futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 30 czerwca 2019, 16:21

autor: Paweł Woźniak

Sony twierdzi, że PS5 będzie dla najbardziej wymagających graczy

Japońska firma Sony jasno zakomunikowała, że chce tworzyć gry dla najbardziej wymagających graczy, a ich produkcje przebiją wszystko co widzieliśmy do tej pory. Poza tym dowiedzieliśmy się, że PlayStation nie widzi potencjalnych rywali w projekcie Google Stadia czy firmie Nintendo.

Przekaz Sony jest jasny – chcemy tworzyć gry dla prawdziwych fanatyków. - Sony twierdzi, że PS5 będzie dla najbardziej wymagających graczy - wiadomość - 2019-07-01
Przekaz Sony jest jasny – chcemy tworzyć gry dla prawdziwych fanatyków.

Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery najnowszej konsoli od Sony, jednak już teraz wiemy, jaką strategię obierze firma w jej przypadku. Według artykułu opublikowanego na portalu Wall Street Journal japoński koncern skupi się na dużych tytułach AAA (czyli takich o wysokim budżecie produkcyjnym), które trafią do najbardziej hardkorowych graczy. Oznacza to, że Sony zamierza dostarczyć wysokiej jakości gry oraz współpracować z największymi wydawcami, dzięki którym PS5 otrzyma produkcje tworzone specjalnie dla niej.

Japońska firma wypowiedziała się również na temat potencjalnych rywali w walce o zainteresowanie graczy. Sony nie widzi żadnego zagrożenia w projekcie Google Stadia. Twierdzi, że póki technologia przesyłu danych nie będzie bardziej zaawansowana, to granie za pomocą platformy streamingowej nigdy nie przyniesie takich doznań, jak rozgrywka na prawdziwej konsoli. Również w przypadku Nintendo, Sony nie widzi potencjalnego wroga, ponieważ grupy docelowe, do których starają się dotrzeć obaj producenci różnią się wiekiem.

Jeśli zaś chodzi o Microsoft i jego nową konsolę, to Sony wierzy, że to, co zaoferuje PlayStation 5 przebije Xbox Scarlett. Na temat możliwości japońskiego sprzętu wiemy jednak jeszcze niewiele. Będzie on posiadał dysk SSD z większą przepustowością niż jakikolwiek dostępny na komputerach osobistych, a jego układ GPU ma wspierać ray tracing. Podobnie prezentuje się również konsola Microsoftu, jednak do sukcesu Sony może przyczynić się omawiana wcześniej strategia dotycząca gier AAA.