Data wydania: 1 grudnia 2017
Xenoblade Chronicles 2 to trzecia odsłona serii Xenoblade, po Xenoblade Chronicles wydanym na Wii oraz Xenoblade Chronicles X, które zadebiutowało na Wii U. Gra nie jest bezpośrednio związana z dwoma poprzednikami, ale podobnie jak cykl Final Fantasy dzieli z nimi wiele wspólnych elementów, takich jak przeciwnicy oraz rodzaje dostępnych przedmiotów, ataków i zdolności postaci.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Xenoblade Chronicles 2 jest kolejną odsłoną popularnego cyklu gier RPG, tworzonych przez studio Monolith Software. Produkcja została wydana przez firmę Nintendo, jako tytuł ekskluzywny dla konsoli Switch. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku poprzednich części serii, pieczę nad opisywanym tytułem sprawował Tetsuya Takahashi.
Historia opowiedziana w Xenoblade Chronicles 2 nie jest w żaden sposób powiązana z fabułą pierwszej części serii. Gracze trafiają do Alrest – fantastycznego świata pokrytego tak zwanym „Morzem chmur”. Górują nad nim Tytani, czyli istoty tak olbrzymie, że na ich grzbietach mieszczą się całe osady wznoszone przez ludzi, a nawet rozległe, różnorodne krainy. Jego centrum stanowi natomiast World Tree – potężne drzewo, na którego szczycie znajduje się mityczna kraina Elysium. Z uwagi na fakt, że ta ostatnia jest postrzegana jako istny raj, rozmaite frakcje funkcjonujące w świecie gry prowadzą swoisty wyścig zbrojeń – wszystko po to, by dotrzeć do Elysium, nim zrobią to konkurenci.
Niespodziewanie do tego wyścigu dołącza Rex, czyli główny bohater gry, żyjący na grzbiecie Azordy – jednego z mniejszych Tytanów. Chłopiec zostaje poproszony o pomoc przez Pyrę, której celem jest przekroczenie bram Elysium; nie zastanawiając się zbyt długo, protagonista przystaje na jej propozycję i wyrusza w długą i niebezpieczną podróż, nieświadomy tego, że w ten sposób wplątuje się w znacznie większą intrygę, której finał zdecyduje o losach ludności zamieszkującej Alrest.
Wydarzenia, w jakich bierzemy udział, grając w wydane na platformę Switch Xenoblade Chronicles 2, obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). W trakcie zabawy eksplorujemy zróżnicowane lokacje (zarówno na piechotę, jak i na grzbietach przyjaźnie nastawionych istot), wykonujemy rozmaite zadania zlecane przez postacie neutralne oraz toczymy zacięte boje z przeciwnikami, korzystając z szerokiego repertuaru standardowych ciosów i specjalnych ataków, których wyprowadzenie wymaga uprzedniego naładowania stosownego wskaźnika. W grze nie brakuje oczywiście rozbudowanego systemu rozwoju postaci, dzięki któremu możemy zwiększyć potencjał bojowy prowadzonych do boju wojowników.
Oprócz wspomnianego wcześniej Reksa w trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę również nad innymi bohaterami znanymi pod nazwą Drivers. Każdy z herosów odznacza się nie tylko indywidualnymi cechami charakteru i unikalnym wyglądem, lecz także zróżnicowanymi zdolnościami bojowymi, z których robi użytek na polu walki. Towarzyszą im tak zwani Blades (jedną z nich jest Pyra) przyzywani przy pomocy klejnotów zwanych „Core Crystals” – mowa o istotach, które można określić mianem „żywych broni”. Pomimo że w toku przygody nie przejmujemy nad nimi bezpośredniej kontroli, ich rola na polu walki jest znacząca – wspomagając herosów przy pomocy tak zwanych Blade Arts, są w stanie odmienić losy niejednego starcia, niezależnie od tego, czy specjalizują się w ofensywie, defensywie czy wreszcie w leczeniu sprzymierzeńców.
Niewątpliwym atutem Xenoblade Chronicles 2 jest trójwymiarowa grafika wysokiej jakości – produkcja zwraca uwagę za sprawą unikalnej stylistyki oraz bogatej kolorystyki. Na osobną wzmiankę zasługuje specjalnie skomponowany soundtrack skutecznie tworzący klimat wielkiej przygody.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Nintendo Switch
Producent: Monolith Soft
Wydawca: Nintendo
6GIER
Cykl gier jRPG, wykreowany przez studio Monolith Soft – firmę, za którą stoi słynny Tetsuya Takahashi, mający w swoim portfolio między innymi kultowe w niektórych kręgach Xenogears oraz serię Xenosaga. Wydawcą produkcji spod szyldu Xenoblade Chronicles jest firma Nintendo, a na przestrzeni lat pojawiły się one na takich konsolach, jak Wii, 3DS, Wii U oraz Switch.
31 grudnia 2017
To był dobry rok dla RPG – i to dwojako. Raz, że wyszła tona hitów. Dwa, że gatunek nagle znacząco umocnił swoją pozycję w branży, zbliżając do gatunku rolplejów serię Assassin’s Creed i inne sandboksy. Przed Wami RPG-owe podsumowanie roku 2017.
30 listopada 2017
Sezon premier największych hitów za nami. Grudzień upłynie nam głównie przy remasterach klasyków oraz debiutach większych i mniejszych dodatków do gier. Pojedynczymi wyjątkami są m.in. trzecia odsłona SpellForce oraz polskie Seven: The Days Long Gone.
Podczas konferencji na targach E3 2018 firma Nintendo ujawniła fabularne rozszerzenie do wydanej pod koniec ubiegłego roku gry Xenoblade Chronicles 2. Dodatek trafi do posiadaczy konsoli Nintendo Switch we wrześniu.
gry
Jakub Mirowski
12 czerwca 2018 18:20
W przededniu premiery Xenoblade Chronicles 2 w sieci pojawiły się pierwsze recenzje tej produkcji. Tytuł ma swoje wady, jednak wygląda na to, że ekipa Monolith Software odrobiła zadanie domowe.
gry
Krystian Pieniążek
30 listopada 2017 18:04
Dziś piszemy o dostępnej czasowo pierwszej Próbie Bogów w Assassin's Creed Origins, obchodach 10-lecia serii Mass Effect w ramach N7 Day, poślizgu premiery LA Noire: The VR Case Files i przepustce sezonowej gry Xenoblade Chronicles 2. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
8 listopada 2017 14:12
Podczas specjalnego streamu na targach gamescom Nintendo pokazało blisko pięćdziesiąt minut rozgrywki z nadchodzącego jRPG Xenoblade Chronicles 2. Gra powinna ukazać się jeszcze w tym roku na konsoli Nintendo Switch.
gry
Michał Kułakowski
25 sierpnia 2017 20:11
Na konferencji Nintendo Spotlight zaprezentowano kolejny materiał z gry Xenoblade Chronicles 2. Poza strzępami warstwy fabularnej odkryto też przybliżoną datę premiery – tytuł będzie dostępny w okresie świątecznym 2017 roku.
gry
Krzysztof Sobiepan
13 czerwca 2017 18:15
Nintendo nie zwalnia tempa i zapowiada kolejne tytuły ekskluzywne dla swojej konsoli Switch. Tym razem na tapecie znalazła się nowa odsłona serii Xenoblade, tworzona oczywiście przez studio Monolith Software.
gry
Krystian Pieniążek
13 stycznia 2017 05:54
Lista dodatków do gry Xenoblade Chronicles 2:
Dodatek
14 września 2018
RPG
Samodzielne fabularne rozszerzenie do wydanej w 2017 roku gry jRPG Xenoblade Chronicles 2. Akcja dodatku rozgrywa się na 500 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w podstawce, a jej bohaterem jest antagonista oryginalnej produkcji.
GRYOnline
OpenCritic
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 211 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
mastarops
Ekspert
2023.07.02
Świetna przygoda, fajne systemy, ładna graficznie. Wymagający system walki ale grając na easy grind nie był wymagany. Niezbyt mi się podobał system "field skills" często nie mogłem się gdzieś dostać. Parę razy zdarzyło się, że musiałem zerknąć do poradnika bo nie było jasne gdzie iść. Trafiłem na błąd gdzie nie miałem żadnych widocznych questow w menu i mogłem śledzić tylko wątek główny. Nie jestem fanem jRPG ale tą serię bardzo lubię.
enrique
Ekspert
2022.01.17
Absolutnie fantastyczna gra - piękna, wciągająca i bardzo emocjonalna. Gdyby nie bardzo słabe i nudne questy poboczne to możliwe że ta gra dostałaby ode mnie pełną dychę.
xandon
Ekspert
2020.12.31
Robię wpis na koniec roku, bo to był akurat dla mnie całkiem niespodziewanie rok poświęcony w dużej części Xenoblade Chronicles.Xenoblade Chronicles X kupiłem lata temu na Wii U, ale jakoś nigdy nie uruchomiłem. W XC1 nie grałem na Wii / 3DSie. Switcha mam od pierwszego dnia, ale na XC2 nie czekałem. Jak oglądałem filmy i recenzje to mnie jakoś nie wciągnęło. Stylistyka anime trochę zniechęcała, nie rozumiałem tych blade'ów, a walki wydawały się z boku nazwijmy to intensywnie chaotyczne. Długo mnie namawiał znajomy, który znał moje zamiłowanie do jRPG i skomplikowanych systemów walk, ale dalej się nie skusiłem. Dopiero jak w połowie roku wyszło XC1 Definitive Edition to ograłem i się zachwyciłem, a potem wszedłem w XC2 (to oddzielna gra, nie kontynuacja, ale na koniec fajnie nawiązuje). Gra ma spokojny start i początkowo łatwe walki na podstawce auto-battle, przez chwilę pomyślałem, że może się pomyliłem... a potem to już historia. Przez kilka miesięcy grałem tylko w XC2 i zeszło kilkaset godzin, życiowy rekord, razem z NG+, zdobyciem i wymaksowaniem wszystkich blade'ów, skończeniu wszystkich battle challenges i małych rekordach na wszystkich superbossach do czasów poniżej 1,5 min. Nie robiłem nawet wszystkich questów.Dla mnie to jest całościowo małe arcydzieło i konkuruje z Zeldą BotW w osobistym rankingu najbardziej ulubionej gry ever. W dwóch słowach: genialny, skomplikowany i satysfakcjonujący system walki plus humor postaci wplecionych w całkiem ciekawą i poważną historię w urokliwym świecie tytanów. W sumie wszystko tu jest OK: od fabuły do muzyki. Sama fabuła, do której można sobie potem wrócić w "kinie" cutscenek to kilkunastogodzinny film. System walki na początku myląco łatwy, ale opanowanie go w całości wymaga sporo wiedzy i wprawy. Wiele mechanik, wprowadzanych stopniowo, niektóre wchodzą nawet po kilkudziesięciu godzinach gry, w połączeniu z różnymi blade'ami (w sumie ponad 50) pozwalają na masę eksperymentowania z buildami i różne style walki. Blade'y są lepsze i gorsze, ale na każdym można zbudować jakąś wygrywająca taktykę i mieć z tego frajdę. W mechanikach gra nie wszystko do końca tłumaczy i aby wykorzystać 100% możliwości systemu warto podeprzeć się youtubem - polecam tutoriale Enela lub NnLi. Aby go ogarnąć w całości zapisałem sobie cały zeszyt :-), ale satysfakcja niesamowita, jak walczy się z głową.
Ocena OpenCritic
89% rekomendacji (106)
Easy Allies
Ben Moore
Nintendo Life
Thomas Whitehead
Game Informer
Joe Juba
Metro GameCentral
Game Rant
Cody Gravelle
Mix77 Centurion
I część zdecydowanie lepsza, jako fan jrpg w moim rankingu przegrywa z takimi grami jak persona, Trails of cold steel czy dragon quest 11
enrique Generał
Absolutnie fantastyczna gra - piękna, wciągająca i bardzo emocjonalna.
Gdyby nie bardzo słabe i nudne questy poboczne to możliwe że ta gra dostałaby ode mnie pełną dychę.
enrique Generał
Jako że przeszedłem XC2 po raz drugi teraz mogę wrzucić pełnoprawną reckę.
Totalnie podtrzymuję swoją notę z pierwszego przejścia - ta gra to murowane 9,5/10. Mam już swoje lata, wiele gier w całym swoim życiu ukończyłem, ale w finale XC2 niejedną łzę uroniłem co naprawdę nieczęsto mi się zdarza. Gra jest godnym następcą XC1 DE i w moim odczuciu najlepsza z całej trylogii. W XC1 DE sporo rzeczy mnie drażniło - kiepski system walki, słabo napisane postacie poboczne, duże i puste lokacje, bardzo irytujące postacie Noponów. XC2 pod tym względem jest o wiele lepsze - lokacje są mniejsze ale dzięki temu bardziej skondensowane, system walki z Blade'ami choć początkowo trudny i mało zrozumiały po ogarnięciu bije na głowę XC1 DE a według mnie na dłuższą metę jest nawet ciekawszy od tego z XC3. Gra ma jeden wielki minus - questy poboczne. Sporo grindu, przynieś-podaj-pozamiataj, a jak wrócisz to te same osoby znowu gdzieś Cię wysyłają co momentami bywa irytujące. Ale to już koniec minusów, skupmy się na plusach.
Fabuła główna - fantastyczna, złożona, wielowątkowa i z wieloma zwrotami akcji. Ludzie którzy ukończyli XC1 DE będą w niebie - gwarantuję. Obie historie są świetnie połączone a finałowe chaptery to fabularna miazga i totalny opad szczeny. Wiele świetnych postaci takich jak Gramps, Jin, Zeke, Poppi czy Amalthus - i bardzo wiele odcieni szarości. Antagoniści w przeciwieństwie do XC3 są świetnie napisani i do samego końca nie wiadomo kto tu jest naprawdę zły ;) Kolejnym świetnym motywem są postacie Blade'ów wspomagających nas w walce, które opowiadają swoje własne historie - a niektóre z nich są naprawdę świetne. Główna postać czyli Rex - mało ogarnięty lekkoduch ze sporą dawką humoru ale naprawdę da się go lubić. Co ważne - gra ma sporo lekkich humorystycznych momentów ale kiedy trzeba potrafi być bardzo poważna i mroczna. Gra jest naprawdę bardzo ładna, choć nie tak ładna jak XC3 - wygrywa jednak tym że lokacje są mniejsze i więcej się w nich dzieje. Muzyka to absolutne 10/10, fantastyczna pod każdym względem, wiele tracków wpada do głowy i nie chce wyjść, bardzo umila czas podczas zdobywania surowców ;)
Z całego serca polecam też dodatek DLC Torna, który jest po prostu fenomenalny. Jest on prologiem do historii opowiedzianej w XC2 i poznajemy z nim kilka postaci o których wcześniej tylko słyszeliśmy lub widzieliśmy jedynie przez chwilę. Smutna, bardzo smutna ale też bardzo dobra historia okraszona bardzo ładną grafiką i ponownie - fenomenalną muzyką.
Ta gra była u mnie blisko oceny maksymalnej ale jak już kiedyś pisałem gier 10/10 według mnie po prostu nie ma i tutaj też tak jest - może gdyby questy poboczne były na o wiele lepszym poziomie i byłoby mniej grindu, może wtedy dałbym 9,75 :)
mastarops Generał
Świetna przygoda, fajne systemy, ładna graficznie. Wymagający system walki ale grając na easy grind nie był wymagany. Niezbyt mi się podobał system "field skills" często nie mogłem się gdzieś dostać. Parę razy zdarzyło się, że musiałem zerknąć do poradnika bo nie było jasne gdzie iść. Trafiłem na błąd gdzie nie miałem żadnych widocznych questow w menu i mogłem śledzić tylko wątek główny. Nie jestem fanem jRPG ale tą serię bardzo lubię.