Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSportowePC
Okładka Worldwide Soccer Manager 2006 (PC)

Football Manager 2006 PC

Worldwide Soccer Manager 2006

Football Manager 2006 to najnowsza odsłona managera piłkarskiego rodem z zespołu Sports Interactive, czyli de facto kolejna wersja rozwojowa legendarnego Championship Managera (po rozstaniu SI z Eidosem, ten drugi zatrzymał prawa do nazwy, pierwszy zaś cały engine gry).

Sportowe | manager | piłka nożna

PC Windows
Okładka Worldwide Soccer Manager 2006 (PC)

producent: Sports Interactive

wydawca: SEGA

wydawca PL: CD Projekt S.A.

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

21października2005

4listopada2005

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Football Manager 2006 to najnowsza odsłona managera piłkarskiego rodem z zespołu Sports Interactive, czyli de facto kolejna wersja rozwojowa legendarnego Championship Managera (po rozstaniu SI z Eidosem ten drugi zatrzymał prawa do nazwy, pierwszy zaś cały engine gry). Tytuł ten wnosi kilka zmian na lepsze względem ostatniej części cyklu. Pierwszą nowością jest opcja negocjacji kontraktów menedżerskich. Teraz uzgadniamy z pracodawcami warunki umów i możemy żądać nieziemskich tygodniówek czy wieloletnich kadencji. Jeśli za bardzo naciskamy w pertraktacjach, prezes mówi nam „nie” i szukamy kolejnych ofert na rynku pracy. Nic nie stoi też na przeszkodzie by przekonać zarząd do przydzielenia nam dodatkowych funduszy na gaże dla graczy lub transfery czy do rozbudowy stadionu.

Drugą rzeczą jest usprawniona interakcja z piłkarzami. Mamy dużo większy wpływ na morale zespołu, a to między innymi dzięki wprowadzeniu rozmów w przerwach meczowych, w czasie których możemy podnieść na duchu (bądź zdołować) swoich podopiecznych. Do tego istnieje możliwość indywidualnej rozmowy z każdym z zawodników.

Prawdziwych entuzjastów piłki nożnej powinien ucieszyć nowy system treningowy - rozbudowany, a jednocześnie łatwiejszy w obsłudze od tego z Football Managera 2005. Trenerzy pełnią w nim ważniejszą rolę przejmując część obowiązków szkoleniowych na własne barki. Poza tym łatwo docieramy do informacji, na jakiej pozycji dany gracz najbardziej lubi występować, na jakich może ewentualnie zagrać czy jakie są jego boiskowe upodobania (strzały z odległości, częste dryblingi, etc.). Wprowadzono także profile sędziów, w których sprawdzamy, jak ostry jest wybrany arbiter, ile dał żółtych kartek w sezonie, a ile czerwonych, itd. Poszerzono rolę mediów, które informują teraz o losowaniach par pucharowych czy najlepszych zawodnikach poszczególnych meczów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 1116 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7.7 / 10 na podstawie 6 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Football Manager 2006

Klasyfikacja PEGI Football Manager 2006

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Football Manager 2006

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 800 MHz
  • 256 MB RAM
  • karta grafiki 16MB
  • 650 MB HDD
Football Manager 2006 - recenzja gry
Football Manager 2006 - recenzja gry

Recenzja 18 listopada 2005, 09:56

Zacznijmy może od tego, co spędza sen z powiek wielu graczom Football Managera. To niestety wymagania, bardzo wysokie zresztą. W wersji 2005 uruchomienie rozgrywki z 10 ligami w pełnych detalach kosztowało nas wiele zdrowia, nawet na mocnych maszynach. Gdy drużyny w niedzielę (lub też w sobotę) grały swoje mecze, w czasie rzeczywistym symulacja trwała nawet 10 minut. Na wielokrotne zapytania graczy w tej sprawie, producenci odpowiadają, że nie mogą lepiej tego zoptymalizować. Można i to zrozumieć, bowiem nierzadko gra musi obliczać dane kilkudziesięciu tysięcy osób. Mimo tego wygląda na to, że SI Games wzięło się na serio za szybkość gry. Choć czas symulowania meczy raczej się nie zmienił, to już „processing” w trakcie np. tygodnia jest wyraźnie szybszy. Na moje oko różnica wynosi o ok. 1/3 w porównaniu do poprzedniej części.