futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 16 stycznia 2014, 10:36

Kontroler Steam pozbawiony dotykowego wyświetlacza na rzecz klasycznych przycisków

Projekt kontrolera Steam został zaktualizowany, poinformowała firma Valve podczas dwudniowej konferencji Steam Dev Days. Na razie główną zmianą jest zastąpienie dotykowego wyświetlacza klasycznym układem przycisków, znanym choćby z padów konsolowych.

Nowy projekt kontrolera szybko znalazł się na Twitterze.

W SKRÓCIE:
  • Kontroler Steam stracił dotykowy wyświetlacz.
  • Zastąpiono go klasycznym układem przycisków D-pad i ABXY.

Wczoraj rozpoczęła się dwudniowa konferencja Steam Dev Days, czyli spotkanie zorganizowane w Seattle przez firmę Valve dla twórców gier. Jej głównym celem ma być przekonanie deweloperów do Steam OS, darmowego systemu operacyjnego opracowanego z myślą o „maszynach” Steama. Chociaż konferencja została zamknięta dla mediów, to dzięki krótkiej notce opublikowanej na blogu organizatorów dowiedzieliśmy się o czym rozmawiano podczas pierwszego dnia. Wśród nowości pojawiła się informacja o zmianach w konstrukcji kontrolera projektowanego równolegle z systemem operacyjnym i komputerami Valve. Kontroler, o czym wspominaliśmy, budził od początku spore kontrowersje, gdyż zastępował znany układ przycisków własnym systemem, a popularne gałki analogowe specjalnymi panelami dotykowymi. Okazuje się, że w najnowszym projekcie układ przycisków wróci do tego znanego graczom z padów innych konsol. Kosztem tej zmiany będzie jednak zlikwidowanie dotykowego wyświetlacza, który w pierwotnej wersji projektu znajdował się na centralnym miejscu.

Prawdopodobna wizualizacja kontrolera Steam z nowym układem klawiszy (źródło twitter.com). - Kontroler Steam pozbawiony dotykowego wyświetlacza na rzecz klasycznych przycisków - wiadomość - 2014-01-16
Prawdopodobna wizualizacja kontrolera Steam z nowym układem klawiszy (źródło twitter.com).

Ta zmiana nie powinna dziwić. Po pierwsze, informowano, że kontroler zaprezentowany w wrześniu 2013 roku jest w wersji beta i mogą jeszcze nastąpić różne zmiany w jego projekcie. Po drugie, wersje kontrolerów wysłane do beta testerów i zaprezentowane w akcji nie posiadały ekranu dotykowego. Wreszcie taka zmiana spowoduje, że zarówno gracze, jak i twórcy gier nie będą mieli problemów z przestawianiem się na nowy system przycisków. Usunięcie ekranu dotykowego powinno również mieć wpływ na obniżenie przyszłej ceny pada, który będzie rozprowadzany zarówno za pośrednictwem platformy Steam, jak i sprzedaży detalicznej.

Warto dodać, że to tylko pierwsze zmiany w projekcie. Jak napisało Valve „dopiero rozpoczęliśmy proces wprowadzania uwag do wersji beta kontrolera”.

Kontroler Steam pozbawiony dotykowego wyświetlacza na rzecz klasycznych przycisków - ilustracja #3Przypomnijmy, że we wrześniu 2013 roku firma Valve zaprezentowała swoje trzy produkty: system operacyjny Steam OS, komputery Steam Machines, a także kontrolery do ich obsługi. Całość składać ma się na rewolucję, za pomocą której Valve chce „wtargnąć” do pokojów dziennych i odbić je z rąk konsoli. Czy to się uda przekonamy się w przyszłości, na razie zaś poznajemy tylko kolejne szczegóły dotyczące produktów Steama. Wiemy już m.in. ile będą kosztować „maszyny parowe” i kto będzie je produkować.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej