Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360WiiU
Okładka Sniper Elite V2 (X360)

Sniper Elite V2

Sniper Elite V2 jest gruntownie odświeżoną i rozbudowaną wersją kultowej strzelaniny, stworzonej przez studio Rebellion w 2005 roku. Akcja gry toczy się w okupowanym Berlinie, w ostatnich dniach II wojny światowej.

Akcji | FPP | II wojna światowa | FPS | multiplayer | strzelanki

Wydana w 2005 roku gra Sniper Elite: Berlin 1945 uznana została za jedną z najciekawszych militarnych strzelanin osadzonych w realiach II wojny światowej. Deweloperom z brytyjskiego studia Rebellion udało się połączyć elementy FPP (perspektywa pierwszej osoby) i TPP (perspektywa trzeciej osoby), poszerzając tym samym granice gatunku. Sniper Elite V2 to kolejny krok naprzód. Twórcy gry, której wydawcą została firma 505 Games, postawili na jeszcze większy realizm i dużą dawkę adrenaliny.

W Sniper Elite V2 wcielamy się w snajpera na usługach rządu amerykańskiego. Scenerią jest zrujnowany przez walczące ze sobą armie - niemiecką i radziecką - Berlin 1945 roku. Zasadniczym elementem rozgrywki zrealizowanej przez twórców z Rebellion jest taktyka łącząca skradanie się z unikaniem niepotrzebnej konfrontacji z wrogiem oraz wybieranie jednej z kilku możliwości przejścia danej misji. Sztuczna inteligencja ma za zadanie maksymalnie utrudniać grę, poprzez realistyczne zachowania przeciwników, takie jak ukrywanie się i komunikowanie w celu odkrycia naszej pozycji.

W rozgrywce zaimplementowano szereg rozwiązań mających za zadanie podnieść autentyzm snajperskich misji. Dla oddania celnego strzału konieczne są nie tylko sokoli wzrok, ale również znajomość parametrów balistycznych broni, uwzględnienie warunków atmosferycznych, a nawet umiejętność panowania nad własnym ciałem (np. spowolnienie tętna). Sukces lub niepowodzenie często bowiem zależą od jednego pocisku.

Nowością i największą atrakcją gry jest zmodernizowany system tzw. „killcam” czyli kamery podążającej za wystrzelonym pociskiem i rejestrującej moment śmierci przeciwnika. Animacja szkieletowa, jak zwą ją deweloperzy, pozwala na szczegółowe ukazanie zniszczeń ciała spowodowanych przez pocisk. Dynamiczny system obliczać ma około 500 różnych animacji śmierci, renderowanych w zależności od parametrów, na które wpływ mają min. warunki atmosferyczne, prędkość początkowa, kąt strzału, deformacja pocisku i zmiana trajektorii po uderzeniu w cel.

Sniper Elite V2 oferuje szeroki wybór misji kooperacyjnych. W trybie współpracy dwóch graczy ramię w ramię pokonuje postawione przed nimi przeszkody. Należy do nich np. konieczność naprawienia czołgu z porozrzucanych po mapie części. Możliwe jest także wspólne przejście całej kampanii fabularnej.

Całość zamyka specyficzny multiplayer dla maksymalnie 12 osób, polegający przede wszystkim na snajperskich drużynowych pojedynkach i starciach „każdy na każdego”. W przeciwieństwie do innych strzelanin na rynku, rozgrywka w trybie wieloosobowym wymaga cierpliwości i toczy się w powolnym tempie. Nieuwaga i szarżowanie na wrogie pozycje kończą się szybką i efektowną śmiercią.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 12  

Ocena gry 7,4 / 10 na podstawie 2175 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,6 / 10 na podstawie 467 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 209,90 PLN

Gry podobne do Sniper Elite V2

Klasyfikacja PEGI Sniper Elite V2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Sniper Elite V2

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows Vista (Service Pack 2)/7

II wojna światowa przez lunetę snajpera - recenzja gry Sniper Elite V2

Recenzja 9 maja 2012, 15:07

Przede wszystkim szwankują skrypty rządzące sztuczną inteligencją. Skrzętnie opracowany plan potrafi zepsuć jeden snajper przeciwnika – mają oni bowiem nadprzyrodzoną umiejętność perfekcyjnego namierzania protagonisty. Dochodzi do absurdalnych scen, kiedy bohater, niezauważony przez oddalonych od niego o parę metrów strażników, staje się celem obstrzału z odległej kościelnej wieży. Co więcej, owi strażnicy „budzą się” dopiero po otwarciu ognia przez gracza – echa wystrzałów sojuszniczych karabinów nie robią na nich żadnego wrażenia. Przez takie błędy zachowanie tajności działań w wielu wypadkach jest niemożliwe – niby skradać się można dalej, ale fruwający nad głową ołów nieco irytuje. Absurd.

X360
PS3
PC
WiiU