89. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 89. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Conflict Zone
Strategiczne 30 maja 2001
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której stając się dowódcą wojsk jednego z dwóch wielkich światowych obozów militarnych ICP, GHOST możemy doprowadzić go do zwycięstwa i zażegnać poszerzający się międzynarodowy kryzys.

The Horde
Strategiczne 22 marca 1994
The Horde w dzisiejszych standardach można określić mianem strategii czasu rzeczywistego, chociaż w porównaniu do żelaznych pozycji tamtych czasów, Command & Conquer, czy WarCraft II, jest raczej produktem z zupełnie innej bajki.

Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

Bladestorm: The Hundred Years' War
Strategiczne 2 listopada 2007
Bladestorm: Hundred Years' War jest grą strategiczną, stworzoną przez ojców takich serii jak: Dynasty Warriors, Kessen i Samurai Warriors. Jednakże w odróżnieniu od tych popularnych marek, developerzy umieścili akcję swojego nowego dzieła nie w realiach azjatyckich, lecz w średniowiecznej Europie.

Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.

Defenders of Ardania
Strategiczne 13 marca 2012
Defenders of Ardania to gra strategiczna w realiach fantasy, osadzona w świecie znanym z cyklu Majesty. Wybierając jedną z trzech ras, naszym zadaniem jest obrona bazy za pomocą środków i struktur defensywnych. Gra oferuje możliwość grania po stronie ofensywnej oraz posiada ciekawy system czarów. Możemy również bawić się w rozgrywce wieloosobowej dla czterech graczy.

Melbourne Cup Challenge
Strategiczne 26 października 2006
Frankie Dettori Racing to gra traktująca o jeździectwie, firmowana nazwiskiem jednego z najpopularniejszych i najlepszych dżokejów świata, Frankiego Dettori.

Pikmin 2
Strategiczne 30 sierpnia 2004
W kontynuacji ponownie wcielimy się w nieustraszonego Olimara, któremu tym razem przydzielono pomocnika – niezmordowanego Louie’go. A musicie wiedzieć, że tym razem pomoc będzie nieodzowna.

The Urbz: Simowie w Mieście
Strategiczne 7 listopada 2004
The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Strategiczne 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.

Steel Horizon
Strategiczne 20 marca 2007
Steel Horizon jest grą strategiczną, przedstawiającą użytkownikowi ogromne morskie bitwy. w czasach II wojny światowej, jak na przykład tę w rejonie atolu Midway, gdzie w czerwcu 1942 roku naprzeciw siebie stanęły siły amerykańskie i japońskie.

Thrillville
Strategiczne 17 listopada 2006
Thrillville to gra ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Frontier Developments. Podobnie, jak poprzednie wytwory tej firmy (np. RollerCoaster Tycoon 3), również ten produkt podejmuje temat tworzenia lunaparku.

Oil Rush
Strategiczne 25 stycznia 2012
Oil Rush to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie pokrytym w większości morzami i oceanami. Przeżycie może zapewnić jedynie ropa naftowa, która jest obecnie najcenniejszym surowcem i obiektem pożądania pozostałych przy życiu ludzi.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.

Grotesque Tactics: Evil Heroes
Strategiczne 15 października 2010
Grotesque Tactics: Evil Heroes to taktyczna gra RPG osadzona w świecie fantasy. Wykonujemy zadania, zdobywamy doświadczenie i skarby, ratujemy dziewice ze szponów bestii - wszystko to okraszone ironicznym i groteskowym humorem oraz przyprawione całkiem przyjemną grafiką.

Romance of the Three Kingdoms XI
Strategiczne 6 lutego 2007
Romance of the Three Kingdoms XI to wyprodukowana przez studio deweloperskie Koei strategia turowa, będąca jedenastą odsłoną serii rozwijanej od lat 80. ubiegłego stulecia. Fabuła gry bazuje na motywach XIV-wiecznej powieści "Dzieje trzech królestw". Gracz bierze udział w rywalizacji przywódców państw Wei, Shu i Wu, dążących do przejęcia władzy nad Chinami.

Star Trek: Tactical Assault
Strategiczne 3 października 2006
Star Trek: Tactical Assault jest pierwszą grą, związaną ze światem Gwiezdnej Wędrówki, przeznaczoną dla konsol kieszonkowych nowego typu (PlayStation Portable i Nintendo DS). Za developing omawianej pozycji, powstałej z okazji czterdziestych urodzin wspomnianego uniwersum, odpowiadają pracownicy studia Quicksilver Software.

Act of War: High Treason
Strategiczne 24 marca 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast. Tym razem autorzy postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.

War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-1930
Strategiczne 23 listopada 2005
Turowa gra strategiczna autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia 2BY3 Games. W przeciwieństwie do większości poprzednich produkcji tejże firmy, w War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-30 autorzy nie odtwarzają żadnych wydarzeń historycznych, proponując całkowicie fikcyjny scenariusz zdarzeń, opisujący hipotetyczną wojnę pomiędzy Japonią i Stanami Zjednoczonymi oraz sprzymierzonymi z nimi państwami.

XIII Wiek: Śmierć lub Chwała
Strategiczne 12 października 2007
XIII Century: Death or Glory to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.

War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945
Strategiczne 9 lipca 2004
Osadzona w realiach II wojny światowej turowa gra strategiczna studia 2BY3 Games. Głównym tematem War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-45 są walki toczone pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią w rejonie Pacyfiku.

Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.

Transport Tycoon: World Editor
Strategiczne 7 września 1995
Jedyny oficjalny dodatek do gry Transport Tycoon. W zestawie znajdziemy edytor plansz i nowe elementy graficzne, stylizujące teren na planetę Mars.

Dziedzictwo Elfów
Strategiczne 21 grudnia 2007
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.