
Data wydania: 26 maja 2020
Dwuwymiarowy miks platformówki ze skradanką od niezależnego zespołu Sneaky Bastards. W Wildfire ratujemy pojmanych mieszkańców wioski głównego bohatera, używając kreatywnie magii żywiołów (z ogniem na czele) do radzenia sobie z patrolami strażników.
OpenCritic
Wildfire to dwuwymiarowa platformówka w konwencji skradanki od niezależnego zespołu Sneaky Bastards pod przewodnictwem Dana Hindesa. Tytuł rozpoczął żywot w 2015 roku i trafił na Kickstartera, ale po zakończonej sukcesem zbiórce premiera była wielokrotnie przesuwana. Dopiero pod koniec 2019 roku twórcom udało się znaleźć wydawcę w postaci firmy Humble Bundle.
Wildfire zabiera nas do krainy rodem z fantasy, z której jednak dawno zniknęła magia. Przynajmniej tak było do czasu, gdy ktoś odkrywa u siebie czarodziejską moc, dzięki której potrafi zapanować nad żywiołami. Niestety, nie ma czasu na świętowanie, bo potężna arcydiuszesa oskarża go o czarownictwo. Ścigany przez jej armię, bohater musi wykorzystać swoje nowo nabyte zdolności oraz cały swój spryt, by wymknąć się łowcom i uratować uprowadzonych mieszkańców swojej wioski.
Rozgrywka w Wildfire korzysta z podstawowego schematu platformówek 2D, każącego nam pokonywać kolejne poziomy pełne platform, wrogów oraz rozmaitych przeszkód. Jednocześnie, niczym w Mark of the Ninja, gra kładzie nacisk na podejście skradankowe. Kryjemy się więc w wysokiej trawie i omijamy przeciwników, starając się nie rzucać w oczy i nie wywołać hałasu. Głównym celem na każdej planszy jest uratowanie wieśniaków, a następnie przeniesienie ich w określone miejsce na mapie.
Główną atrakcją gry jest tu magia żywiołów: ognia, lodu oraz ziemi. Jest ona na o tyle ciekawa, że wykorzystuje też elementy planszy. Jeśli więc rozniecimy ogień na drewnianym moście, pożar rozszerzy się na całą konstrukcję, a także na okoliczną roślinność. Lepiej więc uważać, by nasze „ognisko” przypadkiem nie przypiekło nie tylko wrogów, ale także nas samych. Poza tym możemy sprawić, by zamarzła woda (albo wrogowie) lub w pożądanym przez nas miejscu wyrosła określona roślinność, na przykład liany umożliwiające wspinaczkę lub wysoka trawa, w której zdołamy się schować przed patrolującymi wrogami. Część z tych zdolności nie jest dostępna od razu, lecz zdobywamy je wraz z postępami w grze.
Wildfire umożliwia zabawę samotnie bądź w kooperacji ze znajomym.
Wzorem wielu produkcji niezależnych, Wildfire korzysta z dwuwymiarowej grafiki utrzymanej w stylu pixel artu. Postacie, choć niepozbawione głosu, przeważnie przemawiają za pomocą okienek dialogowych, sygnalizując również – niczym w serii Metal Gear – zaniepokojenie lub agresję za pomocą znaków zapytania bądź wykrzykników.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PlayStation 4 3 grudnia 2020Angielskie napisy
Xbox One 3 grudnia 2020Angielskie napisy
Nintendo Switch 3 grudnia 2020Angielskie napisy
PC Windows 26 maja 2020Angielskie napisy
Producent: Sneaky Bastards
Wydawca: Humble Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Popularne pliki do pobrania do gry Wildfire.
Wymagania sprzętowe gry Wildfire:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5-2300 2.8 GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 310 MB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2021.04.06
Sam pomysł na dwuwymiarową skradanko-platformówkę nie jest, rzecz jasna, nowy, ale ostatnio przykłady zdarzają się raczej z rzadka, toteż "Wildfire" trafia tu w korzystną dla siebie niszę. Co więcej, próbuje nawet ubogacić swój podgatunek kilkoma interesującymi mechanizmami, w tym związanymi z mocami trzech żywiołów, choć nie tylko. Gorzej, że wszystkie te mechanizmy, a jest ich tu w sumie niemało, współpracują ze sobą raczej miernie. Dobrze, że poziomy są różnicowane, zwłaszcza pod kątem realizowanych celów, gorzej, że nie zawsze sprawiają wrażenie rozsądnie przemyślanych. A, no i gra żegna nas , ale cóż poradzić. Warto na parę godzin, a jak ktoś ma zacięcie, by speerunować czy optymalizować trasy, to na więcej, bo jest tu po temu spory potencjał.
Ocena OpenCritic
67% rekomendacji (26)
Nintendo Life
Stuart Gipp
Worth Playing
Cody Medellin
Pure Nintendo
Rachel Poli
GameGrin
Slant Magazine
Steven Scaife