego dzieje się w temacie Batman: Arkham Knight na Steamie. Fani zastanawiają się, jakie funkcje i nowości mogą trafić do jednej z najlepszych produkcji o Mrocznym Rycerzu.
gry
Kamil Kleszyk
3 października 2023
Smutne wieści dobiegły do nas zza oceanu. W wieku 66 lat zmarł Kevin Conroy, amerykański aktor dubbingowy. Artysta znany był między innymi jako legendarny głos Batmana w wielu animacjach oraz serii gier wideo Arkham.
gry
Kamil Kleszyk
12 listopada 2022
Gry z serii Arkham studia Rocksteady wracają do łask. Prawdopodobnie wiąże się to z kinową premierą świetnie przyjętego Batmana.
gry
Przemysław Dygas
4 marca 2022
Do sieci wypłynęły kolejne grafiki z anulowanego sequela Batman: Arkham Knight od studia WB Games Montreal, które obecnie pracuje nad zaplanowanym na przyszły rok Gotham Knights. Możemy na nich ujrzeć podstarzałego Batmana oraz jego domniemanego następcę.
gry
Michał Zegar
9 listopada 2021
Popularne pliki do pobrania do gry Batman: Arkham Knight.
trainer Batman: Arkham Knight - v1.0 - v20160308 +15 TRAINER - 28 grudnia 2016
trainer Batman: Arkham Knight - 26.01.2022 +17 Trainer - 3 lutego 2022
trainer Batman: Arkham Knight - v1.1 +10 TRAINER - 25 czerwca 2015
trainer Batman: Arkham Knight - v20151231 +17 TRAINER - 10 stycznia 2016
mod Batman: Arkham Knight - 120% Save - 28 stycznia 2022
trainer Batman: Arkham Knight - 2020.12.03 +15 Trainer - 14 czerwca 2021
mod Batman: Arkham Knight - 240% Save - 28 stycznia 2022
mod Batman: Arkham Knight - All DLC Batmobiles Unlocked and Can Be Used Throughout Story mode v.1 - 15 stycznia 2020
mod Batman: Arkham Knight - Batman "Fix" - DXGI Memory Manager v.0.16test0 - 1 stycznia 2019
mod Batman: Arkham Knight - Arkham Knight Console Cheats v.2 - 2 stycznia 2020
Triki Batman: Arkham Knight (Usunięcie blokady animacji) - 28 lipca 2015
Triki Batman: Arkham Knight (Wyłącza intro) - 28 lipca 2015
Triki Batman: Arkham Knight (Elementy do odblokowania) - 28 lipca 2015
Kody Batman: Arkham Knight (kody) - 11 grudnia 2016
Kody Batman: Arkham Knight (kody) - 11 grudnia 2016
Wymagania sprzętowe gry Batman: Arkham Knight:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-750 2.67 GHz/AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 45 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 55 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1 64-bit.
Lista dodatków do gry Batman: Arkham Knight:
Dodatek
21 lipca 2015
Akcji
Pierwsze fabularne rozszerzenie DLC do gry Batman: Arkham Knight, przygotowane, w przeciwieństwie do gry podstawowej, przez ekipę WB Games Montreal, odpowiedzialną m.in. za poprzednią pełnoprawną część cyklu. Akcja gry przedstawia wydarzenia rozgrywające się jeszcze przed Arkham Asylum. Tym razem wcielamy się w postać Batgirl, która wraz z Robinem wyrusza na ratunek komisarzowi Gordonowi, porwanemu przez Jokera. Podczas rozgrywki trafiamy do zupełnie nowej lokacji Seagate Amusement Park, będącej parkiem rozgrywki wybudowanym na szczycie platformy wiertniczej. Tam właśnie przyjdzie nam stawić czoła wysłanym przez Jokera przeciwnikom oraz nowym zadaniom głównym i pobocznym. Jako że Batgirl nie jest tak silna jak sam Batman, lecz za to niezwykle biegła w hakowaniu rozmaitych urządzeń, rozgrywka odbiega nieco od rozwiązań znanych z gry podstawowej. Podczas zabawy możemy jednak przełączać się między postaciami, korzystając w razie potrzeby z ich unikalnych zdolności.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry Batman: Arkham Knight:
DLC Earth 2 28 stycznia 2020
DLC Crime Fighter Challenge Pack #6 26 stycznia 2016
DLC Skórka - Batman Incorporated 26 stycznia 2016
DLC Rocksteady Themed Batmobile Skin 22 grudnia 2015
DLC Season of Infamy: Most Wanted 22 grudnia 2015
DLC Crime Fighter Challenge Pack #5 22 grudnia 2015
DLC Original Arkham Batmobile 22 grudnia 2015
DLC Batman: Noel Skin 22 grudnia 2015
DLC 2008 Movie Batman Skin 22 grudnia 2015
DLC 2016 Batman v Superman Batmobile Pack 1 grudnia 2015
DLC A Flip of a Coin 1 grudnia 2015
DLC Crime Fighter Challenge Pack #4 1 grudnia 2015
DLC Riddler Themed Batmobile Skin 1 grudnia 2015
DLC Robin and Batmobile Skins Pack 1 grudnia 2015
DLC WayneTech Track Pack 24 listopada 2015
DLC Catwoman's Revenge 24 listopada 2015
DLC Crime Fighter Challenge Pack #1 28 października 2015
DLC Crime Fighter Challenge Pack #2 28 października 2015
DLC Crime Fighter Challenge Pack #3 28 października 2015
DLC GCPD Lockdown 28 października 2015
DLC Harley Quinn Story Pack 28 października 2015
DLC Bat-Family Skin Pack 28 października 2015
DLC Batman Classic TV Series Batmobile Pack 28 października 2015
DLC 2008 Tumbler Batmobile Pack 28 października 2015
DLC 1970s Batman Themed Batmobile 28 października 2015
DLC 1989 Movie Batmobile Pack 28 października 2015
DLC 1st Appearance Batman Skin 28 października 2015
DLC Prototype Batmobile Skin 28 października 2015
DLC Red Hood Story Pack 28 października 2015
DLC Original Arkham Batman Skin 22 września 2015
DLC Pakiet wyzwań: walka z przestępczością nr 1 1 września 2015
DLC Skin Pack - New 52 23 czerwca 2015
DLC New 52 Skins Pack 23 czerwca 2015
Średnie Oceny:
Średnia z 35 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 6025 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 100178 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2015.06.19
Arkham Knight to zwieńczenie trylogii przygód Mrocznego Rycerza autorstwa studia Rocksteady. Czy pojawienie się batmobilu znacząco zmienia sposób rozgrywki? Kim jest tajemniczy Arkham Knight? Jak konsola PlayStation 4 radzi sobie z wirtualnym Gotham?
RoyPremium
Ekspert
2025.01.23
Kto uważa tę grę za świetną, ten z open worldów Ubisoftu śmiać się nie ma prawa. W tej grze jest wszystko. A nawet więcej, o wiele za dużo. Zacznijmy od plusów. Core gry jest sztos. Samo sterowanie Batmanem wypada kapitalnie. Szybowanie nad miastem to czysta radość. W system walki można się fajnie wkręcić. Do samochodu byłem uprzedzony, ale okazuje się być niezwykle responsywny i satysfakcjonująco się z niego strzela. No właśnie, tylko tu jest minus numer jeden - komuś za bardzo się spodobał ten czołg, no i za dużo go dali. Walki z czołgami to nie jest coś, co chcę widzieć w grze z Batmanem. Mogłyby być miłym zróżnicowaniem, taką odskocznią, ale ich tu jest za dużo. W dziesiątkach się liczy ilość ich rozwalonych przy jednej misji. Ale przynajmniej to jest szybka i dynamiczna akcja. Apogeum siusiaczarni stanowią misje ze SKRADANIEM SIĘ CZOŁGIEM. Który niedorozwój to zaprojektował i pomyślał, że to fajny pomysł? Kilka dobrych razy musimy się skradać batmobilem i w dupę wjeżdżać innym czołgom niczym gejowski włamywacz - w dupę działo wsadzić przeciwnikowi i odpalić działo. Ze 3-5 takich misji jest i jest ich o 8 za dużo przynajmniej. Drugi diss - Arkham Knight - co za bezsens. Narracyjnie to sensu nie ma, nawet nie był w Arkham. To nie jest nowa postać i się totalnie od czapy zmienia. Od początku mógłby być Red Hoodem, bo później nie ma sensu to, że się w niego przemianowuje. To jest tak tani zabieg fabularny że szkoda słów. W ogóle twórcy wrzucają ile tylko się dało przeciwników Batmana i ten następca Arkham Knighta to wymęczony strasznie jest. Również historia nadużywa motywu porwania pomocników Batmana. 5 różnych pomocników Batmana w trakcie fabuły zostaje złapanych przez jakiśh czarnych charakterów i Gacek musi ich ratować. To tanio wyszło. Ale żeby nie było, że tak bluzgam, to sama historia przyzwoita jest. Irytuje jedynie ten zabieg z Jokerem przenoszonym jako choroba krwi. Ja rozumiem, że to estetyka komiksowa i tutaj wiele rzeczy może być naciągane, ale nawet w tej estetyce są pomysły sensowne i idiotyczne, no i ten akurat idiotyczny był, a w dodatku na finał został przemilczany, choć gameplayowo zapewnił fajne etapy. Wada trzecia - to jest "zamknij pizdę the game". W tej grze non stop ktoś coś pier**li!!! Stu chędożonych metrów nie da się przelecieć w spokoju. Co chwila się ktoś odzywa. Czy to Scarecrow, Riddler, Arkham Knight, Joker czy zwykli złoczyńcy. Nie ma ani chwili wytchnienia. Oszaleć można, co notabene wpasowuje się w styl gry, ale nie do końca o to chodzi by najwyższy poziom irytacji osiągać co chwila. I to są w 90% bezsensowne, przerysowane monologi, które do niczego nie prowadzą. Ta gra ma ADHD i nie można spokojnie miasta przelecieć, bo co chwila się ktoś odzywa w tym pozerskim, idiotycznym stylu. I jak wspominałem jeszcze tego Jokera dodali w tak prostacki sposób, dokładając tym samym dodatkowe, bezsensowne linie dialogowe, gdzie i tak pełno gadania już jest. Jakby to był komiks, to strony byłyby w całości zaje**ne dymkami z tekstem. No i na finał - ostateczna zniewaga - 243 OBOWIĄZKOWE ZNAJDŹKI!!!! - to już nawet nie jest śmiech na sali, to jest sala na śmiechu. 50 zagadek to by było dużo, ale oni ich niemal 5 razy więcej dali. Wstawiane są nawet do lokacji czysto fabularnych, gdzie tylko stoczyć walkę z bossem idziemy, to wciąż trzeba się przejmować zagadkami, a nawet wracać się trzeba, bo nie mamy w danym czasie jeszcze odpowiednich narzędzi i nawet o tym nie wiemy, więc jak debil staramy się znaleźć sposób, a gra nijak nie powie, że nie masz graczu szans jeszcze wziąć tej statuetki. Tak samo na mieście, te wyścigi z czasem dostępne są od samego początku, ale nie wiesz, że nie masz szans ich ukończyć, bo nie ulepszyłeś jeszcze sobie sprzętu. Ogólnie ciężko policzyć dokładny czas, ale ze 40% gry poświęca się na szukanie dodatkowych znajdziek i rozkminianie jak je zdobyć. No i są one absolutnie obowiązkowe, bo bez znalezienia wszystkich nie zobaczy się zakończenia. To się zrobiła gra logiczno eksploracyjna przerywana kilkoma misjami akcji, a nie na odwrót.I mimo że teren nie jest wielki, to w sumie najbardziej rozpasły open-world, jaki kojarzę (nie grałem w nowe Assassyny). W Black Flagu nie trzeba było wyławiać z morza wszystkich skarbów, żeby nam córkę przywieźli. W Mad Maxie też nie trzeba było wszystkich skrawków z przeszłości odnajdywać, by kobieta przeżyła. Tak porównuję Arkham Knight do otwartych światów z podobnych czasów co gra Rocksteady i nigdzie chyba nie nawalono tyle bezsensownego badziewia i jeszcze zmuszono do robienia go. Całe szczęście, że wyzwania nie są obowiązkowe, więc spuszczam na nie po prostu zasłonę milczenia. Bo bardzo dużo dobra tu jest. Świetne cutscenki. Zakończenie naprawdę kapitalne. Wątki poboczne też jak najbardziej na plus. No i gameplay zrobiono świetnie. Jest to niesamowite, ile wyciśnięto z UE3, bo i system zniszczeń całkiem spoko, no i płynnie można się przełączać między trybami rozgrywki Batmanem, a Batmobilem. Sam otwarty świat nie jest też tak korytarzowy jak chociażby w "Days Gone" o "Banishers" nie wspominając nawet. Patrząc po tym tytule nie widać, by technologia mocno poszła do przodu. No i WB Montreal co spartoliło, to brak mi słów. Mieli kapitalny punkt wyjścia do kolejnej gry, a odwalili takie Gotham Knights. Smutno się robi, tak jak i smutno, ile badziewia dowalono do tak dobrego tytułu.
MarcinB323
Ekspert
2024.11.15
14-11-24. Gra początkowo mnie odrzuciła swoim stylem graficznym ( zbyt kolorowo, cukierkowo). Jednak po dłuższej chwili przekonała mnie. Bardzo fajnie wpleciono w grę dodatkowe aktywności ( ściganie przestępców, znajdżki, odbijanie miasta). Główny wątek również się sprawdza choć brakuje mocnych akcentów ( które są w misjach pobocznych) jednak stawiając te grę w porównaniu do Arkham City poprzedniczka wygrywa. Główna nowość batmobil do końca mnie nie przekonał do siebie ale inne zmiany były ok. ogólnie polecam mimo pewnych niedoskonałości.
Pitplayer
Ekspert
2024.02.18
Platforma - przerobione Ps4 PRO Jailbreak 9.00 GoldHEN, na którym mogłem zagrać w Arkham Knight w 60fps.Plusy i Minusy w zasadzie takie same jak te niemal 5 lat temu kiedy ogrywałem pierwszy raz i mogę przekleić moją opinię z tamtego czasu -------->Ogrywając ponownie jeszcze bardziej doceniłem fabułę oraz to jak jest poprowadzona. Fabułę opierającą się o walkę Batmana o Gotham przy wsparciu jego przyjaciół, do tego jeszcze większe wrażenie robi zniszczalne środowisko, pod tym względem większość dzisiejszych gier to wstyd. Największymi minusami to za dużo Batmobila którego dałbym ze 2x mniej ale najgorszy jest brak boss fightów pod tym względem to najgorsza część i boli to bardzo. Można było dać mniej Batmobila i mniej nudnych zadań pobocznych jak te miny, czy poszukiwanie strażaków, a ściągnąć z powrotem konkretnych złoli z przerobionymi fightami z Deathstroke, Lady Shiva, Hush, DeadShot, Firefly, Bane, Harley, Clayface i tytułowym Arkham Knightem. Gdyby ich nie zabrakło dałbym z czystym sumieniem 10/10 bo latanie i walka jest już tutaj tak rozwinięte że wspanialej się już chyba nie da.To niesamowite jak dziś po niemal 10 latach broni się ta gra i czuć Jokerowy chichot losu jak w grze ScareCrowowi nie udało się pokonać Batmana mimo ujawnienia jego tożsamości i nadal jest symbolem Gotham i całe GCPD nadal w niego wierzy, a w realu woke odklejeńcom nie udało się pokonać Batmana mimo próby zaorania tego herosa w tym odpadzie SS, które przegrywa na każdym polu od gameplayu, fizyki i grafice mimo prawie 9 lat różnicy i gracze wolą w niego grać zamiast ten ich kolorowy postępowy paździerz. Chciałoby się zacytować komiksowe "Batman zawsze zwycięża". Mam nadzieję że po tym co się dzieje z Rocksteady może będą próbowali szybko się finansowo odkuć i może zrobią wszystkie 4 część Batmanów 4k60 na obecne konsole, chętnie bym to zobaczył. A jak czubki od woke na to nie pozwolą może to zlecą to jakiemuś innemu studiu.
Szugob
Ekspert
2022.11.30
Poszatkowana fabuła, mało zajmujące poboczniaki, problemy z utrzymaniem flow w poruszaniu się, auto. Na plus konająca męska fantazja o samotnym obrońcy ludzi.
m4tekt
Ekspert
2022.07.13
Batman Arkham Knight: 9/10Platforma: PCCzas ukończenia: 23hZdecydowanie jedna z najlepszych gier w jakie grałem! Postacie w grze są fenomenalne! Każdy z antagonistów jest wykonany wręcz perfekcyjnie. Dialogi oraz zadania są bardzo ciekawe a sama fabuła to również bardzo wysoki poziom! Walka jest satysfakcjonująca i dynamiczna, choć niektóre sekwencje skradankowe nieco mnie nudziły. Batmobil był dla mnie też pozytywnym zaskoczeniem i więcej czasu jeździłem niż latałem. Jedyne o co mógłbym się przyczepić to wieczny deszcz i mrok, ale zdaje sobie sprawę, że to urok uniwersum tego bohatera. Gra świetna!
MadtPL
Ekspert
2022.06.21
Godne zamknięcie trylogii, ale w moim odczuciu poprzednie części były jednak lepsze - przy pierwowzorze bawiłem się najlepiej. Ponownie, jak w Arkham City, nie chciało mi się ogarniać wszystkich znajdźko-zagadek Ridlera, których jest zdecydowanie za dużo, co sprawiło też, że nie mogłem obejrzeć całego zakończenia... Cóż, wybrałem youtube. Część innych powtarzalnych aktywności również nie zachwyca. Za to główne misje oraz fabuła są rewelacyjne i to dla nich najbardziej chce się grać.
Legalizex
Ekspert
2022.06.08
Zdecydowanie najlepsza część ze wszystkich Batmanów. Ocena pewnie zaniżona z powodu początkowych problemów z wydajnością i bugami na PC o których było tak głośno. Sam grałem po raz pierwszy dopiero po latach od premiery i gra jest całkowicie naprawiona. Jeśli chodzi o grafikę to wciąż jedna z najlepiej wyglądających gier w jakie grałem. Zwłaszcza jeśli powłącza się wszystkie dodatkowe efekty od Nvidii, tylko że wtedy FPSy ze 150 spadają do 60. Gameplayowo to takie Arkham City tylko lepsze. Dużo bardziej ciekawa i emocjonująca fabuła, bardziej kinowe cutscenki, masa świetnych postaci, zarówno pomocników Batmana jak i supervillainów. Do tego zupełnie nowa mechanika poruszania się Batmobilem, czego nie było w poprzednich grach. Widać, że kiedy inny zespół pracował nad Arkham Origins to Rocksteady mieli co robić, bo dopracowali model rozgrywki który ciągnął się od Arkham Asylum do perfekcji.
May_Day
Ekspert
2020.08.21
Dla mnie - arcydzieło. Za scenariuszem musiał stać jakiś geniusz. Ktoś, kto wymyślił zmienianie się miasta pod wpływem Jokera, powinien dostać Nobla. Dzięki temu wkraczamy na nowy, autentycznie niepokojący, poziom psychozy. Jedyne, po czym można poznać, że gra ma ponad pięć lat, to animacje twarzy. Na pozostałych polach grafika lśni i błyszczy, niechybnie od nieustannej ulewy. Owszem, gra ma swoje wady, ale... Co z tego?
czorny50
Ekspert
2020.03.14
Moja ocena 7.5No najlepsza gra o super bohaterach. Pierwsze co się rzuca w oczy to łał – ale grafika ( niestety musiałem trochę obniżyć detale ponieważ bardziej zależało mi na płynności. Naprawdę dobra spójna fabuła, narracja i genialny pomysł z „dziedzictwem Jokera”. Zbiry na ulicach w rozmowach ciekawie komentują obecną sytuacja. Aż chce się przystanąć i posłuchać. Tym razem naszym habem jest posterunek policyjny który wraz z personelem jest znaczenie ciekawszy niż bat jaskinia. W mechanice w końcu postęp. Gadżet możemy wybrać jednym przyciskiem zatrzymując czas. Sporo nowych technik walki . Przyjemniej walczy się z dużymi grupkami przeciwników, a w czasie skradania wróg wyposażony jest w nowe sprzęty które uatrakcyjniają polowanie. Liczba arcyłotrów wydaje się ograniczona względem poprzedniczek na rzecz demilitaryzacji Ghotam. Batmobil w sumie jest spoko, ale regularna wojna z dronami, ciężką amunicją trochę mi obdziera klimat, a miasto za szybami naszego czołgu stało się jakieś bezpłciowe. No i jeszcze te 243 zagadki Ridlera to w dalszym ciągu spora przesada.Reasumując mimo powyższych kilku wad Arkham Knight jest dobrym i oryginalnym zakończeniem serii . Godnym polecenia.
Pitplayer
Ekspert
2019.05.12
UWAGA SPOILERY!Jako fan Batmana widzę sporo zalet ale też sporo wad tej gry.Od strony technicznej ta gra to najwyższa półka. Grafika, szczegóły, udźwiękowienie i bardzo stabilny frame rate (PS4).Co do rozgrywki:Zalety:-Główny wątek jest bardzo dobry, emocjonująca historia i cutscenki, Joker ma takie wejście że proszę siadać! Gdy niby ginie Barbara i gdy zdejmują maskę Bruce'owi serio czuć żal. Fabuła jest świetna i świetnie poprowadzona.- Mamy nowe ciosy w walce na to liczyłem oraz efektowne wykańczanie środowiskowe, - Latanie, które zawsze mi się w tej serii podobało tutaj jest jeszcze lepsze, serio czuć że miasto jest nasze, a miasto...- Miasto wygląda rewelacyjnie, wielkie i zróżnicowane, Strzeliste budynki, brudne dzielnice, mosty, doki itd no i ten deszcz robi wrażenie.- Strój Batmana, najlepszy moim zdaniem "Batman looks so badass", lubię klasyczny strój ale cieszę się że unowocześniają wygląd Batmana (majciochy na zewnątrz zawsze trochę rażą u superbohaterów)- Batmobil w zasadzie na plus, rozwałka nim choć bardzo prosta to całkiem fajna zręcznościówkaMinusy:W zasadzie to jest jeden wielki minus, który często się powtarza i jest dla mnie wielkim rozczarowaniem. Walki z Bossami a w zasadzie ich brak i jak już są to są zrobione strasznie na odwal czy ujmując dokładniej to pójście na łatwiznę:1- Firefly ścigamy go Batmobilem tak jak wozy opancerzone.2 - Deathstroke ma czołg i walczymy z nim Batmobilem. Serio Rockstedy? Ja rozumiem gdyby to Riddler, Pingwin ewentualnie Dent miał czołg ale Slade? Za to powinniście dostać największe baty. Przecież tu powinna być jakaś epicka walka wręcz, na miecze, szable lub jakąś inną bronią białą. Origins pokazało jak się robi z tymi dwoma przeciwnikami świetne walki.3 Manbat, łapiemy go w locie tak jak latające drony4 Hush, Batman Hush to rewelacjny komiks i mam wielki żal że tutaj jego obecność i same związane z nim zadanie poboczne to taka kicha. To samo Dwie Twarze, jeden z największych sprzymierzeńców Batmana tutaj to zwykły zbir no ale patrzę przez pryzmat mojego ulubionego komiksu Batman Long Halloween więc też mnie to razi.4 Arkham Knight podkradamy się do niego i tyle, tu powinno być jak we wspomnianych oczekiwaniach walki z Deathstroke'iem. Ogólnie liczyłem na to że to Hush będzie Arkham Knightem ale obsadzenie Jasona i koszmarne wizje Jokera z Jasonem dobrze zawiązują cały wątek.Koniec końców to chyba Arkham City ma najmniej wad ale dla mnie cała seria tych 4 gier to wzór robienia gier o superbohaterze, jak najbardziej polecam
mastarops
Ekspert
2018.12.09
Wszystko niby ok, ale nuda. Chętnie poznał bym fabułę, ale nieciekawa i powtarzalna rozgrywa sprawia, że nie chce mi się. Ta gra z każdą częścią jest gorsza. Jedynka była super bo była spójna, tu za to mnóstwo misji tylko po to by pokazać nowe gadżety (żadnego umocowania w fabule). W okolicy 40% usunąłem save żeby mnie nie kusiło żeby jeszcze w to grać.
HETRIX22
Ekspert
2018.04.20
Bardzo dobra gra, choć nie bez wad zwłaszcza fabularnych.Super, że twórcy zamiast zmieniać stare gadżety na nowe po prostu dodali do starych nowe i mamy całe mnóstwo możliwości. Można powiedzieć, że w tej części możemy robić wszystko to co w poprzednich i jeszcze więcej, uwielbiam takie podejście twórców gier. Gra jest w miarę długa i przyjemna, czasami tylko mi trochę zawadzały drony bo same w sobie były nudne, podobne do siebie, walka z nimi bywała męcząca, choć sama mechanika walki całkiem w porządku. Irytujące niestety były główne postacie zwłaszcza Strach na Wróble, który walił pompatycznymi tekstami o strachu praktycznie bez przerwy i Joker, który marudził komentował samemu nic nie mogąc robić szybko stał się irytującym dodatkiem.
gutosaw
Ekspert
2016.11.05
+++ Joker, Riddler i Scarecrow +++ Zaskakująca fabuła, która dynamicznie wpływa na świat ++ System walki ++ Urozmaicone gadżety przeciwników ++ Batmobil ++ Destrukcja otoczenia + Wprowadzenie kilku postaci grywalnych + Dobre zakończenie - - Zbyt dużo zagadek Riddlera - - Inteligencja przeciwników - - Deathstroke - Niepotrzebne wybory w wątkach pobocznych
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.10.12
Arkham Knight to świetne zwieńczenie świetnej historii o świetnym superbohaterze. Batman od Rocksteady odchodzi z tarczą, a pecetowa wersja w końcu działa i wygląda, jak należy.
zjazd
Ekspert
2015.11.30
Dobra gra, ale sama konwersja skopana. Za samą grę daję 9, za konwersje 2, bo na upartego grać się da. Gra wciąga, jedyna z ostatnich tytułów w których chciało mi się wymasterować wszystko na 100%. Nowe rozwiązanie w postaci batmobilu sprawdza się świetnie. Co bym poprawił to bardziej angażujący rozwój postaci. W tym momencie gra jest dostatecznie połatana żeby dobrze się bawić.
Aen
Gracz
2016.08.10
Nowy Batman, w porównaniu do poprzednich części, głupkowaty i niepoważny...Co prawda jeszcze nie skończyłem, jestem dopiero w momencie w którym Wyjątkowy przeciętniak, a w porównaniu do poprzedniczek po prostu słaba część. Fabuła naciągnięta jak majtki Gesslerowej, na razie główny zły, czyli Arkham Knight, wzbudza uśmiech politowania swoim patetycznym zachowaniem i typowym podejściem bad guya. W samej rozgrywce więcej pieprzonego Carmageddona niż Batmana, jeździ się po mieście durnym batmobilem i strzela do samochodów-botów unikając czerwonej linii celownika. Samo ich występowanie świadczy że twórcy nie mieli pojęcia co wsadzić do tej gry. Sorry, jakbym chciał jeździć autem to bym wybrał inną grę, tutaj liczyłem na obijanie mord bandytom, a obecnie trzeba wręcz szukać potyczek pięść w pięść. Gra łatwa jak nieszczęście, misje w których mamy ściągnąć po cichu złoczyńców banalne, widać że gracze są coraz głupsi więc do nich dostosowuje się poziom trudności. Dodatkowo nuda, nuda, nuda. Podoba mi się tryb detektywistyczny na zwłokach, przenikający do kości, ciekawa sprawa. Ale poza tym tytuł dużo słabszy nawet niż Origins.
manek23
Ekspert
2023.09.03
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2023.05.22
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.02.07
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2019.06.21
May_Day
Ekspert
2018.11.18
Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2018.11.01
Harry M
Ekspert
2018.09.09
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2017.03.26
zvr
Ekspert
2016.12.11
ogórekdamian
Ekspert
2016.05.29
Karol Riebandt
GRYOnline.pl Team
2016.04.27
Michał Wołowicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
kęsik
Ekspert
2016.03.17
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.16
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (100 178)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (118)
GameSpot
Kevin VanOrd
PC Gamer
Andy Kelly
Nintendo Life
PJ O'Reilly
Game Rant
Anthony Taormina
Giant Bomb
Brad Shoemaker
Rozetko Centurion
Gra umarła dla mnie, gdy przejechałem się Batmobilem. Chyba ktoś na siłę chciał zrobić z tego GTA i tym samym popsuł klimat gry.
5 bo nie wydał tego byle łach spod budki z piwem typu Amazon i na pewno gra jest Dziełem, ale nie jest to dzieło użyteczne dla mnie.
zanonimizowany1373278 Legionista
Ukończyłem tą grę 9 lat po premierze. Gra jest naprawdę wciągająca, nawet po tylu latach graficznie prezentuje się bardzo dobrze. System walki dość skomplikowany, czasami irytujący, wymaga sporej zręczności. Wydaje mi się że twórcy trochę przesadzili z niektórymi wyzwaniami, chodzi mi o Człowieka Zagadkę. Ostatni wyścig przed uwolnieniem Kobiety Kota był wręcz absurdalny, myślałem że dostanę od tego jakiegoś oczopląsu i prawie się poddałem. Jakimś cudem udało mi się ukończyć ten wyścig, ale wydaje mi się że miałem po prostu szczęście i równie dobrze mogłem jeszcze ze 3 godziny się z tym męczyć. Nie udało mi się pojmać wszystkich przestępców Gotham City, dałem sobie spokój z Człowiekiem Zagadką i jego wyzwaniami. Za dużo z tym roboty. Podsumowując, gra fajna ale dość wymagająca i czasami irytująca.
RoyPremium Konsul
Kto uważa tę grę za świetną, ten z open worldów Ubisoftu śmiać się nie ma prawa.
W tej grze jest wszystko. A nawet więcej, o wiele za dużo.
Zacznijmy od plusów. Core gry jest sztos. Samo sterowanie Batmanem wypada kapitalnie. Szybowanie nad miastem to czysta radość. W system walki można się fajnie wkręcić. Do samochodu byłem uprzedzony, ale okazuje się być niezwykle responsywny i satysfakcjonująco się z niego strzela.
No właśnie, tylko tu jest minus numer jeden - komuś za bardzo się spodobał ten czołg, no i za dużo go dali. Walki z czołgami to nie jest coś, co chcę widzieć w grze z Batmanem. Mogłyby być miłym zróżnicowaniem, taką odskocznią, ale ich tu jest za dużo. W dziesiątkach się liczy ilość ich rozwalonych przy jednej misji. Ale przynajmniej to jest szybka i dynamiczna akcja. Apogeum siusiaczarni stanowią misje ze SKRADANIEM SIĘ CZOŁGIEM. Który niedorozwój to zaprojektował i pomyślał, że to fajny pomysł? Kilka dobrych razy musimy się skradać batmobilem i w dupę wjeżdżać innym czołgom niczym gejowski włamywacz - w dupę działo wsadzić przeciwnikowi i odpalić działo. Ze 3-5 takich misji jest i jest ich o 8 za dużo przynajmniej.
Drugi diss - Arkham Knight - co za bezsens. Narracyjnie to sensu nie ma, nawet nie był w Arkham. To nie jest nowa postać i się totalnie od czapy zmienia. Od początku mógłby być Red Hoodem, bo później nie ma sensu to, że się w niego przemianowuje. To jest tak tani zabieg fabularny że szkoda słów. W ogóle twórcy wrzucają ile tylko się dało przeciwników Batmana i ten następca Arkham Knighta to wymęczony strasznie jest.
Również historia nadużywa motywu porwania pomocników Batmana. 5 różnych pomocników Batmana w trakcie fabuły zostaje złapanych przez jakiśh czarnych charakterów i Gacek musi ich ratować. To tanio wyszło.
Ale żeby nie było, że tak bluzgam, to sama historia przyzwoita jest. Irytuje jedynie ten zabieg z Jokerem przenoszonym jako choroba krwi. Ja rozumiem, że to estetyka komiksowa i tutaj wiele rzeczy może być naciągane, ale nawet w tej estetyce są pomysły sensowne i idiotyczne, no i ten akurat idiotyczny był, a w dodatku na finał został przemilczany, choć gameplayowo zapewnił fajne etapy.
Wada trzecia - to jest "zamknij pizdę the game". W tej grze non stop ktoś coś pier**li!!! Stu chędożonych metrów nie da się przelecieć w spokoju. Co chwila się ktoś odzywa. Czy to Scarecrow, Riddler, Arkham Knight, Joker czy zwykli złoczyńcy. Nie ma ani chwili wytchnienia. Oszaleć można, co notabene wpasowuje się w styl gry, ale nie do końca o to chodzi by najwyższy poziom irytacji osiągać co chwila. I to są w 90% bezsensowne, przerysowane monologi, które do niczego nie prowadzą. Ta gra ma ADHD i nie można spokojnie miasta przelecieć, bo co chwila się ktoś odzywa w tym pozerskim, idiotycznym stylu. I jak wspominałem jeszcze tego Jokera dodali w tak prostacki sposób, dokładając tym samym dodatkowe, bezsensowne linie dialogowe, gdzie i tak pełno gadania już jest. Jakby to był komiks, to strony byłyby w całości zaje**ne dymkami z tekstem.
No i na finał - ostateczna zniewaga - 243 OBOWIĄZKOWE ZNAJDŹKI!!!! - to już nawet nie jest śmiech na sali, to jest sala na śmiechu. 50 zagadek to by było dużo, ale oni ich niemal 5 razy więcej dali. Wstawiane są nawet do lokacji czysto fabularnych, gdzie tylko stoczyć walkę z bossem idziemy, to wciąż trzeba się przejmować zagadkami, a nawet wracać się trzeba, bo nie mamy w danym czasie jeszcze odpowiednich narzędzi i nawet o tym nie wiemy, więc jak debil staramy się znaleźć sposób, a gra nijak nie powie, że nie masz graczu szans jeszcze wziąć tej statuetki. Tak samo na mieście, te wyścigi z czasem dostępne są od samego początku, ale nie wiesz, że nie masz szans ich ukończyć, bo nie ulepszyłeś jeszcze sobie sprzętu. Ogólnie ciężko policzyć dokładny czas, ale ze 40% gry poświęca się na szukanie dodatkowych znajdziek i rozkminianie jak je zdobyć. No i są one absolutnie obowiązkowe, bo bez znalezienia wszystkich nie zobaczy się zakończenia. To się zrobiła gra logiczno eksploracyjna przerywana kilkoma misjami akcji, a nie na odwrót.
I mimo że teren nie jest wielki, to w sumie najbardziej rozpasły open-world, jaki kojarzę (nie grałem w nowe Assassyny). W Black Flagu nie trzeba było wyławiać z morza wszystkich skarbów, żeby nam córkę przywieźli. W Mad Maxie też nie trzeba było wszystkich skrawków z przeszłości odnajdywać, by kobieta przeżyła. Tak porównuję Arkham Knight do otwartych światów z podobnych czasów co gra Rocksteady i nigdzie chyba nie nawalono tyle bezsensownego badziewia i jeszcze zmuszono do robienia go. Całe szczęście, że wyzwania nie są obowiązkowe, więc spuszczam na nie po prostu zasłonę milczenia.
Bo bardzo dużo dobra tu jest. Świetne cutscenki. Zakończenie naprawdę kapitalne. Wątki poboczne też jak najbardziej na plus. No i gameplay zrobiono świetnie. Jest to niesamowite, ile wyciśnięto z UE3, bo i system zniszczeń całkiem spoko, no i płynnie można się przełączać między trybami rozgrywki Batmanem, a Batmobilem. Sam otwarty świat nie jest też tak korytarzowy jak chociażby w "Days Gone" o "Banishers" nie wspominając nawet. Patrząc po tym tytule nie widać, by technologia mocno poszła do przodu.
No i WB Montreal co spartoliło, to brak mi słów. Mieli kapitalny punkt wyjścia do kolejnej gry, a odwalili takie Gotham Knights. Smutno się robi, tak jak i smutno, ile badziewia dowalono do tak dobrego tytułu.
user1065529369e Junior
Fajna gra... Gram na ps4.. tylko czemu producenci tej gry nie chcieli dać początku.... Oglądam filmy i też te animowane i zawsze jest początek. Jak on stał się Batmanem... i tego mi brakuje jako wstępu do gry... żeby się zapoznaz z ruchami i kontrolom gry.
jak np. w Wiedżminie 3