57. Gry Zręcznościowe PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 57. Gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Księga Dżungli, Piotruś Pan
Zręcznościowe 28 sierpnia 2004
Kolejny zestaw dwóch gier edukacyjnych, w których najmłodsi użytkownicy komputera towarzyszą znanym i bardzo lubianym na całym świecie bohaterom (Piotruś Pan oraz Mogli z „Księgi Dżungli”), a także obserwują ich niezwykłe wyczyny.

Robin Hood, Podróże Guliwera
Zręcznościowe 28 sierpnia 2004
Zestaw dwóch gier, opartych na historiach ulubionych dziecięcych bohaterów: Robin Hooda oraz Gulivera. Całość kierowana jest głównie do najmłodszych użytkowników komputera. Każdy z tych programów zawiera liczne zabawy dla jednego lub kilku graczy.

Steel Saviour
Zręcznościowe 27 lipca 2004
Steel Saviour to kosmiczna strzelanina zrealizowana w starym stylu (gry typu „shot’em up” z lat 80-90), której wydaniem zajęła się firma SR-71 Games.

Asterix & Obelix XXL
Zręcznościowe 18 czerwca 2004
Rozbudowana gra zręcznościowa. Gracz wciela się w tytułowe postaci - Asterixa i Obelixa. Bohaterowie Ci po raz pierwszy pojawili się w 1959 roku. Od tego czasu doczekali się już między innymi dwóch pełnoprawnych ekranizacji i całej rzeszy gier (komputerowych i konsolowych).

Yetisports
Zręcznościowe 4 czerwca 2004
Yetisports to znacznie rozszerzony wariant darmowej internetowej zręcznościówki, wykonanej w technologii Macromedia Flash i opublikowanej 26 grudnia 2003 roku. Pierwotna rozgrywka traktowała o wybijaniu w powietrze pingwina imieniem Pingu przez muskularnego Yeti za pomocą maczugi.

HamsterJam
Zręcznościowe 31 maja 2004
HamsterJam to remake gry zręcznościowo-logicznej o nazwie Rockman, która ukazała się prawie dwadzieścia lat temu na komputery Commodore VIC-20, za sprawą firmy Mastertronic.

Adiboo And The Energy Thieves
Zręcznościowe 28 maja 2004
Tytułowy Abidoo to humanoidalny stworek. Postać ta w wielu krajach cieszy się sporą popularnością. Abidoo sygnuje swoim imieniem wiele książeczek edukacyjnych czy też muzycznych nagrań stworzonych w głównej mierze z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów.

Cave Story
Zręcznościowe 22 maja 2004
Jedna z najsympatyczniejszych platformowych gier niezależnych. Produkcja opowiada o przygodach śmiałka przemierzającego niezwykły, fantastyczny świat, w którym nie dzieje się najlepiej. Rasa podziemnych istot jest nękana przez złego Doktora. Bohater musi pomóc bezbronnym mieszkańcom jaskiń. Gra zaskakuje rozbudowanymi lokacjami, zwrotami akcji i bardzo przemyślaną rozgrywką.

Space Taxi 2
Zręcznościowe 20 maja 2004
O tym, że życie taksówkarza w dużym, futurystycznym mieście nie jest proste, przekonuje nas program Space Taxi 2, oficjalny sequel gry zręcznościowej pod tym samym tytułem, który po raz pierwszy opublikowano na Commodore 64 w 1984 roku.

Pac-Man World 2
Zręcznościowe 18 maja 2004
Udany remake świetnej gry logiczno-zręcznościowej, którą uwielbiają miliony osób na całym świecie. Autorzy programu przygotowali w pełni trójwymiarowe środowisko rozgrywki. Podczas zmagań trafimy do sześciu różnorodnych krain, w których zadaniem Pac-Mana jest oczywiście „zjadanie” żółtych kulek oraz skuteczne omijanie przeciwników.

Robin Hood: Leśne Przygody
Zręcznościowe 17 maja 2004
Gra platformowa skierowana wyłącznie dla dzieci. Fabuła „Robin Hood: Leśne Przygody” przedstawia się dość standardowo. Mamy złego smoka, który porwał niewinną księżniczkę. Tylko od gracza zależy czy zdoła ją uwolnić.

Kubusiowe Przedszkole Maluchy
Zręcznościowe 12 maja 2004
gra familijna dla najmłodszych dzieci (od 3 lat) firmy Disney Interactive, oparta na książce „Kubuś Puchatek” autorstwa A.A. Milne`a i E.H. Sheparda.

Gish
Zręcznościowe 4 maja 2004
Niezależna platformówka z kulą smoły w głównej roli. Przemierzamy rozbudowane kanały w poszukiwaniu porwanej towarzyszki wykorzystując zdolność bohatera do przyklejania się do ścian i miażdżenia przeciwników.

Shrek 2: The Game
Zręcznościowe 29 kwietnia 2004
Shrek 2: The Game to program należący do gatunku gier zręcznościowych, który stworzono w oparciu o drugą część animowanego filmu pt. „Shrek”. W produkcji, poza tytułowym bohaterem, możemy wcielić się także w kilka innych postaci: między innymi w Fionę i osła.

Frogger's Adventures: The Rescue
Zręcznościowe 23 kwietnia 2004
Trójwymiarowa odmiana przygód jednej z najpopularniejszych wirtualnych żab, tytułowego Froggera, który po raz pierwszy zaistniał w świecie elektronicznej rozrywki kilkanaście lat temu, jeszcze za czasów świetności popularnych automatów do gier.

I-Ninja
Zręcznościowe 23 kwietnia 2004
„I-Ninja” to zrealizowana w typowo konsolowym stylu niezwykle dynamiczna gra akcji. Opisywany tytuł pod wieloma względami przypomina takie hitowe produkcje jak „Spyro”, „Rayman” czy „Crash Bandicoot”.

Hugo: Tropikalna Wyspa 3
Zręcznościowe 12 kwietnia 2004
Kolejna część przygód sympatycznego trolla imieniem Hugo, którego polscy gracze znają głównie z telewizji Polsat. Omawiana produkcja, „Tropikalna Wyspa 3” pod względem fabuły jest kontynuacją dwóch poprzednich części o tym samym tytule.

Ballance
Zręcznościowe 2 kwietnia 2004
Ballance to niskobudżetowa gra zręcznościowo-logiczna, przygotowana przez niemieckie studio Cyparade. Sterujemy kulą, która musi się przedostać z jednego punktu do drugiego przez tor przeszkód - osadzony w przestrzeni korytarz, pełen kanałów, tuneli i ramp. Początkowo zadanie nie należy do specjalnie skomplikowanych. Dopiero w trakcie pokonywania kolejnych plansz, pojawia się coraz więcej elementów charakterystycznych dla gier logicznych, w których trzeba ostro ruszyć mózgownicą.

Muchtrix: Bracia Muchowsk'y
Zręcznościowe 24 marca 2004
Muchtrix: Bracia Muchowsk'y to zręcznościowa platformówka, wyprodukowana przez firmę Alawar Entertainment z myślą o młodszych odbiorcach. Fabuła gry przedstawia perypetie Johna i Hansa – członków muszego komanda, którzy próbują uwolnić muchy porwane przez kosmitów. Produkcja wyróżnia się absurdalnym humorem.

Anemone
Zręcznościowe 18 marca 2004
Anemone to gra zręcznościowa, w której najmłodsi użytkownicy komputerów wcielają się w rolę tytułowego, sympatycznego kotka. Tytułowy futrzak musi ocalić cyfrowy świat od złośliwego wirusa. W realizacji tego zadania pomoże mu broń z programem antywirusowym.

AirStrike 2
Zręcznościowe 18 marca 2004
AirStrike 2 jest kontynuacją wydanej w 2003 roku strzelaniny Air Strike 3D, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski studia DivoGames. Podobnie jak w pierwowzorze gracz steruje lotem bojowego śmigłowca, a jego zadaniem jest wykonanie szeregu niebezpiecznych misji na terytorium wroga. Twórcy przygotowali osiemnaście zróżnicowanych etapów, na których trzeba stawić czoła m.in. czołgom, okrętom i helikopterom.

Świat według kaczek
Zręcznościowe 8 marca 2004
„Świat według kaczek” (oryginalny tytuł gry to „Sitting Ducks”) to gra zrealizowana w oparciu o popularny serial animowany o tym samym tytule, przeznaczony zarówno dla dzieci jak i starszych osób.

Scooby Doo 2: Potwory na gigancie
Zręcznościowe 3 marca 2004
Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed jest zręcznościówką z elementami przygodowymi, powstałą na kanwie pełnometrażowego filmu pod tym samym tytułem (kontynuacja kinowego obrazu w reżyserii Raja Gosnella, wyświetlanego po raz pierwszy w 2002 roku).

Struś Szybki Lopez
Zręcznościowe 27 lutego 2004
Wybitnie zręcznościowa produkcja rosyjskiego zespołu Geleos dedykowana szczególnie młodym graczom. Obejmujemy kontrolę nad strusiem, który w kolejnych wyścigach musi pokonywać przeszkody napotkane na trasie (typu kłody czy grabki lezące na drodze lub pułapki mechaniczne) i zbierać wszystkie strusie jaja na jakie się natknie.