Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Red Orchestra: Ostfront 41-45 (PC)

Red Orchestra: Ostfront 41-45 PC

Dynamiczna strzelanka pierwszoosobowa, z akcją osadzoną na froncie wschodnim II Wojny Światowej. Pomysł na opisywaną grę zrodził się z modyfikacji o nazwie Red Orchestra, która wygrała konkurs na najlepszy dodatek do Unreal Tournament 2003 oraz 2004, tj.

Akcji | FPP | II wojna światowa | strzelanki

PC Windows
Okładka Red Orchestra: Ostfront 41-45 (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14marca2006

11sierpnia2006

pudełko PL

Dynamiczna strzelanka pierwszoosobowa, z akcją osadzoną na froncie wschodnim II Wojny Światowej. Pomysł na opisywaną grę zrodził się z modyfikacji o nazwie Red Orchestra, która wygrała konkurs na najlepszy dodatek do Unreal Tournament 2003 oraz 2004, organizowany przez firmę Epic Games, tj. "$1,000,000 Make Something Unreal". Po tamtym sukcesie, pomysłodawcy RO założyli własne studio Tripwire Interactive i - dzięki posiadaniu m.in. licencji na używanie silnika Unreal 2.5, która była nagrodą w konkursie - ukończyli developing pełnoprawnego, komercyjnego produktu, o którym właśnie czytacie.

W Red Orchestra: Ostfront 41-45 wirtualne zmagania koncentrują się głównie wokół trybu multiplayer (do 32 osób rywalizujących jednocześnie w sieci lokalnej lub Internecie). Twórcy programu oddali do dyspozycji graczy trzynaście zróżnicowanych lokacji (każda nawiązuje do jednej z większych bitew, znanych z kart podręczników do nauki historii).

Generalnie, do wyboru mamy dwie ścieżki militarnej kariery. Pierwsza możliwość to przemierzanie wszystkich dostępnych poziomów jako jeden z piechurów, oczywiście używając przy tym arsenału 28 broni, między innymi Walther P38, Mauser 98K, MP 40, MP43/Stgw 44, MG42, Panzerfaust, Mosin-Nagant 1938G, PPS-43, czy Degtyarev DP/DT 1928. W trudnych sytuacjach można również wezwać wsparcie artyleryjskie. Z kolei druga opcja oznacza zostanie członkiem załogi jednego ze zmechanizowanych pojazdów. Nniemieckie: SPW 251/1, Pz IV Ausf F1 i F2, Pz V Ausf G „Panther”, lub radzieckie: T-34 M41, T-34 85 czy KV-1s, to tylko kilka wybranych modeli z ogólnej liczby czternastu dostępnych w grze.

Osoby siedzące przez komputerami walczą w kilku odmiennych środowiskach, począwszy od ulic większych miast, a skończywszy na otwartej przestrzeni. Autorzy programu dołożyli wszelkich starań, aby modele postaci, pojazdów czy uzbrojenia wyglądały realistycznie, podobnie zresztą jak postarali się też o świetnie brzmiące odgłosy prowadzonej walki (wystrzały, wybuchy itp.). W przypadku Red Orchestra: Ostfront 41-45 nie zapomniano również o możliwości głosowego porozumiewania sięz członkami swojej drużyny (można np. używać headsetu).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 32  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.14 / 10 na podstawie 850 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6.6 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Red Orchestra: Ostfront 41-45

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Red Orchestra: Ostfront 41-45

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 64 MB (GeForce3 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP, łącze internetowe

Red Orchestra: Ostfront 41-45 - recenzja gry
Red Orchestra: Ostfront 41-45 - recenzja gry

Recenzja 25 sierpnia 2006, 09:57

Po spędzeniu nad Red Orchestrą kilku ładnych godzin uwidoczniły się kolejne minusy. Model jazdy przypomina prowadzenie kartonu. O ile broń z plecakiem rzeczywiście waży ponad 10 kg, o tyle ciężarówki wydają się zwyczajnie lekkie. Nie reagują na nierówności terenu, jakby były przyklejone do powierzchni. Nienajlepiej odwzorowano walki czołgów. Dużo sobie po nich obiecywałem, szczególnie po obejrzeniu kilku filmów prezentujących gameplay. Oczywiście pochwalić trzeba twórców za pomysł ze zmianą stanowiska (od strzelca po kierowcę). Szkoda, że o rezultacie walk decyduje często szczęście. Po dwóch strzałach w tył wrogiego czołgu (najdelikatniejsze miejsce w zdecydowanej większości modeli) byłem zdziwiony, kiedy przeciwnik odwrócił lufę i po jednym jego strzale mój czołg stanął w płomieniach. Punkty trafień są odwzorowane niefortunnie, gdyż trafienie w przedni pancerz odznacza się jego ubytkiem po każdej stronie pojazdu – tak przynajmniej pokazuje wskaźnik zniszczeń. Udało mi się jednak unieruchomić kilka maszyn za pomocą strzału w gąsienice. Z przykrością muszę jeszcze wspomnieć o problemie czołgów z pokonywaniem drewnianych płotów. Interakcja z otoczeniem jest praktycznie niezauważalna.