Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePCPS3X360
Okładka Strike Suit Zero (X360)
OkładkaStrike Suit Zero (X360)

Strike Suit Zero

Strike Suit Zero to dynamiczna, zręcznościowa strzelanina, przygotowana przez studio Born Ready Games.

Zręcznościowe | FPP | TPP | science fiction | kosmiczne | mechy | crowdfunding | indie | Meta Quest / Oculus | rzeczywistość wirtualna

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Strike Suit Zero Premiera

anulowana

X360 PS3

23sty2013

PC

Strike Suit Zero to zręcznościowa gra akcji w realiach science-fiction, w której wcielamy się w pilota tytułowego Strike Suit – specyficznego pojazdu, który może funkcjonować w przestrzeni kosmicznej jako myśliwiec lub robot bojowy. Za produkcję tytułu odpowiada niezależne studio Born Ready Games.

Akcja omawianej pozycji toczy się w roku 2299. Ludzkość wzniosła się ku gwiazdom i rozpoczęła politykę kolonialną. Niestety po latach ekspansji kolonie ogłosiły niezależność i wszczęły walkę przeciwko ziemskiej władzy (United Nations of Earth), dążąc do zniszczenia naszej macierzystej planety. Wcielamy się w rolę podrzędnego pilota stojącego po stronie U.N.E., który wkrótce po pierwszych starciach, stoczonych za linią frontu, trafia w centrum wydarzeń. Dzieje się to za sprawą jego wejścia w posiadanie eksperymentalnego pojazdu nieznanego pochodzenia o nazwie Strike Suit, co następuje po dotarciu przez bohatera do źródła pewnego tajemniczego sygnału.

Jednak Strike Suit nie jest jedynym typem statku, za sterami którego możemy usiąść w omawianej grze. Zanim położymy ręce na tym cacku, mamy szansę spróbować swoich sił, pilotując trzy inne rodzaje jednostek: interceptory, myśliwce i bombowce. Akcja w Strike Suit Zero jest dynamiczna, choć nie brakuje tu również pierwiastka taktycznego. Co ciekawe, mimo zaawansowanej broni w posiadaniu naszej postaci, nie jesteśmy centralnym punktem każdej bitwy – potyczki wrogich flot toczą się swoim rytmem, podczas gdy my wykonujemy tylko określone zadania w wybranych sektorach (jakkolwiek często mają one strategiczne znaczenie).

Jak wspomniano we wstępie, Strike Suit posiada dwa tryby działania – jako szybki myśliwiec (tryb pościgu) oraz jako mech o potężnej sile ognia i znacznej mobilności (tryb ataku). Pole walki możemy obserwować z perspektywy pierwszej (kokpit) lub trzeciej osoby. Jeśli chodzi o walkę, na szczególną uwagę zasługują epickie starcia ze statkami matkami, podczas których krążymy wokół gigantycznej jednostki, szukając jej słabych punktów. Warto również mieć na względzie to, że fabułę można doprowadzić do jednego z kilku zakończeń, zależnie od wykonywanych (lub nie) zadań dodatkowych i podejmowanych wyborów.

Pod względem technicznego zaawansowania oprawa graficzna nie stoi może na najwyższym poziomie, lecz należy pamiętać, że mamy tu do czynienia z produkcją niezależną. Na uznanie zasługuje natomiast strona artystyczna produkcji – za projekty statków odpowiada japoński artysta Junji Okubo, który pełnił tę samą rolę przy produkcji gry Steel Battalion oraz filmu animowanego Appleseed: Ex Machina. Należy również wspomnieć o ścieżce dźwiękowej, skomponowanej przez Paula Ruskaya, czyli twórcę muzyki w grach z kultowej serii Homeworld.

Strike Suit Zero oferuje wyłącznie rozgrywkę dla samotników – deweloper nie pokusił się o implementację trybu multiplayer.

Ostatnia modyfikacja 6 marca 2014

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Strike Suit Zero: Odpowiednia dla każdego wieku.

Strike Suit Zero Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Quad Core 2.7 GHz
  • 4 GB RAM (8 GB RAM - Vista/7)
  • karta grafiki 1024 MB (GeForce GTX 560 lub lepsza)
  • 3 GB HDD
  • Windows Vista/7/8
PC
X360
PS3