Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Klasyczne RPG - Gry PlayStation 3

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce klasyczne RPG na platformę Sony PlayStation 3 ułożone według popularności.

PS3
klasyczne RPG
Akcji
Zręcznościowe
Bijatyki
RPG26
Strategiczne
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne
Towarzyskie
Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Dragon Age II
Dragon Age II

RPG 8 marca 2011

Zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG, będąca kontynuacją znakomicie przyjętej poprzedniczki z 2009 roku. Kolejna odsłona cyklu, postrzeganego jako duchowy następca Baldur’s Gate, została stworzona ponownie przez autorów obu serii - studio BioWare. Fabuła przenosi nas do znanego już, mrocznego świata fantasy i koncentruje się na postaci zupełnie nowego bohatera – uchodźcy imieniem Hawke, który przechodzi do legendy i staje się bohaterem Kirkwall. Co ciekawe, cała historia ukazana jest w czasie przeszłym jako zlepek opowieści, przytaczanych przez różnych ludowych bajarzy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, w Dragon Age II możemy wcielić się jedynie w postać człowieka. Brak możliwości wyboru rekompensuje nam jednak bardziej rozbudowany system rozwoju postaci. W grze usprawniono też system walki i znacznie przemodelowano sposób prowadzenia dialogów. Oprawa graficzna tytułu, reprezentuje nie tylko znacznie wyższą jakość niż w poprzedniej odsłonie serii, lecz także nieco inną, bardziej komiksową stylistykę.

Child of Light
Child of Light

RPG 29 kwietnia 2014

Zrealizowana w dwóch wymiarach oryginalna gra RPG, łącząca mechanikę współczesnych platformówek z elementami japońskich gier fabularnych. Twórcą tytułu jest jedno ze studiów koncernu Ubisoft, mające za sobą współpracę przy seriach Far Cry i Assassin’s Creed. Gra opowiada historię dziewczynki imieniem Aurora, która musi ocalić bajkowe królestwo Lemurii. Podczas zabawy wpływamy na rozwój głównej bohaterki i obserwujemy jej pełną wyzwań drogę do dorosłości. Rozgrywka ukazana jest w perspektywie przypominającej typowe gry platformowe, zaś sama walka wzorowana jest na produkcjach z gatunku jRPG i odbywa się w systemie turowym. Podczas swej podróży dziewczynka zwiedzi ogromny żyjący świat, spotykając zarówno przyjazne wróżki oraz skrzaty, jak i podstępne potwory. Child of Light pozwala na zabawę w pojedynkę bądź w trybie kooperacji, w którym drugi gracz wciela się w przyjaciela Aurory – robaczka świętojańskiego.

South Park: Kijek Prawdy
South Park: Kijek Prawdy

RPG 4 marca 2014

Oparta na motywach popularnej kreskówki Miasteczko South Park gra cRPG. Dewelopingiem South Park: The Stick of Truth zajęło się studio Obsidian Entertainment przy wsparciu ze strony twórców telewizyjnego pierwowzoru – Matta Stone'a i Trey'a Parkera. Gracz wciela się w rolę dzieciaka, który wraz z rodzicami właśnie przeprowadził się do tytułowego miasteczka i próbuje zaskarbić sobie sympatię rówieśników. Okazją do tego jest wspólny LARP (Live Action Role Playing), w którym uczestniczą Cartman i jego koledzy. Fabuła South Park: The Stick of Truth obfituje w absurdalny humor i odniesienia do zjawisk kultury masowej. Twórcy gry sięgnęli także po klasyczne elementy mechaniki cRPG jak klasy postaci, walka w systemie turowym oraz możliwość zdobywania doświadczenia i awansowania na kolejne poziomy rozwoju. Produkcja zwraca uwagę kreskówkową oprawą graficzną.

Dragon Age: Początek - Przebudzenie
Dragon Age: Początek - Przebudzenie

RPG 16 marca 2010

Duże rozszerzenie do bestsellerowej gry RPG Dragon Age: Początek studia BioWare. Fabuła dodatku rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach z gry podstawowej, a głównemu bohaterowi przypada w udziale misja odbudowania bractwa Szarych Strażników, którego szeregi zostały zdziesiątkowane podczas wielkiej bitwy pod Ostagarem. Zadanie utrudnia nam zaś fakt, że mimo pokonania potężnego arcydemona mroczne pomioty nie powróciły pod ziemię, lecz w dalszym ciągu stanowią zagrożenie dla całego Fereldenu. W Dragon Age: Początek – Przebudzenie do dyspozycji graczy oddano niedostępną wcześniej krainę Amaranthine, niespotykane dotąd bestie, a także cały szereg nowych specjalizacji, talentów, umiejętności oraz czarów. Naszą drużynę zasilić może również pięciu nowych śmiałków oraz znany z "podstawki" krasnolud Oghren. Do zabawy przystąpić możemy, importując swoją postać z gry podstawowej, bądź kreując zupełnie nowego bohatera, który zostanie automatycznie awansowany na wymagany poziom doświadczenia.

Costume Quest
Costume Quest

RPG 20 października 2010

Humorystyczna gra RPG, za której powstanie odpowiada znana z Psychonauts oraz Brutal Legend ekipa studia Double Fine. Akcja tytułu toczy się w noc Halloween, kiedy to podczas tradycyjnej zabawy mający słabość do łakoci potwór porywa małą dziewczynkę – siostrę głównego bohatera. Zrozpaczony chłopiec wyrusza na ratunek siostrzyczki, mogąc liczyć na wsparcie maksymalnie czterech kompanów o odmiennych umiejętnościach. Kluczową rolę w grze odgrywa różnorodność halloweenowych kostiumów, których przywdzianie wiąże się z nabyciem związanych z nimi zdolności specjalnych. Kolejne przebrania tworzymy, wykorzystując znalezione podczas zabawy przedmioty. W grze nie zabrakło tradycyjnego dla gatunku systemu rozwoju postaci oraz rozgrywanych w systemie turowym walk, podczas których nasi bohaterowie przeobrażają się w postaci, za które byli przebrani. Produkcja cechuje się kolorową, kreskówkową grafiką, pełną przerysowanych postaci i kształtów.

Dragon Age: Początek - Kroniki Mrocznych Pomiotów
Dragon Age: Początek - Kroniki Mrocznych Pomiotów

RPG 18 maja 2010

Kolejny dodatek DLC do osadzonego w realiach fantasy RPG-a Dragon Age: Początek studia BioWare z 2009 roku. W rozszerzeniu zatytułowanym Kroniki Mrocznych Pomiotów przejmujemy kontrolę nad jednym z hurloków i – stając po stronie Plagi – bierzemy czynny udział w walkach o miasto Denerim, stolicę Fereldenu. W trakcie zabawy otrzymujemy możliwość zrekrutowania dowolnych przedstawicieli mrocznych pomiotów, innych hurloków, genloków, a nawet potężnych ogrów. W nagrodę za ukończenie dodatku otrzymujemy specjalny, skonstruowany przez Plagę przedmiot, z którego możemy skorzystać zarówno w podstawowej wersji Dragon Age, jak i w oficjalnym dodatku Przebudzenie.

Dragon Age: Początek - Golemy Amgarraku
Dragon Age: Początek - Golemy Amgarraku

RPG 10 sierpnia 2010

Kolejne rozszerzenie DLC do opracowanej przez kanadyjskie studio BioWare gry Dragon Age: Początek. Fabuła dodatku zatytułowanego Golems of Amgarrak koncentruje się na losach krasnoludzkiej ekspedycji, która została wysłana do jaskiń Orzammaru celem poznania sekretów konstrukcji golemów i podczas tej misji zaginęła bez śladu. Kontrolowany przez gracza bohater zostaje wynajęty przez Jerrika Dace’a – czyli brata dowodzącego wyprawą krasnoluda. Jego zadaniem jest zaś odkryć, co tak naprawdę się wydarzyło i, jeśli to będzie możliwe, odnaleźć oraz sprowadzić do domu nieszczęsnych zaginionych. Opisywany dodatek koncentruje się przede wszystkim na walce z potężnymi przeciwnikami (np. tytułowymi golemami) i skierowany jest głównie do weteranów cyklu, oferując bardzo wysoki poziom trudności. W nagrodę czeka na nas jednak sporo nowego sprzętu.

The Guided Fate Paradox
The Guided Fate Paradox

RPG 24 stycznia 2013

The Guided Fate Paradox to wyprodukowana przez studio Nippon Ichi Software japońska gra RPG koncentrująca się na taktycznych, turowych bitwach. Fabuła opowiada o starciu aniołów z demonami. Większość zabawy polega na eksplorowaniu losowo generowanych i wypełnionych potworami podziemi.

Costume Quest 2
Costume Quest 2

RPG 28 października 2014

Kontynuacja wydanej w 2010 roku kolorowej gry RPG autorstwa legendarnego Tima Schafera i jego studia Double Fine Productions. W grze spotykamy ponownie znane z pierwszej części rodzeństwo, Reynolda i Wren, które w trakcie kolejnej nocy Halloween musi stawić czoła nowemu przeciwnikowi, zagrażającemu atmosferze święta i bezpieczeństwu bawiących się dzieci. W towarzystwie przyjaciół nasi bohaterowie przemierzają trójwymiarowe lokacje, rozmawiając z napotykanymi postaciami i uczestnicząc w kolejnych walkach rozgrywanych w systemie turowym, przypominającym typowe produkcje z gatunku jRPG. Podobnie jak w pierwowzorze, najważniejszym elementem rozgrywki są przebrania, dzięki którym dzieciaki zyskują szereg magicznych mocy, a podczas walki przemieniają się w postacie, które reprezentują ich kostiumy. Pod względem oprawy tytuł utrzymany został w tym samym kreskówkowym stylu, nacechowanym jaskrawą kolorystyką i dużą dozą poczucia humoru.

Talisman
Talisman

RPG prace wstrzymane

Talisman to wirtualna wersja słynnej fabularnej gry planszowej, której pierwsza edycja została wydana przez Games Workshop w roku 1983. Na terenie Polski oryginał znany jest pod nazwą Magia i Miecz. Uczestnicy zabawy przenoszą się do fantastycznego świata i wcielają się w bohaterów, próbujących odnaleźć legendarną Koronę Władzy.

The Awakened Fate Ultimatum
The Awakened Fate Ultimatum

RPG 24 września 2014

Kontynuacja wydanej w 2012 roku gry The Guided Fate Paradox. Produkcja ponownie zabiera nas do niebios i wciela w rolę zwykłego człowieka, na którego barki spadła ogromna odpowiedzialność w postaci boskich mocy i przeznaczenia. Produkcja jest turowym RPG z losowo generowanymi podziemiami oraz labiryntami.

Dragon Age: Poczatek - Pieśń Leliany
Dragon Age: Poczatek - Pieśń Leliany

RPG 6 lipca 2010

Skupiający się na losach tytułowej Leliany dodatek DLC do przebojowej gry RPG studia BioWare z 2009 roku. Fabuła rozszerzenia rozwija zarysowany w grze podstawowej wątek bohaterki, od której prowadzona przez gracza postać mogła nauczyć się specjalizacji barda, przy okazji poznając jej przeszłość i trudne relacje z mentorką Marjolaine. Grając w DLC, wcielamy się w samą Lelianę, która wraz z nauczycielką wyrusza na niebezpieczną misję i wpada w poważne tarapaty. Zadaniem gracza jest zaś pomóc jej odnaleźć się w skomplikowanym politycznym spisku, który zagraża jej życiu, a przy okazji poznać mroczną przeszłość pieśniarki oraz kierujące nią pobudki. Za ukończenie Pieśni Leliany otrzymujemy tradycyjnie kilka ciekawych nagród, które możemy następnie wykorzystać w grze podstawowej oraz w oficjalnym dodatku Przebudzenie.

Dragon Age: Początek - Polowanie na czarownicę
Dragon Age: Początek - Polowanie na czarownicę

RPG 7 września 2010

Ostatni z wielu dodatków DLC stworzonych na potrzeby gry Dragon Age: Początek przez autorów ze studia BioWare. Opisywane rozszerzenie nawiązuje do jednego z wątków podstawowej kampanii gry, pozwalając nam po raz kolejny spotkać się z mroczną i tajemniczą Morrigan. Dowiemy się, co stało się z czarownicą po zakończeniu historii z Dragon Age. Mimo że zaginęła na cały rok, pojawiły się plotki o jej powrocie do Fereldenu, a naszym zadaniem jest dowiedzieć się, jakie właściwie są jej plany. Prócz nowych zadań do wykonania, dodatek zatytułowany Witch Hunt oferuje kolejnych dwóch członków drużyny: maga Finna oraz elfią wojowniczkę Ariane. Nagrodą za ukończenie rozszerzenia są, tradycyjnie, niedostępne wcześniej unikalne przedmioty, które możemy wykorzystać podczas innych przygód (także tych z DLC).

Afterfall
Afterfall

RPG prace wstrzymane

Tytuł z gatunku cRPG, za który odpowiadają polscy programiści ze studia Nicolas Games Intoxicate. Pozycja ta w przedprodukcyjnej fazie znana była jako Burżuazja i pełnymi garściami czerpie z klimatów a la Fallout.

The Lord of the Rings: The White Council
The Lord of the Rings: The White Council

RPG prace wstrzymane

The Lord of the Rings: The White Council to nieukończony projekt gry cRPG w realiach tolkienowskiego Śródziemia. Według założeń deweloperów fabuła miała przedstawiać wydarzenia rozgrywające się 80 lat przed wybuchem Wojny o Pierścień, a gracz wcieliłby się w rolę agenta tytułowej Białej Rady. Prace nad grą zostały wstrzymane w 2007 roku.

Dragon Age: Inkwizycja - Szczęki Hakkona
Dragon Age: Inkwizycja - Szczęki Hakkona

RPG 26 maja 2015

Pierwszy dodatek fabularny do gry Dragon Age: Inquisition studia BioWare, która ukazała się pod koniec 2014 roku. Rozszerzenie dedykowane jest rozgrywce jednoosobowej i wprowadza zupełnie nowy wątek dziejów Inkwizytora, działającego na rzecz zjednoczenia ludów Thedas i powstrzymania inwazji demonów z innego wymiaru. Tym razem zadaniem gracza jest odkrycie prawdziwych losów ostatniego Inkwizytora oraz potężnego smoka, na którego polował. W tym celu odwiedzamy górzyste, południowe rejony kontynentu, zamieszkane przez plemię Awarów, aby zdobyć szacunek tych niezależnych łowców. Okażą się oni cennym sprzymierzeńcem w walce członkami tajemniczego kultu oraz starożytnym bogiem wojny, zagrażającym całemu światu. Prócz samej fabuły, oddającej do dyspozycji graczy zupełnie nową krainę z masą niebezpiecznych wyzwań i nieznanych dotąd przeciwników, dodatek oferuje także niesłychanie przydatny zestaw nowych pancerzy oraz broni.

Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness
Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness

RPG 23 października 2008

Połączenie bardzo zabawnej przygodówki oraz klasycznie zrealizowanej gry role-playing. Całość bazuje oczywiście na cieszących się ogromną popularnością komiksach internetowych.

Rainbow Moon
Rainbow Moon

RPG 4 lipca 2012

Osadzona w realiach fantasy gra jRPG z turowym systemem walki, przygotowana przez ekipę SideQuest Studios z Hong Kongu. Głównym bohaterem gry jest młody mężczyzna, który podczas walki ze swoim głównym wrogiem zostaje przeniesiony przez specjalny portal do świata Rainbow Moon, nawiedzanego przez terroryzujące mieszkańców potwory. Zadaniem naszego protagonisty jest zaś zyskanie zaufania mieszkańców, uratowanie obcego sobie świata oraz powrót do własnej rzeczywistości. Pod względem mechaniki gra czerpie garściami z klasycznych produkcji jRPG. Akcja ukazana została w rzucie izometrycznym, a podczas rozgrywanych w systemie turowym potyczek z przeciwnikami przenosimy się na odrębne, podzielone na pola areny. Prócz głównego wątku fabularnego, na graczy czeka też masa zadań pobocznych oraz lochów do zwiedzenia. Głębi rozgrywce nadaje zaś wiele typów uzbrojenia o różnych właściwościach, szeroki wachlarz czarów oraz możliwość modyfikacji ekwipunku za pomocą znalezionych przedmiotów.

Dragon Age: Początek - Powrót do Ostagaru
Dragon Age: Początek - Powrót do Ostagaru

RPG 11 marca 2010

Trzeci duży dodatek DLC do wydanej w listopadzie 2009 roku gry Dragon Age: Początek. Przewidziane na ok. 60-90 minut rozgrywki rozszerzenie Powrót do Ostagaru przenosi nas ponownie do znanej z gry podstawowej twierdzy, u stóp której rozegrała się wielka bitwa pomiędzy armią ludzi i mrocznych pomiotów. Nowa przygoda zaczyna się w chwili uzyskania informacji o osobie, która rzekomo przetrwała owo starcie, a teraz szuka pomocy u Szarych Strażników. Zajmujemy się tu głównie likwidowaniem kolejnych potworów, okupujących zamek i położone u jego podnóża pole bitwy, a podczas zabawy oprócz znanych z "podstawki" lokacji do zbadania mamy także kilka całkiem nowych, przykrytych śniegiem obszarów. Ciekawostkę stanowi fakt, że dostajemy drugą szansę na przyłączenie do drużyny ogara Mabari, co przydaje się, jeśli przegapiliśmy stosowną okazję w początkowej fazie Dragon Age: Początek.

Dragon Age II: Dziedzictwo
Dragon Age II: Dziedzictwo

RPG 26 lipca 2011

Dodatek DLC do gry Dragon Age II, drugiej odsłony lubianego cyklu RPG w klimatach fantasy od doświadczonego studia BioWare. Dragon Age II: Dziedzictwo to nowa przygoda, którą da się zainicjować w dowolnym momencie głównej kampanii. Rozpoczyna się ona od ataków krasnoludzkiego Kartelu, z niewiadomych przyczyn polującego na członków rodu Hawke’ów, do którego należy główny bohater. Śledztwo zabiera protagonistę wraz z towarzyszami do górskiego więzienia Szarych Strażników, gdzie odkrywa prawdę o swoim ojcu i tożsamości prześladowców, a także stawia czoła najpotężniejszemu ze wszystkich znanych Mrocznych Pomiotów. Prócz wspomnianego więzienia, rozszerzenie wprowadza kilka innych obszarów, w tym rozległe pustkowia. Na swojej drodze spotykamy nowe bestie, m.in. taranujące swych przeciwników bronto czy chowające się za wielkimi tarczami genloki alfa. Oprócz misji głównego wątku Dragon Age II: Dziedzictwo oferuje zadania poboczne oraz nowy komplet zbroi, a także specjalną broń, którą da się personalizować.

Dragon Fantasy Book I
Dragon Fantasy Book I

RPG 16 kwietnia 2013

Proste dwuwymiarowe RPG z turowym systemem walki, które wzorowane jest na japońskich klasykach gatunku z czasów konsol 8-bitowych. Zarówno mechanika jak i oprawa tytułu nie różni się od tego co mogliśmy zobaczyć w tamtych grach.

Dragon Age II: Książę na wygnaniu
Dragon Age II: Książę na wygnaniu

RPG 8 marca 2011

Pierwszy dodatek DLC do gry Dragon Age II, drugiej odsłony udanego cyklu RPG-ów fantasy, za którego odpowiada doświadczone studio BioWare. Dragon Age II: The Exiled Prince weszło w skład specjalnej Signature Edition, ale można je także kupić osobno. Dodatek pozwala przyłączyć do drużyny Sebastiana Vaela – wygnanego członka szlachetnego rodu i żarliwego wyznawcy Andraste. Gdy tytułowy wygnany książę otrzymuje tragiczną wiadomość o masakrze jego rodziny, postanawia zemścić się na mordercach, w czym może się pomóc mu gracz. Dodatkowy wątek fabularny The Exiled Prince rozgrywa się na przestrzeni wszystkich trzech aktów, zapewniając nowe okazje do eksploracji i posługiwania się niedostępną wcześniej bronią. Sebastian reprezentuje klasę łotrzyka, a jego specjalizacją jest łucznictwo. Co więcej, da się z nim nawiązać romans, o ile gramy postacią kobiecą.