CS:GO - profesjonalni gracze grają w 1280x960 z 400 DPI na myszce
Monitor o przekątnej niemal telewizyjnej, profesjonalna myszka za 500 zł i potężny komputer z najnowszym RTX na pokładzie. Gracz siada na gamingowym fotelu i… ustawia rozdzielczość ekranu 1280x960 pikseli oraz 400 DPI w opcjach gryzonia.

- profesjonalni gracze CS:GO ustawiają niskie rozdzielczości ekranu i sensora myszki, podczas gdy ich sprzęt pozwala na kilkakrotnie więcej - raportuje serwis ProSettings.net.
Niedawno opisywałem porównanie starszej karty grafiki ze świeżymi konstrukcjami pod kątem działania z nowymi grami i wysokimi rozdzielczościami. Ponieważ aktualnie gaming wchodzi już w 4K, gracze cieszą się z dużych ekranów, szczegółowych obrazów i ray tracingu. Wszyscy gracze? Otóż nie, profesjonaliści grający w Counter-Strike: Global Offensive świadomie wybierają mniejsze rozdzielczości, niewielkie DPI i niskie detale graficzne.
Według informacji publikowanych przez serwis ProSettings.net 37% zawodowych graczy CS:GO najczęściej ustawia na monitorach rozdzielczość 1280x960 pikseli. Czy to znaczy, że pozostali wybierają FullHD lub 4K? Bynajmniej, spora część ustawia w opcjach karty graficznej 1024x768 px lub coś pomiędzy, czyli 1152x864 px. I to wszystko na niemal 25-calowym, 240-hercowym BenQ/Zowie XL2546, który jest najczęściej (55%) wybieranym monitorem do profesjonalnego grania w CS:GO (i nie tylko).
Oprócz monitora najczęściej wybieranymi peryferiami przez e-sportowców są:
- Mysz: Zowie EC2 (26%)
- Klawiatura: HyperX Alloy FPS (11%)
- Podkładka: SteelSeries QcK Heavy (18%)
- Słuchawki: HyperX Cloud II (33%)
Przeglądając konfiguracje popularnych pro-graczy CS:GO, warto zwrócić uwagę na ustawienia graficzne, jakie preferują oni w grze. Większość ustawia niskie detale, czasem pozostawiając tylko antyaliasing i cienie globalne w trybie High. Ich myszki zaś działają na ogół w trybie 400 DPI, choć możliwości posiadają nawet kilkudziesięciokrotnie większe. Wszystko to ma na celu maksymalnie zwiększyć szybkość działania gry i zmniejszyć opóźnienia reakcji sprzętu. Wrażenia estetyczne spadają w e-sporcie na dalsze miejsce.
- Strona główna serwisu ProSettings.net
- Oficjalna strona główna firmy BenQ
- CS:GO – poradnik do gry
- CS:GO – strona gry na platformie Steam

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
TraXsoN Generał

Taka rozdziałka jest z prostego powodu , większe modele postaci a co za tym idzie łatwiej trafić przeciwnika , ust low to raczej jasne więcej fpsów a dpi to kwestia jak kto lubi nie ma filozofii
AUTO6 Generał

Ja gram w CS: GO w 1440p na maksymalnych ustawieniach graficznych (teraz sprzęt mi na to pozwala, klatki nie spadają poniżej 300, a zwykle są w okolicach 400) i do 1440p używam 1000 DPI na myszce, jak grałem w 1080p to ustawiałem DPI na 800.
Podobnie w PUBG wolę by gra wyglądała ładnie (jeśli nadal chodzi płynnie) choć wiem, że nie wypatrzę gościa kampiącego w trawie jak ludzie grający na niskich ustawieniach. Lubię wygrywać, ale gra to dla mnie rozrywka i nie wynik jest najważniejszy, a dobra zabawa.
WolfDale Legend

Amatorzy... Prawdziwy gracz CS'a gra na software w rozdzielczości 640x480 i jednordzeniowym procesorze, dysku talerzowym oraz monitorze CRT 15" z kartą graficzną nieprzekraczającą 64 mega..
mucio2000 Legionista
Szczerze mnie to nie dziwi, że wszystko to ma na celu maksymalnie zwiększyć szybkość działania gry i zmniejszyć opóźnienia reakcji sprzętu.. Must be must have
JanusM Junior
Pro gracze grają na 1280x960 głównie z dwóch powodów, po pierwsze bo jak przy tej rozdzielczości masz aspect ratio 4:3 i skalujesz je do fullscreen przez co tracisz trochę fov ale za to wyświetlane modele postaci są o około 30% szersze, a drugi powód to po prostu fpsy bo zazwyczaj im mniejsza rozdzielczość tym więcej fps. Są też przypadki że grają w csa tyle lat że nie są w stanie się przestawić na większą rozdzielczość bo czują się nieswojo. A odnośnie dpi to owszem wielu z prosów gra na 400 dpi na myszce ale za to ingame sens mają wtedy około 2 co daje 800 eDPI. Dodatkowo dla wielu 1 sens w CS GO jest punktem odniesienia dla pozostałych gier co na przykład w takim Valorancie jest równe około 0.31 ingame sens.