
24 października 2025, Wczesny dostęp
Strategiczne, Elementy symulacyjne, Indie, Programowanie, Roboty, RTS, Sandbox, Science fiction, Singleplayer, TPP, singleplayer.
Oparty na fizyce RTS o robotach ze zdolnością transformacji. W Age of Warbots budujemy własne maszyny bojowe i programujemy ich sztuczną inteligencję, by następnie brać udział w bitwach. Gra pozwala na kontrolowanie wybranej jednostki w trybie TPP.
Steam

11 grudnia 2021
Symulacje, 2D, Cyberpunk, Eksperymentalne/artystyczne, Elementy logiczne, Elementy RPG, Indie, Programowanie, Science fiction, Singleplayer, Tekstowe, Zagraj za darmo.
Nietypowy reprezentant tzw. idle games, Bitburner pozwala wcielić się w hakera i odkryć sekrety cyberpunkowego świata z wykorzystaniem rzeczywistego języka programowania. Gra dostępna jest zupełnie za darmo.

3 kwietnia 2024
Symulacje, FPP, Indie, Polskie, Programowanie, Singleplayer.
Polski symulator, w którym wcielamy się w hakera z tytułowej (nie)sławnej grupy. W grze Anonymous Hacker Simulator naszym zadaniem jest poznanie prawdy na temat złowrogiej organizacji, poprzez hakowanie i „trollowanie" przy użyciu realistycznych narzędzi czy poleceń.
Steam

15 października 2015
Logiczne, 2D, Eksperymentalne/artystyczne, Indie, Programowanie, Singleplayer.
Kolejna produkcja studia Tomorrow Corporation, łącząca założenia gry logicznej z rzadko spotykaną w gatunku, poważną tematyką oraz specyficzną oprawą wizualną. W Human Resource Machine wcielamy się w pracownika korporacji, który objąwszy najniższe stanowisko na pierwszym piętrze, rozpoczyna długą ścieżkę kariery na sam szczyt. Poszczególne poziomy gry odpowiadają kolejnym latom pracy w korporacji, podczas których nasz protagonista musi wypełnić konkretne polecenia przełożonego. Aby to jednak uczynić, konieczne będzie zautomatyzowanie określonych czynności z wykorzystaniem typowych sztuczek programistycznych. Te zaś sprowadzają się do układania puzzli z wartościami liczbowymi oraz tworzenia z nich konkretnych połączeń w celu osiągnięcia potrzebnego wyniku. Całość wyróżnia zaś nie tylko oryginalny pomysł, ale także surrealistyczna oprawa graficzna oraz sama historia, przedstawiająca w krzywym zwierciadle współczesny, korporacyjny świat.
OpenCritic
Steam
Gracze

17 stycznia 2019
Symulacje, 2D, Elementy logiczne, Humorystyczne, Indie, Programowanie, Singleplayer, Xbox Play Anywhere.
Nietypowa gra, która pozwala nam wcielić się w programistę pracującego nad technologią uczenia maszynowego sztucznej inteligencji. while True: learn() posiada zróżnicowaną mechanikę i utrzymane jest w humorystycznym tonie. Za jej stworzenie odpowiada niezależne studio Luden.io.
Gracze

31 stycznia 1997
Strategiczne, Mechy, Programowanie, Roboty, Singleplayer, Turowe.
Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.

20 lipca 2015
Logiczne, 2D, Eksperymentalne/artystyczne, Indie, Programowanie, Singleplayer.
Nietypowa, niezależna gra logiczna, w której otrzymujemy zadanie... przepisania segmentów uszkodzonego kodu w celu naprawienia systemu TIS-100 i odkrycia jego sekretów.
Steam
Gracze

23 sierpnia 2018
Logiczne, 2D, Eksperymentalne/artystyczne, Indie, Programowanie, Singleplayer.
Kolejna gra studia Tomorrow Corporation, znanego m.in. z Little Inferno. Jest to następca wydanego w 2015 roku Human Resource Machine. Zabawa polega na programowaniu ludzi wykonujących rozmaite zadania.
Steam

17 października 2019
Strategiczne, Ekonomiczne, Elementy symulacyjne, Indie, Programowanie, Science fiction, Singleplayer, singleplayer.
Relaksacyjna hybryda strategii ekonomicznej i symulacji, w której wyruszamy na podbój kosmosu. Wybieramy jedną z proceduralnie generowanych planet i zakładamy tam kolonię, zbierając surowce oraz rozbudowując naszą bazę. Z pomocą przychodzą nam mechaniczni robotnicy, którym możemy wydawać polecenia za pośrednictwem wizualnego języka programowania, by zautomatyzować każdy element funkcjonowania kolonii.
OpenCritic
Gracze

15 maja 2025
RPG, Crafting, Fantasy, Indie, Internet, Kooperacja, Multiplayer, Programowanie, Przygodowe gry akcji, Sandbox, Science fiction, Singleplayer, Survival, TPP.
Survival sandbox TPP z cechami RPG. W Omega Crafter trafiamy do krainy fantasy w grze wideo opanowanej przez złośliwy program, a w trakcie zabawy towarzyszą nam roboty Grammi, które możemy swobodnie programować, używając szerokiego wachlarza skryptów. Przewidziano też tryb co-op.
Steam

24 września 2015
Przygodowe, Cyberpunk, Eksploracyjne, Indie, Programowanie, Science fiction, Singleplayer, Widok izometryczny.
Innowacyjna przygodówka, w której gracz ma możliwość swobodnego programowania rzeczywistości. Na czele prac nad else { Heart.break() } stanął Erik Svedang, niezależny deweloper, znany głównie za sprawą surrealistycznej platformówki Blueberry Garden. Akcja toczy się w świecie komputerów, gdzie bity zastąpiły atomy. Wcielamy się w programistę, który otrzymuje dostęp do kodu rządzącego rzeczywistością i stopniowo uczy się nowych sposobów na manipulowanie nim. Rozgrywka w else { Heart.break() } wykorzystuje kreatywność graczy w sposób znacznie wykraczający poza proste zagadki logiczne. Swoboda kształtowania rzeczywistości jest tak duża, że w pewnym momencie mogą się poczuć wręcz jak deweloperzy gry. Jednocześnie programowanie opiera się na bardzo prostym interfejsie, możliwym do szybkiego przyswojenia przez kogoś, kto nigdy nie miał styczności z kodowaniem. Ponadto świat else { Heart.break() } zamieszkany jest przez wiele inteligentnych, ciekawych postaci, z którymi da się rozmawiać i nawiązywać relacje, dzięki czemu możemy poznać niejedną poruszającą historię.
Steam

22 października 2018
Logiczne, 2D, Edukacyjne, Elementy symulacyjne, Indie, Programowanie, Singleplayer.
Skomplikowana gra logiczna, w której włamujemy się do strzeżonych sieci i urządzeń. Wymaga to odpowiedniego zaprogramowania robotów działających wewnątrz systemów komputerowych – w tym celu musimy nauczyć się kodu programistycznego, wymyślonego specjalnie na potrzeby gry.
Gracze

23 lipca 2019
Logiczne, Elementy symulacyjne, Indie, Maszyny i urządzenia, O gotowaniu, Programowanie, Roboty, Singleplayer.
Automachef to gra logiczna, która łączy ze sobą elementy Factorio oraz Overcooked. Produkcja pozwala nam stworzyć swoją własną w pełni zautomatyzowaną kuchnię.
OpenCritic

4 października 2019
Logiczne, Dla dzieci, Edukacyjne, Humorystyczne, Programowanie, Science fiction, Singleplayer.
Humorystyczna gra logiczna, której ukrytym celem jest uczenie młodego gracza podstaw kodowania. Rabbids Coding wykorzystuje postacie z popularnej serii o kórlikach. Za opracowanie produkcji odpowiada francuska firma Ubisoft.

19 lutego 2024, Wczesny dostęp
Logiczne, 2D, Crafting, Elementy strategiczne, Elementy symulacyjne, Indie, Programowanie, Science fiction, Singleplayer.
Gra logiczno-strategiczna z elementami symulacyjnymi, przywodząca na myśl kultowy projekt Colobot. W Craftomation 101 trafiamy na skutą lodem planetę i musimy poddać ją terraformacji, korzystając z robotów, które samodzielnie programujemy.
Steam

11 czerwca 2021
Logiczne, Edukacyjne, Elementy zręcznościowe, Internet, Kreatory gier, Multiplayer, Programowanie, Sandbox, Singleplayer, Społecznościowe, Tytuły ekskluzywne Nintendo.
Platforma umożliwiająca projektowanie i tworzenie prostych gier. Game Builder Garage w przystępny sposób uczy podstaw programowania, a także planowania rozgrywki oraz projektowania poziomów. Swoimi dziełami można dzielić się z całą społecznością.
OpenCritic

27 lutego 2019
Symulacje, 2D, Cyberpunk, Elementy strategiczne, Indie, Programowanie, Singleplayer.
Swoisty symulator hakera, opracowany przez kanadyjskie studio Alice & Smith. Gracz wciela się w rolę rekruta tajnej komórki firmy Network Intelligence & Technical Evaluation (tytułowej NITE), prowadzącej cybernetyczną wojnę i wspomagającej oddziały wojskowe. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest obsługa systemu STINGER, pozwalającego na włamywanie się do sieci informatycznych oponentów, koordynowanie ataków i tym podobnych. Dokonujemy tego poprzez wybieranie rozmaitych modułów i wpisywanie specjalnych komend. Rozgrywka w NITE Team 4 została podzielona na trzy fazy: pierwsza to zwiad polegający na zbieraniu przydatnych informacji; druga opiera się na eksploracji umożliwiającej uzyskanie dostępu do kont pocztowych lub na przykład systemów sprawdzania odcisków palców; trzecia to koordynacja działań jednostek naziemnych i zaopatrywanie ich w niezbędne narzędzia, z których korzystają podczas walki oraz infiltracji wrogich baz. Cechą charakterystyczną opisywanego tytułu jest wykorzystanie terminologii pochodzącej z ujawnionych dokumentów NSA oraz fakt, że system STINGER był wzorowany na prawdziwym oprogramowaniu Kali Linux / Metasploit.
Steam