2. Gry Zręcznościowe PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PS1.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Ape Escape (1999)
Zręcznościowe 31 maja 1999
Trójwymiarowa platformówka utrzymana w kreskówkowej, humorystycznej stylistyce. Produkcja Ape Escape opowiada o chłopcu, który próbuje powstrzymać podróżujące w czasie małpy przed drastyczną zmianą historii świata.

Rascal
Zręcznościowe 30 marca 1998
Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.

Star Wars: Jedi Power Battles (2000)
Zręcznościowe 4 kwietnia 2000
Star Wars: Jedi Power Battles to wyprodukowana w 2000 roku przez firmę HotGen Studios gra zręcznościowa, której fabuła nawiązuje do pierwszego epizodu filmowego sagi Gwiezdnych Wojen.

Tombi! 2
Zręcznościowe 31 grudnia 1999
Side-scrollowa platformówka będąca kontynuacją Tombi!, ciepło przyjętej platformówki. Gracz ponownie wciela się w rolę tytułowego chłopca, który stara się odnaleźć swoją zaginioną dziewczynę oraz raz jeszcze rozprawić się ze złymi świnkami. Zabawa polega głównie na wykonywaniu przeszło setki zadań zlecanych przez postacie niezależne. Główny bohater w trakcie rozgrywki zbiera specjalne stroje, które dają mu unikalne możliwości, takie jak szybowanie.

Bomberman World
Zręcznościowe 28 stycznia 1998
Zręcznościowa produkcja, w której kierowane przez graczy postacie toczą potyczki na specjalnych arenach, próbując wysadzić wszystkich oponentów. To pierwsza odsłona słynnej serii wydana na PlayStation 1.

Alfred Chicken
Zręcznościowe 12 kwietnia 2002
Odświeżona wersja gry Alfred Chicken z 1993 roku, w której gracze wcielają się w tytułowego koguta, ruszającego na ratunek swojej porwanej dziewczynie – Floelli. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane lokacje, skacząc po platformach i omijając wszechobecne pułapki, a także eliminujemy napotkanych przeciwników oraz przebijamy znalezione po drodze balony, co pozwala nam na uzyskanie dostępu do kolejnych etapów.

Disney's Aladdin in Nasira's Revenge
Zręcznościowe 1 grudnia 2000
Alladyn Zemsta Naziry to trójwymiarowa platformówka oparta na licencji popularnej serii filmów animowanych. Gracze wcielają się w Alladyna, którego przyjaciele zostali porwani przez przebiegłą Nazirę. Chcąc ratować księżniczkę Jasminę i Sułtana, protagonista musi pracować dla wiedźmy próbującej wskrzesić swojego brata, czyli czarnoksiężnika Jafara.

Klonoa: Door to Phantomile
Zręcznościowe 11 grudnia 1997
Klonoa: Door to Phantomile to platformówka stworzona przez japońską firmę Namco, w której trójwymiarowe postacie poruszają się po dwuwymiarowej płaszczyźnie. Bohaterem gry jest antropomorficzny kot o imieniu Klonoa, będący w posiadaniu pierścienia, w którym zaklęty jest duch Huepow.

GEX 3D: Enter the Gecko
Zręcznościowe 31 stycznia 1998
Utrzymana w humorystycznym tonie trójwymiarowa platformówka, w której tytułowy gekon zostaje agentem do zadań specjalnych i wyrusza w niebezpieczną misję.

Overboard! (1997)
Zręcznościowe 28 października 1997
Overboard! jest grą zręcznościową, opracowaną przez studio Psygnosis. W trakcie rozgrywki przejmujemy stery statku pirackiego, a naszym zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego miejsca, po drodze stawiając czoła rozmaitym niebezpieczeństwom.

Metal Slug
Zręcznościowe 1 stycznia 1997
Pierwsza odsłona popularnego cyklu Metal Slug, która zadebiutowała w 1996 roku na automatach arcade. W miarę upływu czasu produkcja trafiała na kolejne platformy, pozwalając ich użytkownikom stawić czoła żołnierzom dowodzonym przez złowrogiego Generała Mordena.

Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.

Rapid Reload
Zręcznościowe 25 kwietnia 1995
Przygotowana przez studio Media.Vision zręcznościowa side-scrollowana strzelanka 2D. Gra przypomina pod względem założeń cykl Metal Slug, pozwalając zmierzyć się z dziesiątkami wrogów na każdej z sześciu plansz.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

Pitfall 3D: Beyond the Jungle
Zręcznościowe 28 lutego 1998
Kolejna odsłona popularnej serii platformówek zapoczątkowanej w 1982 roku. Tym razem gra została przygotowana w pełnym 3D i oferuje szereg typowych dla gatunku wyzwań logiczno-zręcznościowych.

GEX 3: Deep Cover Gecko
Zręcznościowe 23 marca 1999
Trzecia odsłona serii gier platformowych o przygodach zgryźliwego gekona. Podobnie jak poprzedniczka, ta produkcja również utrzymana jest w humorystycznym tonie i otwarcie parodiuje inne dzieła popkultury.

Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 15 grudnia 2000
Wciel się w znaną postać kaczora Donalda, który musi wyruszyć w niebezpieczną podróż przez cztery krainy, aby uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.

Rampage Through Time
Zręcznościowe 9 czerwca 2000
Czwarta część cyklu zręcznościowych gier akcji, w których posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad gigantycznymi monstrami, a ich celem jest zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i bazuje na założeniach sprawdzonych w poprzednich odsłonach.

Pandemonium 2
Zręcznościowe 30 września 1997
Pandemonium 2 to kontynuacja popularnej platformówki z 1996 roku. Fabuła gry osnuta jest wokół tajemnicy "komety nieograniczonych możliwości", przelatującej nad krainą Lyr raz na 300 lat. Znani z pierwszej odsłony bohaterowie: Nikii i Fergus muszą stawić czoła złej królowej, która pragnie wykorzystać kometę do swych niecnych celów.

Rayman Rush
Zręcznościowe 8 lipca 2002
Poboczna odsłona popularnego cyklu gier platformowych, w której gracz ściga się z innym graczem bądź ze sztuczną inteligencją na trasach inspirowanych lokacjami znanymi z poprzednich części cyklu. Tytuł oferuje siedem grywalnych postaci, pięć trybów rozgrywki oraz jedenaście tras. Jest to uproszczona wersja wydanej na inne platformy sprzętowe gry Rayman M.

Wild 9
Zręcznościowe 30 września 1998
Stworzona przez autorów serii Earthworm Jim platformówka 2.5D, której mechanika zbudowana jest wokół nietypowej broni głównego bohatera – wiązki energii, pozwalającej mu chwytać przeciwników i rozmaite przedmioty.

Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.

Vib-Ribbon
Zręcznościowe 12 grudnia 1999
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.

James Pond 2: Codename RoboCod
Zręcznościowe 10 grudnia 2003
Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.