futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 września 2019, 13:25

AMD zyskuje w sierpniowej ankiecie Steama

Firma Valve opublikowała wyniki sierpniowej ankiety sprzętowej na Steamie. W minionym miesiącu AMD zwiększyło swoje udziały zarówno na rynku procesorów, jak i w segmencie kart grafiki.

AMD zaczęło odrabiać straty. - AMD zyskuje w sierpniowej ankiecie Steama - wiadomość - 2019-09-06
AMD zaczęło odrabiać straty.

Choć wakacje są już za nami, wypada jeszcze cofnąć się do poprzedniego miesiąca. Pojawiły się bowiem wyniki sierpniowej ankiety sprzętowej Steama. Tym razem obyło się bez większych zawirowań. Da się jednak zauważyć, że AMD w końcu powiększyło swoje udziały w rynku. Nie są to jednak drastyczne zmiany. W przypadku procesorów firma zyskała niecały 1% (18,95%) w stosunku do dominującego rywala, a w segmencie kart grafiki odnotowano jeszcze mniejszy wzrost (do 15,1%). Niemniej po miesiącach nieprzerwanej ofensywy Intela i Nvidii przy równie stałych stratach „czerwonych” trzeba przyznać, że sierpień wypadł na korzyść AMD.

Mimo to konkurenci kalifornijskiego koncernu nadal grają pierwsze skrzypce. GeForce’y wciąż okupują pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych kart grafiki, z układami GTX 1060, 1050 Ti oraz 1050 na czele. Da się też zauważyć wzrost zainteresowania modelami RTX, z których największym powodzeniem cieszy się GeForce RTX 2070 (1,39%). Co się tyczy konkurencji, najczęściej używana karta AMD – Radeon RX 580 – uplasowała się na jedenastym miejscu z udziałem 1,45%.

Windows 10 umacnia swoją pozycję na rynku. - AMD zyskuje w sierpniowej ankiecie Steama - wiadomość - 2019-09-06
Windows 10 umacnia swoją pozycję na rynku.

Prócz tego widać dalszy wzrost udziałów Windowsa 10 wśród systemów operacyjnych kosztem Windowsa 7, co nie zaskakuje w kontekście innych doniesień. W segmencie zestawów VR gorzej wypadł Oculus Rift, aczkolwiek po części wynikało to z rosnącej popularności nowszego modelu Oculus Rift S. Da się też zauważyć, że coraz więcej osób korzysta z rozdzielczości wyższych niż 1080p, która jednak pozostaje standardem.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej