AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX

Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.

futurebeat.pl

Jakub Mirowski

O Mantle – nowym API, czyli interfejsie do programowania aplikacji – usłyszeliśmy jeszcze we wrześniu ubiegłego roku. Technologia opracowywana przez AMD ma być sposobem na pełne wykorzystanie sprzętu w grach, stanowiąc kuszącą alternatywę dla DirectX czy OpenGL. Do tej pory nie mieliśmy jednak szansy zobaczyć, jak różnice pomiędzy tymi interfejsami sprawdzają się w praktyce. Podczas tegorocznego Computexu w Tajpeju na przykładzie Star Swarm mogliśmy zobaczyć, jak Mantle wypada w porównaniu do DirectX .

Filmik porównujący oba interfejsy możecie zobaczyć powyżej. Oba dema działają na dokładnie tej samej specyfikacji, z ośmiordzeniowym procesorem AMD FX-8350 oraz kartą graficzną Radeon R9 290X, na której DirectX 11 zapewnia bardzo niską (w niektórych momentach 2-4 FPS) liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, Mantle z kolei działa płynnie (50-55 FPS). Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że Star Swarm – benchmark autorstwa studia Oxide Games, prezentujący możliwości silnika Nitrous – był tworzony z myślą o technologii Mantle i efektywnie wykorzystuje jego niskopoziomowość. W przypadku tytułów o diametralnie innej architekturze ten sam interfejs będzie działał znacznie gorzej.

Mantle ma być prostszą alternatywą dla twórców gier.

Technologia Mantle została ujawniona przez AMD we wrześniu ubiegłego roku. Ma ona w pełni wykorzystywać możliwości kart graficznych o architekturze Graphics Core Next i ułatwić deweloperom tworzenie multiplatformowych gier nowej generacji.

  1. Oficjalna strona internetowa AMD
Podobało się?

0

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Pro Evolution Soccer 2015 - wyciekło nagranie z rozgrywką

Następny
Pro Evolution Soccer 2015 - wyciekło nagranie z rozgrywką

Promocje mobilne na weekend 5–6 lipca (Godfire, NBA 2K14, Infinity Blade)

Poprzedni
Promocje mobilne na weekend 5–6 lipca (Godfire, NBA 2K14, Infinity Blade)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl