Seria KAO the Kangaroo - seria gier
Cykl platformówek 3D, który został wykreowany przez polskie studio Tate Multimedia (pierwotnie znane jako X-Ray Interactive). Seria zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii rodzimej branży gier wideo; jej pierwsza odsłona była zarazem pierwszym rodzimym tytułem o multiplatformowym charakterze i globalnym zasięgu, przez co twórcy snuli nawet plany przekształcenia jej bohatera w „maskotkę” na miarę Crasha Bandicoota bądź Spyro.
Historia serii KAO the Kangaroo
Cykl narodził się w 2000 roku, kiedy to zadebiutowała gra zatytułowana po prostu KAO the Kangaroo. Produkcja ukazała się nie tylko na komputerach osobistych, lecz również na konsoli Dreamcast. Z rocznym opóźnieniem ukazała się jej specjalna wersja, przygotowana z myślą o handheldzie Game Boy Advance.
Sukces odniesiony przez Kangurka Kao sprawił, że trzy lata później na PC i dodatkowe dwa lata później na konsolach (PS2, Xbox, GameCube) pojawiła się kontynuacja jego przygód, czyli KAO The Kangaroo: Round 2. Rok 2005 przyniósł również premierę pełnoprawnej trzeciej odsłony cyklu na komputery osobiste, KAO The Kangaroo: Mystery of the Volcano, a także gry KAO Challengers na PSP, w rzeczywistości będącej zaktualizowaną i wzbogaconą o dodatkową zawartość wersją „dwójki”.
Po premierze tej ostatniej stojące za marką Tate Multimedia poświęciło się pracy nad innymi projektami. Po latach polski zespół postanowił jednak powrócić do Kangurka Kao. Owocem tego postanowienia była zapowiedziana w 2020 roku, zaś wydana dwa lata później gra Kao the Kangaroo, będąca rebootem całego cyklu. Podobnie jak pierwsza część serii, tytuł ten ukazał się zarówno na komputerach osobistych, jak i na konsolach.
Gameplay w cyklu KAO the Kangaroo
W produkcjach spod szyldu KAO the Kangaroo akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Mamy do czynienia z klasycznie zrealizowanymi platformówkami 3D.
Podczas zabawy wcielamy się w tytułowego Kangurka, który przemierza barwne lokacje, skacze po platformach, unika pułapek oraz omija przeszkody terenowe, a także robi użytek ze swoich rękawic bokserskich, które pozwalają mu okładać pięściami napotykanych adwersarzy (na czele z bossami). Poza tym od czasu do czasu nasz podopieczny korzysta z innych gadżetów, jak między innymi lotnia czy snowboard, a także wchodzi w interakcję z przyjaźnie nastawionymi do niego postaciami.