Sony na razie nie myśli o PlayStation Vita 2

Szef amerykańskiego oddziału firmy Sony Interactive Entertainment przyznał w ostatnim wywiadzie, że PlayStation Vita nie osiągnęła wielkiego sukcesu w USA i w Europie. Dał też do zrozumienia, że na razie koncern nie myśli o stworzeniu następcy tego handhelda.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

PlayStation Vita, następca popularnego handhelda PlayStation Portable, zadebiutował w Japonii pod koniec 2011 roku, a dwa miesiące później w Europie. Sprzęt rokował bardzo dobrze – jak na swoje czasy był potężny (oczywiście cały czas mówimy o kieszonsolkach), oferował ciekawe opcje pokroju Remote Play (granie w gry uruchamiane na PS4) i doczekał się kilku ciekawych produkcji w początkowym okresie życia (np. WipEout 2048, Uncharted: Złota Otchłań czy Gravity Rush). Niestety Sony dość szybko dało sobie spokój z dalszym wspieraniem urządzenia, które co prawda żyje dalej, ale obecnie postrzegane jest już jako przystań dla fanów japońskich gier oraz niezależnych „indyków”.

Jeżeli liczyliście, że japoński koncern skusi się na stworzenie następy Vity, to na razie raczej nie ma na to szans. Shawn Layden, szef amerykańskiego oddziału Sony Interactive Entertainment, w wywiadzie dla TIME stwierdził, że:

Mówiąc szczerze, Vita nie osiągnęła „masy krytycznej” w USA czy Europie. Nie wiem czy chodziło o to, że to kolejne urządzenie, które trzeba nosić i ładować, czy to przez telefony i tablety, ale gdy zmniejszyła się częstotliwość premier nowych treści, Vita stała się ciężka do utrzymania.

Vita radziła sobie w USA i Europie dobrze dopóki ukazywały się na nią duże gry. Obecnie biblioteka zasilana jest tylko „indykami”, choć w Japonii sytuacja handhelda jest dużo lepsza. - Sony na razie nie myśli o PlayStation Vita 2 - wiadomość - 2017-06-07
Vita radziła sobie w USA i Europie dobrze dopóki ukazywały się na nią duże gry. Obecnie biblioteka zasilana jest tylko „indykami”, choć w Japonii sytuacja handhelda jest dużo lepsza.

Layden wyjawił, że Sony na razie nie zaprząta sobie głowy następcą Vity, a dodatkowo stwierdził, że platforma jest dalej rozwijana, ale głównie jeżeli chodzi o rynek japoński. Krótko pisząc, porażka na Zachodzie nie zachęca koncernu do prac nad poprawą sytuacji, a tym bardziej nad produkcją nowej konsoli. Z drugiej strony firma jest chyba winna sama sobie. Jak stwierdził sam Layden, gdy na handhelda przestały się ukazywać nowe gry (mówimy o dużych tytułach, niezależne projekty pojawiają się w Europie i USA po dziś dzień), sprzęt stał się ciężki do utrzymania. I chyba tu jest pies pogrzebany – brak nowych, unikalnych produkcji nie zachęcił kolejnych graczy do inwestowania w kieszonsolkę. Wystarczy spojrzeć na 3DS-a. Świetnych gier na tym urządzeniu nie brakuje, Nintendo cały czas wspiera je dużymi produkcjami (chociażby zapowiedziane wczoraj nowe Pokemony), więc maszyna, pomimo iż technologicznie odstaje o Vity, osiąga znakomite rezultaty. Tylko w zeszłym roku podatkowym rozeszło się ponad 7 milionów sztuk, a całkowita sprzedaż przekroczyła kilka miesięcy temu 66 milionów.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że Layden odniósł się do sukcesu Nintendo, tyle że do wydanego niedawno Switcha. Według niego, premiera tego urządzenia w żaden sposób nie odbiła się na sprzedaży PlayStation 4. Uważa on, że nowa maszyna „Ninny” nie jest bezpośrednim konkurentem PS4. Dodatkowo zauważył, że wiele osób inwestuje w dwie konsole i „często są to konsole PlayStation i Nintendo”.

Podobało się?

7

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2017-06-07
15:00

zanonimizowany1218931 Konsul

Japoński rynek w końcu zmusi ich do wydania następnej przenośnej konsoli.

Komentarz: zanonimizowany1218931
2017-06-07
15:08

Moooras Generał

Vitaod czasu do czasu dostaje kolejne aktualizacje (co się ceni, to znaczy, że wciąż żyje), ale żadna z nich nie może naprawić największego problemu tej konsoli: braku sortowania listy pobierania. Odpalam konsolę, wchodzę do PSNu, żeby se coś ściągnąć i co tam widzę? Listę każdej gry, na każdą konsolę, jakie kiedykolwiek se przypisałem do konta łącznie z bezużytecznymi dodatkami, które czasami dostawałem w pakiecie! Po co mi pokazują listę gier i dodatków na ps3 i ps4, skoro nawet nie mogę ich ściągnąć?! Zresztą ps3 miało podobny problem, na ps4 rozwiązali to w prosty sposób dodając zakładkę Biblioteka w ekranie głównym.

Komentarz: Moooras
2017-06-07
15:54

aope Legend

aope

Gdy na rynku mamy tak wydajne urządzenia mobilne, Vita 2 nie ma żadnego sensu. PSP miało sens, bo nie było urządzeń mobilnych na których można było pograć w coś bardziej złożonego, ale wszystko się zmieniło.

Komentarz: aope
2017-06-07
16:45

radonix Pretorianin

radonix

Kiedy rok temu kupowałem PS Vita, straszono mnie, że nie będę miał w co grać.
Całe szczęście, że moi ''doradcy'' srogo się mylili - Vita, to wciąż kawałek niezłego sprzętu, na który, co rusz, ukazują się interesujące gry.
Ogólnie: polecam!

Komentarz: radonix
2017-06-08
10:19

zanonimizowany1200449 Chorąży

PS Vita była bardzo mocno wspierana przez 2 lata.
Dostała sporo mocnych tytułów takich jak Killzone Najemmik czy Uncharted.
Znajdźcie mi podobne tytuły na Android.
Mimo wszystko konsola słabo się sprzedała między innymi przez smartrony i tablety, które były bardzo popularne i pokazywane nawet w reklamach papieru toaletowego.
Konsola słabo się sprzedawała więc firma zrezygnowała z dalszego wspierania sprzętu.

Komentarz: zanonimizowany1200449

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl