Kosmiczne - Gry Zręcznościowe po premierze - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Gry po premierze z gatunku zręcznościowe o tematyce kosmiczne ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Spacelines from the Far Out
Zręcznościowe 7 czerwca 2022
Zręcznościówka z elementami roguelike’a, opracowana z myślą o trybie współpracy. W Spacelines from the Far Out wcielamy się w pilotów statków kosmicznych, którzy zajmują się przewożeniem pasażerów przez kosmos, po drodze starając się zapanować nad wszechobecnym chaosem.
Heavenly Bodies
Zręcznościowe 7 grudnia 2021
Heavenly Bodies to skupiona na zabawie fizyką gra zręcznościowo-logiczna dla jednego lub dwóch graczy, w której osadzenie akcji w przestrzeni kosmicznej sprawia, że nawet najprostsze zadania stanowią wyzwanie (i powód do śmiechu).
RiftStar Raiders
Zręcznościowe 28 lutego 2018
Kosmiczny shooter z widokiem top-down, opracowany z myślą o trybie kooperacji. Twórcy RiftStar Raiders, zespół Climax Studios, inspirowali się przede wszystkim tytułami arcade z automatów do gier. W grze wcielamy się w pilota awanturnika, żyjącego w kryminalnym centrum galaktyki. Naszym sposobem na życie jest sprzedaż cennego sprzętu, odzyskanego ze zniszczonych statków kosmicznych, nierzadko własnoręcznie unieszkodliwionych.
Space Frontier
Zręcznościowe 26 lipca 2017
Zręcznościowa gra 2D stworzona przez firmę Ketchapp – znanego producenta gier mobilnych, który zasłynął m.in. aplikacją zatytułowaną 2048. Naszym zadaniem jest skolonizowanie Marsa. W tym celu używamy specjalnej rakiety zbudowanej z modułów. Każdy z nich ulega spaleniu podczas lotu, a my musimy stukać palcem w ekran wtedy, gdy ogień znajduje się jak najbliżej zielonego paska wyświetlanego na każdym z fragmentów.
Orbt
Zręcznościowe 14 września 2016
Nieskomplikowana gra zręcznościowa, w której przejmujemy kontrolę nad planetą orbitującą wokół czarnej dziury. Nasze zadanie polega na takim manewrowaniu globem, by omijać nadlatujące przeszkody i nie przekroczyć granicy horyzontu zdarzeń, co wiąże się z zakończeniem zmagań. W trakcie zabawy zdobywamy punkty – dostajemy ich tym więcej, im bliżej środka znajdzie się nasza planeta.
Hyperide
Zręcznościowe 3 lutego 2016
Opracowana przez warszawskie studio Kool2Play kosmiczna zręcznościówka typu endless runner. Mechanika rozgrywki w grze Hyperide na pozór przypomina klasyczne kosmiczne strzelaniny, znane z popularnych niegdyś salonów z automatami arcade. Podczas zabawy sterujemy bowiem niewielkim statkiem kosmicznym, który samoczynnie leci w górę ekranu przez kolejne, pełne wrogów i niebezpieczeństw plansze.
AIPD
Zręcznościowe 29 stycznia 2016
Opracowana przez studio Blazing Badger zręcznościowa strzelanina z widokiem z góry, nawiązująca do klasycznych automatowych hitów sprzed 2-3 dekad. W grze AIPD gracze zasiadają za sterami policyjnych statków przyszłości, starając się w określonym czasie zniszczyć jak największą ilość wrogów, którzy wraz z kolejnymi falami stają się coraz silniejsi i bardziej wytrzymali.
Last Horizon
Zręcznościowe 18 listopada 2015
Osadzona w realiach science-fiction eksploracyjna gra zręcznościowa studia PixelJam Games. Gracze wcielają się w rolę pilota ostatniego statku wymierającej cywilizacji, a ich misją jest ocalenie gatunku poprzez znalezienie mu nowego domu. Rozgrywka toczy się w dwóch wymiarach, w losowo generowanej galaktyce, w której poruszamy się niepozornym statkiem, wykorzystując panujące w kosmosie siły grawitacyjne.
Lovers in a Dangerous Spacetime
Zręcznościowe 9 września 2015
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami platformowymi, będąca debiutanckim dziełem niezależnego kanadyjskiego studia Astro Base. Podczas rozgrywki wcielamy się w jednego z dwóch operatorów niewielkiej stacji kosmicznej, a naszym zadaniem jest obrona przed atakami kolejnych fal przeciwników.
GALAK-Z
Zręcznościowe 4 sierpnia 2015
Przygotowana przez studio 17-bit dwuwymiarowa gra zręcznościowa z gatunku shoot’em up. W GALAK-Z wcielamy się w rolę pilota kosmicznego myśliwca, który w nieprzyjaznych warunkach musi zmierzyć się z zastępami uzbrojonych po zęby wrogów. Choć ogólne założenia rozgrywki nie różnią się specjalnie od standardów gatunku, twórcy wprowadzili jednak do zabawy kilka istotnych innowacji.
Hyper Void
Zręcznościowe 10 lutego 2015
Zręcznościowa strzelanina typu shoot ‘em up, inspirowana klasykami gatunku (m.in. Gradius, Tempest). W debiutanckim dziele niezależnego studia deweloperskiego IN|Framez przejmujemy kontrolę nad statkiem kosmicznym przemierzającym tunele czasoprzestrzenne i stawiamy czoła obcej cywilizacji, mającej zamiar wymazać z kart historii wszelkie wzmianki o ludzkiej rasie.
Super Stardust Ultra
Zręcznościowe 10 lutego 2015
Czwarta część serii zręcznościowych strzelanin typu shoot ‘em up, od zawsze kojarzonej z konsolami firmy Sony. W produkcji zespołów D3T oraz XDEV wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którzy przemierza kosmos celem eliminacji sił wrogiej cywilizacji zagrażającej gatunkowi ludzkiemu. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, zmagania toczą się na orbitach różnych planet. Korzystając z obu gałek analogowych, poruszamy statkiem oraz ostrzeliwujemy przeciwników.
Docking Sequence
Zręcznościowe 18 grudnia 2014
Jedyna w swoim rodzaju gra zręcznościowa utrzymana w klimatach science fiction. Gracz zasiada za sterami statku kosmicznego (do odblokowania dziesięć rodzajów) i cumuje okręty kosmiczne w dokach około stu stacji gwiezdnych. Zadanie nie należy do najłatwiejszych – stacje nie grzeszą rozmiarami, a poza tym pozostają w ciągłym ruchu obrotowym, co zwykle czyni dokowanie sporym wyzwaniem zręcznościowym.
Astebreed
Zręcznościowe 30 maja 2014
Asterbreed to zręcznościowa strzelanka, w której kontrolujemy potężnego mecha. Dysponując kilkoma różnymi atakami, przedzieramy się przez pole bitwy i anihilujemy hordy przeciwników. Gra łączy w sobie cechy charakterystyczne dla klasycznych shooterów oraz tytułów z gatunku shoot'em up.
Starlight Inception
Zręcznościowe 22 kwietnia 2014
Kosmiczna strzelanka w starym dobrym stylu. Gra pozwala wcielić się w młodego pilota biorącego udział w IV wojnie światowej. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię jednoosobową, tryb przypominający tower defense oraz rozbudowane opcje multiplayer do zabawy po sieci.
Strike Suit Zero: Director's Cut
Zręcznościowe 8 kwietnia 2014
Strike Suit Zero: Director’s Cut to przeznaczona na konsole nowej generacji, ulepszona wersja wydanej w 2013 roku kosmicznej zręcznościówki Strike Suit Zero, która pozwala na wcielenie się w pilota tytułowego Strike Suit – pojazdu stanowiącego hybrydę mecha i myśliwca bojowego. Reedycja cechuje się ulepszoną oprawą graficzną, przemodelowaną kampanią i dodatkową zawartością.
Futuridium EP Deluxe
Zręcznościowe 16 lipca 2013
Trójwymiarowa niezależna gra shoot 'em up z kolorową i minimalistyczną oprawą graficzną. Wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którego zadaniem jest zniszczenie ogromnych pancerników, równocześnie musimy dbać o poziom nieustanie spadającej energii w silnikach.
Ring Runner: Flight of the Sages
Zręcznościowe 9 lipca 2013
Zręcznościowa strzelanina z elementami cRPG, stworzona przez niezależne studio deweloperskie Triple.B.Titles. Akcja toczy się w przestrzeni kosmicznej. Gracz wciela się w rolę bohatera, który po wszczepieniu tajemniczego implantu mózgu i związanej z tym amnezji stara się odkryć prawdę o swoim pochodzeniu oraz przeznaczeniu. Gra oferuje kilka wariantów zabawy, w tym tryb wieloosobowy z opcjami rywalizacji bądź kooperacji.
Strike Suit Zero
Zręcznościowe 23 stycznia 2013
Strike Suit Zero to dynamiczna, zręcznościowa strzelanina, przygotowana przez studio Born Ready Games. Akcja gry osadzona została w przyszłości, a gracz wciela się w rolę pilota tytułowego Strike Suit – superzaawansowanego myśliwca zdolnego do transformacji w mecha bojowego – który bierze udział w kosmicznej wojnie, odpierając atak na Ziemię. W pracach nad grą uczestniczyli m.in. rysownik Junji Okubo oraz kompozytor Paul Ruskay.
Big Sky Infinity
Zręcznościowe 11 grudnia 2012
Klasyczna dwuwymiarowa kosmiczna strzelanka, w której sterujemy statkiem kosmicznym walcząc z przeważającymi siłami obcych. Wszystkie poziomy w grze są generowane losowo i dopasowują swoją trudność do poziomu gracza.
The Galactic Asteroids Patrol
Zręcznościowe 30 listopada 2012
The Galactic Asteroids Patrol to zręcznościowa strzelanina utrzymana w stylu kultowej gry Asteroids. Gracz wciela się w rolę funkcjonariusza tytułowych służb porządkowych, które dbają o to, by usuwać z przestrzeni kosmicznej obiekty, mogące stanowić zagrożenie dla mieszkańców planet. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Invigo.
Defenders of the Last Colony
Zręcznościowe 22 sierpnia 2012
Defenders of the Last Colony to dynamiczna strzelanka zawierająca elementy strategiczne. Gracze wcielają się w pilotów, których zadaniem jest obrona ostatniego bastionu ludzi w kosmosie. Produkcja ta jest debiutem niezależnego studia Knitted Pixels.
Ashlands: Retribution
Zręcznościowe 17 kwietnia 2012
Zręcznościowa strzelanka w stylu Super Stardust, w której celem graczy jest jak najdłużej przetrwać na planszy i osiągnąć jak najwyższy wynik punktowy. Od podobnych gier produkcję Inland Studios wyróżniają elementy RPG i wysoki poziom trudności.
Waveform
Zręcznościowe 20 marca 2012
Prosta gra niezależna stanowiąca wariację na temat scrollowanych strzelanek. W trakcie zabawy próbujemy przechwycić jak najwięcej punktowanych celów nadlatujących z prawej krawędzi ekranu, unikając jednocześnie niebezpiecznych przeszkód w postaci m.in. asteroid. Gracz może wpływać jedynie na kształt fali wyznaczającej zygzakowaty ruch sterowanego obiektu.