Digital Foundry o Trybie turbo na PlayStation 4 Pro - pozytywne wyniki testów
Serwis Digital Foundry przetestował funkcję trybu przyśpieszonego PlayStation 4 Pro, mającą zadebiutować w aktualizacji 4.50 dla konsoli PlayStation 4. Z analizy zespołu wynika, że Boost Mode zauważalnie zwiększa wydajność w wielu produkcjach, aczkolwiek korzyści nie są identyczne we wszystkich tytułach.
Tydzień temu firma Sony potwierdziła Boost Mode, tym samym rzucając nowe światło na konsolę PlayStation 4 Pro. Dotąd bowiem z dobrodziejstw odświeżonej wersji czwartej generacji japońskich platform miały korzystać głównie nowe produkcje, plus dość nielicznie tytuły, które otrzymały stosowną łatkę. Tymczasem wraz z aktualizacją 4.50 (mającą zadebiutować w bliżej nieokreślonej przyszłości) praktycznie każda produkcja będzie mogła liczyć na wykorzystanie dodatkowych możliwości urządzenia, a tym samym na poprawienie wydajności. Przynajmniej w teorii, a jak to wygląda w praktyce? Tą kwestią zajęli się specjaliści z serwisu Digital Foundry, którzy przetestowali nową funkcję w ramach trwających beta-testów. Zacznijmy od złych wieści – Tryb przyśpieszony nie ma żadnego wpływu na produkcje z odgórnie ustawionym limitem wyświetlanych klatek na sekundę, jeśli tytuł był w stanie utrzymać ustaloną wartość. Ponadto opcja nie daje dostępu do dodatkowej jednostki obliczeniowej GPU, a jedynie zwiększa taktowanie zegara o 14%. W efekcie produkcje intensywnie wykorzystujące procesor graficzny mogą liczyć jedynie na dokładnie taką poprawę wydajności.

Nie ma jednak wątpliwości, że Tryb turbo daje wymierne korzyści, czasem niewielkie, ale zauważalne. Dotyczy to zwłaszcza gier, które dotychczas miały problemy w związku z niewystarczającą mocą CPU. Widać to choćby w przypadku Assassin’s Creed: Unity, które znacznie lepiej radzi sobie z utrzymaniem stabilnych 30 klatek na sekundę (choć trochę brakuje do perfekcji). Jeszcze większą poprawę odnotowano w Battlefield 1, Project CARS i Mirror’s Edge: Catalyst, nawet na mapach dla 64 graczy w przypadku strzelanki studia DICE oraz przy dużej liczbie kierowców kontrolowanych przez SI i wymagających efektach pogodowych w dziele studia Slightly Mad. Ta ostatnia produkcja działała nawet do 38% wydajniej, niż na starszej wersji PlayStation 4. Również mniejsze produkcje w stylu Mighty No. 9 oraz Shantae: Half-Genie Hero działały wyraźniej lepiej, z nieznacznymi lub wręcz nieobecnymi spadkami wydajności, o czym możecie się przekonać na filmiku widocznym poniżej.
- PS4 / PlayStation 4
- testy wydajności
- Sony Interactive Entertainment
- PlayStation 4 Pro
- PlayStation
- rankingi
- PS4
Komentarze czytelników
elathir Legend

Mnie tylko martwi czy producenci nie zaczną robić gier domyślnie pod ten tryb, w rezultacie czego klasyczne PS4 będzie miało problemy z płynna rozgrywką.
Niestety ale ulepszanie konsol w ramach jednej generacji w ten sposób (rozmiar dysku itd. to nie problem) trochę psuje to ideę konsol.
not2pun Senator

wiedźmina niech na tym odpalą
ciekaw jestem jaki hałas generuje pro, jak jest głośna jak moja to kurka nie wiem bo juz mam swojej ps4 dosyć nawet w słuchawkach ciężko się gra
zanonimizowany146624 Legend
No faktycznie. Gra z roku 2014 przy suszarce, ale za to wreszcie stabilne 30 klatek. Nice :)
zanonimizowany1173954 Senator
Aż tak źle jest czy tylko przesadzacie. Jak kupię to chce grać w miarę komfortowo. Rewelacji nie będzie ale zzeby to nie mulilo.
zanonimizowany1204668 Chorąży
Miałem rację jak to działa!!! (tak w 75% XD)