84. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 84. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Airport Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.

Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.

Vandal Hearts: Flames of Judgment
Strategiczne 20 stycznia 2010
Kolejna odsłona znanej serii japońskich taktycznych gier RPG. Dzieło opowiada o wydarzeniach rozgrywających się przed historią znaną z wydanego w 1996 roku pierwowzoru.

The History Channel: Great Battles of Rome
Strategiczne 8 czerwca 2007
The History Channel: Great Battles of Rome to kolejna odsłona znanej serii gier strategicznych, powstała we współpracy firmy Black Bean oraz popularnego historycznego kanału telewizyjnego. Tym razem użytkownik otrzymuje niepowtarzalną okazję wnikliwego prześledzenia przebiegu największych wojen Imperium Rzymskiego z okresu od IV do I w. p.n.e.

G.I. Combat
Strategiczne 5 listopada 2002
Gra strategiczna, która pozwala nam objąć dowództwo nad oddziałami niemieckimi i amerykańskimi biorącymi udział w walkach drugiej wojny światowej. Poprowadź więc swoich chłopców do wielkiego zwycięztwa.

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

Scorched Earth
Strategiczne 20 marca 1991
Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.

Mech Commander 2
Strategiczne 21 lipca 2001
Sequel doskonałego RTS-a opartego na zasadach systemu Battletech, w którym mając do dyspozycji zaawansowane technologicznie bojowe maszyny kroczące, musimy pokonać przeciwników w szeregu misji.

Playboy: The Mansion – Private Party
Strategiczne 25 stycznia 2006
Playboy: The Mansion – Private Party to dodatek do stworzonej przez Cyberlore Studios i wydanej przez Groove Games w 2005 roku gry Playboy: The Mansion, która pozwalała nam wcielić się w rolę Hugh Hefnera.

Ski Resort Tycoon II
Strategiczne 9 października 2001
Ski Resort Tycoon II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii ekonomicznej. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w rolę dyrektora kurortu narciarskiego, a do jego obowiązków należy m.in. zapewnienie odpowiednich warunków bytowych dla narciarzy, wytyczanie tras narciarskich i zarządzanie sprawami administracyjnymi ośrodka. Gra wyprodukowana została przez studio Cat Daddy Games.

America: No Peace Beyond the Line
Strategiczne 15 stycznia 2001
Odkrywaj, podbijaj, broń się, buduj i stwórz w ten sposób na nowo historię Ameryki. Gra ta to typowy RTS, który pozwoli graczowi przejąć kontrolę nad jedną z czterech nacji i doprowadzić do jej dominacji nad pozostałymi.

War Front: Punkt Zwrotny
Strategiczne 7 lutego 2007
War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

Space Empires IV
Strategiczne 9 listopada 2000
Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

O.R.B.
Strategiczne 8 listopada 2002
W podwójnym układzie planetarnym trwa rywalizacja między dwoma rasami o zasobny w surowce naturalne pas asteroidów, którego orbita oscyluje pomiędzy zasięgiem raz jednej, a raz drugiej planety.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Battles of Prince of Persia
Strategiczne 6 grudnia 2005
Battles of Prince of Persia to gra taktyczna, przypominająca nieco Tactics Ogre: The Knight of Lodis i Final Fantasy Tactics Advance. Niniejszy produkt jest nastawiony na walkę, ukazując wydarzenia z rozgrywające się pomiedzy Prince of Persia: The Sands of Time i Prince of Persia: Warrior Within.

Maelstrom (2007)
Strategiczne 9 lutego 2007
Maelstrom to kolejna gra strategiczna toczona w czasie rzeczywistym, opracowana w studiu programistycznym K-D, pod baczną kuratelą firmy Codemasters. Pierwszym wspólnym projektem obu powyższych podmiotów był RTS zatytułowany Perimeter.

Disciples II: Strażnicy Światła
Strategiczne 11 czerwca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „dobrych” nacji: Imperium oraz Górskich Klanów.

Kohan II: Kings of War
Strategiczne 7 września 2004
Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.

Mad TV
Strategiczne 20 marca 1991
O tym, że telewizja nawet z najprostszego człowieka pod słońcem potrafi uczynić gwiazdę, nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. Wystarczy śledzić na bieżąco polskie stacje komercyjne, aby zobaczyć jak płytcy i nie mający nic do zaoferowania ludzie, nagle rosną do rangi legendy. Historia Archiego, głównego bohatera gry Mad TV pokrywa się z tą wizją. Jedyną różnicą jest to, że ów młodzieniec zajmie się bardziej niewdzięczną rolą – zarządzaniem układem programowym stacji.

Sudden Strike: Wojna o Zasoby
Strategiczne 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.

Civil War: The Battle of Bull Run - Take Command 1861
Strategiczne 11 stycznia 2005
Take Command 1861: The Civil War to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, które podejmuje temat wojny secesyjnej. Tradycyjnie już, gracz stanie na czele jednej ze stron konfliktu i przebijając się przez zestaw ułożonych w kampanię misji, spróbuje rozstrzygnąć je na swoją korzyść.

North & South (1989)
Strategiczne 25 maja 1989
North & South to zabawna gra strategiczna, stworzona przez Infogrames na bazie słynnego, francuskiego komiksu „Les Tuniques Bleues”, opowiadającego o perypetiach żołnierzy podczas wojny secesyjnej. Gracz może wybrać jedną ze stron konfliktu (Unia i Konfederacja) i za jej pomocą przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.