Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

FPS - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce FPS na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
FPS
Czas
Akcji162 Zręcznościowe1
Bijatyki
RPG12
Strategiczne
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje1
Logiczne
Towarzyskie
MMO2
Call of Juarez: Gunslinger
Call of Juarez: Gunslinger

Akcji 22 maja 2013

Osadzona w westernowych klimatach strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Produkcja polskiego studia Techland stanowi czwartą odsłonę cyklu Call of Juarez. Głównym bohaterem Call of Juarez: Gunslinger jest łowca nagród Silas Greaves, który wspomina swoje przygody na Dzikim Zachodzie. Kampania główna podzielona została na szereg misji, w trakcie których gracz ma okazję położyć trupem wielu legendarnych banitów i rewolwerowców (Billy Kid, Pat Garrett, Jesse James i inni). W przeciwieństwie do wcześniejszych gier z serii, rozgrywka w Call of Juarez: Gunslinger ma bardziej zręcznościowy charakter. Trójwymiarowa oprawa graficzna wykonana została z zastosowaniem technologii cel-shading, co pozwoliło uzyskać komiksowy efekt wizualny.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive

Akcji 21 sierpnia 2012

Nowa odsłona legendarnej sieciowej strzelaniny, która zadebiutowała blisko dekadę wcześniej jako modyfikacja pierwszej części FPS-a Half-Life. Za jej powstanie odpowiada sama firma Valve Corporation, która, korzystając z popularności moda, wykupiła prawa do jego rozwijania. Rozgrywka skupia się na rywalizacji dwóch drużyn graczy, złożonych z terrorystów oraz próbujących ich powstrzymać jednostek specjalnych. Dzięki eliminacji przeciwników gracze zyskują gotówkę, którą mogą spożytkować na zakup nowego uzbrojenia. Do naszej dyspozycji oddano cztery główne tryby zabawy: Wyścig Zbrojeń, Demolka oraz dwa warianty trybu turniejowego. Autorzy postanowi nie eksperymentować z klasyczną filozofią rozgrywki, skupiając się przede wszystkim na odświeżeniu oprawy graficznej i dostosowaniu jej do najnowszych standardów. Większość dostępnych w grze map została stworzona na bazie tych oryginalnych, zaś skromna lista zmian dotyczy głównie dostępnego uzbrojenia.

Fallout 3
Fallout 3

RPG 28 października 2008

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Produkcją gry Fallout 3 zajęła się ekipa deweloperska Bethesda Softworks, znana przede wszystkim z serii The Elder Scrolls. Osią fabuły gry są poszukiwania ojca. W trakcie wyprawy główny bohater, Samotny Wędrowiec, dowiaduje się o Projekcie Oczyszczenie, który mógłby zapewnić wodę mieszkańcom Pustkowi. Twórcy przygotowali kilka wariantów zakończenia kampanii głównej, zależnie od wyborów podejmowanych przez gracza. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu systemowi atrybutów postaci, S.P.E.C.I.A.L., znanemu z wcześniejszych gier z serii Fallout. Rozgrywka utrzymana jest jednak w stylu gier akcji, z dynamicznymi sekwencjami walki. Trójwymiarowa oprawa wizualna Fallout 3 generowana jest w oparciu o silnik Gamebryo.

Call of Duty: Black Ops II
Call of Duty: Black Ops II

Akcji 13 listopada 2012

Kontynuacja przebojowej strzelaniny (FPS) z 2010 roku. Call of Duty: Black Ops II jest dziewiątą odsłoną cyklu Call of Duty i jednocześnie czwartą wyprodukowaną przez studio deweloperskie Treyarch. Fabuła gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Rywalizacja o dostęp do surowców pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami prowadzi do wybuchu nowej Zimnej Wojny. Głównym bohaterem gry jest David Mason, potomek znanego z pierwszej części Alexa Masona. W kampanii głównej twórcy gry ponownie sięgnęli po widowiskową akcję, jednocześnie pozwalając graczom na nieco więcej swobody w wykonywaniu poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki solowej Call of Duty: Black Ops II oferuje również szereg wariantów zabawy wieloosobowej.

Metro: Last Light
Metro: Last Light

Akcji 14 maja 2013

Utrzymana w konwencji postapokaliptycznego survival-horroru pierwszoosobowa strzelanina (FPS), wyprodukowana przez ukraińskie studio 4A Games. Fabuła stanowi kontynuację wątków z wydanej w 2010 roku gry Metro 2033 i luźno nawiązuje do motywów z twórczości literackiej Dimitrija Głuchowskiego. Akcja toczy się w świecie przyszłości zniszczonym przez nuklearną zagładę. Wybuch udało się przeżyć nielicznym mieszkańcom Moskwy, którzy znajdowali się w tamtejszym metrze. Podzieleni na kilka skonfliktowanych frakcji ludzie próbują odpierać ataki zmutowanych zwierząt. Gracz wciela się w rolę Artema, który usiłuje powstrzymać zbliżającą się wojnę pomiędzy ocalałymi. Rozgrywka łączy elementy dynamicznej, pierwszoosobowej strzelaniny oraz skradanki. W stosunku do pierwszej części twórcy zadbali o znacznie większe lokacje i poprawili sztuczną inteligencję przeciwników. Zmiany objęły również autorski silnik 4A Engine, co przełożyło się na lepszej jakości oprawę wizualną.

Halo 4
Halo 4

Akcji 6 listopada 2012

Czwarta pełnoprawna odsłona kultowej serii strzelanin FPS, otwierająca zupełnie nową trylogię i nowy rozdział w historii cyklu. Po 10 latach od premiery pierwszej części pałeczkę dewelopera przejęło studio 343 Industries, które wcześniej udanie zadebiutowało jubileuszową odsłoną Halo: Combat Evolved. W grze wcielamy się ponownie w postać Master Chiefa, który tym razem musi zmierzyć się z własnym przeznaczeniem i stawić czoła starożytnemu złu. Na jego drodze staje zupełnie nowy wróg – tajemnicza rasa Prekursorów. Mechanika rozgrywki nie odbiega w znacznym stopniu od standardów cyklu i w wielu aspektach nawiązuje do wcześniejszych produkcji Bungie Software. Tym razem nieco większą rolę w całej historii odgrywa sztuczna inteligencja Cortana, a główny bohater, prócz zestawu starych i nowych broni, dysponuje także wieloma przydatnymi ulepszeniami. Tradycyjnie ważną rolę w grze dzierży tryb wieloosobowy, wzbogacony systemem rozwoju postaci wzorowanym na typowych grach sieciowych.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Battlefield 3
Battlefield 3

Akcji 25 października 2011

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Produkcją Battlefield 3 kolejny raz zajęło się należące do koncernu Electronic Arts szwedzkie studio DICE. Akcja gry osadzona została we współczesności, a wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji Henry'ego Blackburna, amerykańskiego żołnierza, który usiłuje powstrzymać islamskich terrorystów przed zdetonowaniem ładunków atomowych. Do dyspozycji graczy oddano trzech grywalnych bohaterów, a także zróżnicowany asortyment uzbrojenia i pojazdów. Kampania trybu jednoosobowego składa się z kilku misji i zgodnie tradycją serii Battlefield stanowi jedynie uzupełnienie dla rozbudowanego, sieciowego multiplayera. Od strony technicznej Battlefield 3 bazuje na możliwościach silnika Frostibite 2, oferującego wysokiej jakości oprawę audiowizualną i realistyczny system fizyki.

Far Cry 3
Far Cry 3

Akcji 29 listopada 2012

Trzecia część popularnego wśród graczy cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montreal, któremu pomagały zespoły deweloperskie Ubisoft Shanghai, Ubisoft Reflections i Massive Entertainment. Głównym bohaterem Far Cry 3 jest Jason Brody, którego wakacje zmieniają się w walkę o przeżycie. Na skutek nieszczęśliwego skoku spadochronowego bohater i jego przyjaciele trafiają na wyspę opanowaną przez psychopatycznych piratów. Protagonista musi oswobodzić swoich bliskich z rąk szaleńców i znaleźć sposób powrotu do cywilizacji. Jak przystało na rasowy FPS, rozgrywka obfituje w sekwencje strzeleckie, w trakcie których można posługiwać się różnymi rodzajami broni. Gra pozwala przy tym na dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji, eliminowaniu kolejnych wrogów i wykonywaniu zlecanych zadań.

Halo 3
Halo 3

Akcji 25 września 2007

Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strzelanin FPS Halo, stanowiąca zarazem debiut serii na konsolach siódmej generacji. Pod względem fabularnym tytuł stanowi swoiste zwieńczenie trylogii, opowiadającej o toczonej w futurystycznym świecie walce ludzkiej rasy z obcą cywilizacją Covenantów. Akcja gry rozpoczyna się we wschodniej części kontynentu afrykańskiego, gdzie rozbija się statek naszego bohatera. Z pomocą starych znajomych Master Chief ponownie rusza do walki, aby ostatecznie powstrzymać inwazję obcych. Kolejna część serii niesie ze sobą oczywiście nowe rodzaje broni i pojazdów, a walki toczą się już nie tylko na ziemi, ale także w powietrzu. Zupełną nowością jest zaś możliwość używania przedmiotów, takich jak flary, tarcze, pola siłowe czy też czasowa niewidzialność. Kampanię solową możemy rozegrać samotnie lub w kooperacji z 3 innymi graczami.

Call of Duty: Ghosts
Call of Duty: Ghosts

Akcji 5 listopada 2013

Gra akcji będąca dziesiątą odsłoną przebojowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS) Call of Duty. Tytuł wyprodukowany został przez należące do koncernu Activision studio Infinity Ward we współpracy z ekipą deweloperską Raven Software. Kampania główna przedstawia wydarzenia w alternatywnym świecie niedalekiej przyszłości, w którym zjednoczone siły państw Ameryki Południowej dokonują inwazji na Stany Zjednoczone. Gracz wciela się w rolę członka tytułowej jednostki specjalnej Ghosts, specjalizującej się w wykonywaniu najbardziej niebezpiecznych zadań na tyłach wroga. Twórcy Call of Duty: Ghosts pozostali wierni widowiskowej konwencji „kina akcji” z mocno oskryptowaną fabułą, równocześnie implementując jednak nowe elementy rozgrywki (np. wyszkolony pies na usługach oddziału). Znacząco rozbudowany został również tryb wieloosobowy, w którym pojawiło się kilka nowych wariantów zabawy (Cranked, Extinction i inne).

Wolfenstein: The New Order
Wolfenstein: The New Order

Akcji 20 maja 2014

Strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), stanowiąca siódmą, pełnoprawną odsłonę cyklu Wolfenstein. Produkcją gry zajęło się szwedzkie studio Machine Games, założone przez byłych członków ekipy deweloperskiej Starbreeze Studios. Fabuła Wolfenstein: The New Order przedstawia alternatywną wersję historii, w której III Rzesza wygrała II wojnę światową. Główny bohater – B.J. Blazkowicz, amerykański weteran sił specjalnych – po wybudzeniu z ponad 20 letniej hibernacji ponownie musi stawić czoła nazistom. Rozgrywka polega przede wszystkim na anihilacji hord przeciwników przy użyciu różnego rodzaju broni, a także rozwiązywaniu nieskomplikowanych łamigłówek. Nowoczesna oprawa wizualna gry to zasługa wydajnego silnika id Tech 5, znanego chociażby z Rage i The Evli Within.

Battlefield 4
Battlefield 4

Akcji 29 października 2013

Czwarta odsłona bestsellerowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stworzonego i rozwijanego przez ekipę deweloperską EA DICE. Kampania główna w Battlefield 4 przedstawia wizję zbrojnego konfliktu, w którym uczestniczą Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny. Akcja osadzona została w roku 2020 i rozgrywa się głównie na terenie Chińskiej Republiki Ludowej. Gracz wciela się w rolę członka amerykańskiej jednostki specjalnej Tombstone, której wyznaczono zadanie wydostania kilkorga wysoko postawionych ludzi z targanego niepokojami Szanghaju. Głównym atutem gry jest rozbudowany tryb potyczek wieloosobowych, w których za pośrednictwem Internetu uczestniczyć może maksymalnie 64 graczy. Deweloperzy zadbali też o spory wybór wariantów zabawy oraz mapy, zróżnicowane pod względem wielkości i charakterystyki terenu.

RAGE
RAGE

Akcji 4 października 2011

Postapokaliptyczna strzelanina FPP z elementami sandboksowymi, będąca pierwszą od 1996 roku grą studia id Software stworzoną w oparciu o zupełnie nową markę. Akcja gry toczy się na zniszczonej w wyniku uderzenia asteroidy Ziemi, a zadaniem głównego bohatera jest odnaleźć się w nowej, brutalnej rzeczywistości i bratając się z ocalonymi po katastrofie ludźmi, przeciwstawić się wojskowemu reżimowi w walce o lepszą przyszłość. Cała zabawa polega na realizowaniu kolejnych niezbyt skomplikowanych misji fabularnych dla jednej ze stron. Mimo że zostały one zrealizowane w stylu klasycznych strzelanin FPS, w toku rozgrywki nasz protagonista może wykorzystywać rozmaite pojazdy oraz inne elementy wyposażenia, stworzone własnoręcznie na podstawie odnalezionych uprzednio schematów. Kampanię single player uzupełniają 2 tryby rozgrywki wieloosobowej - możemy wziąć udział w dość klasycznym deathmatchu z użyciem pojazdów lub specjalnie zaprojektowanych scenariuszach kooperacyjnych.

Destiny
Destiny

Akcji 9 września 2014

Futurystyczna, pierwszoosobowa gra akcji wyprodukowana przez ekipę studia Bungie Software – twórców kultowej serii Halo. Tytuł przenosi nas w odległą przyszłość, do XXVIII wieku, kiedy ludzkość po niemal totalnej zagładzie próbuje odbudować swoją potęgę i stawić czoła przedstawicielom obcych cywilizacji. Gracze wcielają się w role tzw. Strażników, którzy dzięki niezwykłym zdolnościom uzyskanym dzięki zawieszonemu nad Ziemią obiektowi z kosmosu, są zdolni przeciwstawić się niszczycielskiej sile wrogich armii. W grze występuje podział na trzy klasy, specjalizujące się w walce otwartej, działaniu z ukrycia bądź używaniu mocy. Rozgrywka koncentruje się na zabawie wieloosobowej, premiując współpracę graczy w niewielkich grupach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by rozpocząć grę w pojedynkę i w trakcie zabawy dołączyć do już stworzonej ekipy. Produkcja tworzona była od początku z myślą o nowej generacji konsol, dzięki czemu reprezentuje ona bardzo wysoki poziom oprawy graficznej i dźwiękowej.

Metro 2033
Metro 2033

Akcji 16 marca 2010

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości strzelanina FPS z elementami RPG i survival horroru, oparta na motywach bestsellerowej powieści Dmitrija Głuchowskiego. Za jej powstanie odpowiada debiutujące studio 4A Games, którego członkowie mają za sobą prace m.in. przy serii S.T.A.L.K.E.R. Akcja gry toczy się po katastrofie nuklearnej, w wyniku której zginęło niemal całe życie na ziemi, a środowisko naturalne uległo napromieniowaniu i biodegradacji. Jedyną ocalałą grupą ludzi jest kilkutysięczna społeczność, która znalazła schronienie w tunelach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w jednego z młodych mieszkańców tuneli – Artema, którego zadaniem jest przedostać się do centralnej części metra, aby powiadomić mieszkańców o zagrożeniu ze strony zmutowanych potworów i poprosić ich o pomoc w walce. Podczas swej podróży stawi on czoła licznym niebezpieczeństwom, wykorzystując dostępny arsenał broni i preferowany przez siebie styl walki - otwarty bądź cichy.

Crysis 3
Crysis 3

Akcji 19 lutego 2013

Trzecia część serii pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stworzonej i rozwijanej przez studio Crytek w oparciu o autorską technologię CryEngine. Akcja gry osadzona została w roku 2047, czyli 24 lata po wydarzeniach ukazanych w Crysis 2. Gracz wciela się w rolę Jamesa „Alcatraza” Rodrigueza, żołnierza jednostki Force Recon, który, wyposażony w futurystyczny kombinezon Crynet Nanosuit 2.0, staje do walki z obcą rasą Ceph oraz korporacją Cell. Zmagania toczą się głównie na terenie Nowego Jorku, gdzie pod gigantyczną kopułą stworzony został zróżnicowany mikroświat - „Siedem Cudów”. Uzupełnieniem dla kampanii głównej trybu jednoosobowego jest urozmaicony multiplayer, pozwalający na wspólną zabawę dla maksymalnie 16 uczestników (12 w wersjach konsolowych).

Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Black Ops

Akcji 9 listopada 2010

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS), będąca siódmą odsłoną serii Call of Duty i zarazem początkiem nowego sub-cyklu. Gra wyprodukowana została przez studio Treyarch, które w swoim dorobku ma również Call of Duty: World at War. Fabuła kampanii głównej w Call of Duty: Black Ops prezentowana jest w formie retrospekcji głównego bohatera – Alexa Masona. Komandos na usługach CIA powraca we wspomnieniach do misji z okresu Zimnej Wojny. Gra oferuje kilka wariantów rozgrywki zarówno dla jednego jak i wielu graczy, w tym możliwość zabawy w kooperacji oraz tryb zombie. Od strony technicznej Call of Duty: Black Ops bazuje na możliwościach zmodyfikowanych technologii IW Engine 3.0 oraz Demonware.

Call of Juarez
Call of Juarez

Akcji 19 czerwca 2007

Strzelanina FPP opracowana przez polskie studio Techland. Gracz trafia na Dziki Zachód, który przemierza w skórze dwóch grywalnych postaci. Pierwszą z nich jest Billy, mężczyzna niesłusznie oskarżony o zamordowanie ojca, a drugą Ray – dawniej rewolwerowiec, a obecnie pastor. Każdy z bohaterów dysponuje indywidualnym zestawem umiejętności oraz unikalnym ekwipunkiem – podczas gdy Ray doskonale włada bronią palną i specjalizuje się w pojedynkach „w samo południe”, Billy preferuje przekradanie się za plecami oponentów, a podczas eksploracji otoczenia robi użytek z niezastąpionej liny, która pozwala mu się dostać w trudno dostępne miejsca. Trzon Call of Juarez stanowi fabularna kampania składająca się z szeregu zróżnicowanych misji. Całość działa w oparciu o technologię Chrome Engine, dzięki czemu oprawa graficzna prezentuje przyzwoity poziom wykonania. Ponadto, zabawie towarzyszy klimatyczny soundtrack.

Borderlands 2
Borderlands 2

Akcji 18 września 2012

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja gry osadzona została niedługo po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części cyklu. Tym razem gracze muszą stawić czoła Handsome Jackowi, który ogłosił się dyktatorem planety Pandora. Twórcy Borderlands 2 przygotowali cztery grywalne postaci: Salvador, Maya, Zero i Axton, z których każda przynależy do innej klasy i reprezentuje odmienny styl walki. Rozgrywka w dalszym ciągu bazuje na emocjonujących sekwencjach strzeleckich, jednak gruntownym zmianom poddano system uzbrojenia. Wizytówką serii pozostał natomiast tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Call of Juarez: Więzy Krwi
Call of Juarez: Więzy Krwi

Akcji 30 czerwca 2009

Druga odsłona cyklu strzelanin FPP, nad którym pieczę sprawuje polskie studio Techland. Akcja tego tytułu została osadzona przed wydarzeniami opowiedzianymi w pierwszej części serii, a gracz przejmuje kontrolę nad dwoma bohaterami – Rayem McCallem, znanym z pierwszego Call of Juarez, oraz nad jego bratem – Thomasem. Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniczce, oddani w nasze ręce protagoniści różnią się zestawem umiejętności i preferowanym ekwipunkiem. Podczas gdy Ray robi użytek z dwóch rewolwerów, a z dynamitu korzysta niczym z granatów, Thomas lepiej radzi sobie z obsługą karabinów – na jego podorędziu znajduje się również lasso, dzięki czemu może dostać się w trudno dostępne miejsca. Oprócz fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza, w której przed każdą misją możemy wybrać protagonistę, Call of Juarez: Bound in Blood oferuje tryb kooperacji oraz oparty na rywalizacji multiplayer. Całość działa na silniku Chrome Engine 4, toteż oprawa graficzna prezentuje wysoką jakość wykonania.

Call of Duty: Black Ops III
Call of Duty: Black Ops III

Akcji 6 listopada 2015

Dwunasta pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii strzelanin firmy Activision, stanowiąca bezpośrednią kontynuację wątków zapoczątkowanych w poprzednich częściach cyklu autorstwa studia Treyarch. Akcja Call of Duty: Black Ops III toczy się 40 lat po wydarzeniach opisanych w Black Ops II, w pogrążonym w chaosie świecie przyszłości, gdzie główny problem stanowią zmiany klimatyczne, kończące się zapasy surowców naturalnych oraz ideologiczny podział społeczeństwa. Jednym z kluczowych projektów militarnych jest zaś system NDI, pozwalający na niespotykaną dotąd koordynację działań jednostek na całym świecie. W grze podążamy śladem jednej z drużyn, która podczas misji utraciła kontakt z bazą. Wszystko wskazuje na to, że ze sprawą powiązany jest największy w historii wyciek danych rządowych. Pod względem mechaniki Call of Duty: Black Ops III wyróżnia się nieco bardziej otwartą strukturą map oraz możliwością rozegrania kampanii w trybie kooperacji. Największych zmian doczekał się jednak tryb multiplayer, w którym wprowadzono podział na 9 klas.

Halo: Reach
Halo: Reach

Akcji 14 września 2010

Kolejna odsłona legendarnej serii Halo, zapoczątkowanej w 2001 roku na konsoli Xbox i rozwijanej przez studio Bungie Software. Pod względem fabularnym tytuł stanowi prequel całego cyklu i opowiada o losach tytułowej planety Reach, stojącej w obliczu zagłady wskutek najazdu rasy Covenantów. W grze wcielamy się w członka elitarnego oddziału Spartan o nawie Noble Team, który, przemierzając kolejne lokacje, stawia czoła licznym oddziałom obcych. W porównaniu do serii macierzystej, potyczki w Halo: Reach toczone są na znacznie większą skalę, a w walce bierze udział jednocześnie nawet kilkadziesiąt jednostek. Dodatkowo system umiejętności przypisanych do zbroi, pozwala na używanie w danej chwili tylko jednej z nich. Na szczęście prócz arsenału znanego fanom serii, do naszej dyspozycji oddano całkiem nowy zestaw narzędzi eksterminacji. Tytuł wyróżnia ulepszony tryb multiplayer oraz podrasowana warstwa wizualna, cechująca się poprawionym oświetleniem, mimiką twarzy czy systemem motion capture.