Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

33. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 33. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Field of Glory II
Field of Glory II

Strategiczne 12 października 2017

Kolejna adaptacja wojennej gry planszowej Field of Glory od studia Byzanthine. Field of Glory II skupia się na wczesnej historii Rzymu, pozwalając na wcielenie się w starożytnych dowódców pokroju Hannibala czy Juliusza Cezara i poprowadzenie wojsk w turowych bitwach. Gra stawia na względnie realistyczne odtworzenie specyfiki antycznych starć, na których wynik wpływają m.in. morale i uzbrojenie walczących oddziałów oraz typ i ukształtowanie terenu.

Praetorians: HD Remaster
Praetorians: HD Remaster

Strategiczne 24 stycznia 2020

Zremasterowana wersja RTS-a z 2003 roku, która przenosi nas w czasy Imperium Rzymskiego; chcąc zostać cesarzem, gracz musi prowadzić działania wojenne, mając do dyspozycji ograniczoną liczbę zróżnicowanych jednostek. Praetorians: HD Remaster wyróżnia się na tle oryginału za sprawą poprawionej grafiki oraz ulepszonego interfejsu użytkownika i sterowania.

Ultimate Admiral: Age of Sail
Ultimate Admiral: Age of Sail

Strategiczne 7 kwietnia 2021

Ultimate Admiral: Age of Sail to strategia czasu rzeczywistego osadzona na przełomie XVIII i XIX wieku, w realiach wojen amerykańsko-brytyjskich. Gracz wciela się w admirała floty jednej z dwóch stron konfliktu. Za produkcję odpowiada studio Game-Labs, twórcy serii Ultimate General.

Reigns: Game of Thrones
Reigns: Game of Thrones

Strategiczne 18 października 2018

Czwarta produkcja spod szyldu Reigns, opracowana przez studio Nerial i firmę Devolver Digital, we współpracy z HBO. Reigns: Game of Thrones zabiera graczy do uniwersum serialu Gra o Tron. Mamy do dyspozycji takich bohaterów jak Jon Snow, Tyrion Lannister czy Daenerys Targaryen.

Duma Szlachecka
Duma Szlachecka

Strategiczne prace wstrzymane

Przeglądarkowa strategia ekonomiczna autorstwa rodzimego studia Symulacje Historyczne. Produkcja przenosi nas w realia XVII-wiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów, pozwalając wcielić się w szlachcica budującego swą magnacką potęgę. Podczas zabawy dbamy o aspekt ekonomiczny i rozbudowę naszego folwarku, uczestniczymy w życiu politycznym kraju i tworzymy własną siłę militarną.

The Universim
The Universim

Strategiczne 22 stycznia 2024

Opracowana przez debiutujące studio Crytivo Games strategia czasu rzeczywistego, w której rozwijamy naszą społeczność - począwszy od małego plemienia, aż do wielkiego galaktycznego imperium. Rozgrywka w The Universim oparta została na typowych dla gatunku fundamentach, zaś do głównych zadań gracza należy poprowadzenie swojego ludu przez kolejne epoki rozwoju technologicznego i przeobrażenie go w mocarstwo zdolne do kolonizowania całych systemów planetarnych.

Dead Island: Epidemic
Dead Island: Epidemic

Strategiczne prace wstrzymane

Spin-offowa odsłona cyklu Dead Island, zrealizowana w konwencji gry typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). Dewelopingiem Dead Island: Epidemic zajęło się szwedzkie studio Stunlock, które wcześniej stworzyło Bloodline Champions. Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o rywalizacji trzech 4-osobowych drużyn, które poza zmaganiami między sobą muszą również stawiać czoła hordom zombie. Starcia toczą się m.in. w tropikalnej dżungli i na słonecznej plaży.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

Strategiczne 11 marca 2010

Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.

Command & Conquer: Tiberium Alliances
Command & Conquer: Tiberium Alliances

Strategiczne 15 grudnia 2011

Osadzona w uniwersum popularnej serii Command & Conquer przeglądarkowa strategia MMO zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Gra powstała w wyniku współpracy studia EA Phenomic z doświadczonymi deweloperami BioWare Victory. Akcja gry skupia się na zmaganiach o tytułowy kosmiczny minerał – tyberium, a grający mogą opowiedzieć się po jednej z dwóch znanych fanom serii frakcji: GDI lub Nod.

Space Rangers HD: A War Apart
Space Rangers HD: A War Apart

Strategiczne 15 marca 2013

Space Rangers HD: A War Apart to przygotowana przez studio SNK-Games odświeżona wersja gry Space Rangers 2: Dominators oraz jej rozszerzenia - Space Rangers 2: Reboot. Gracz wciela się w rolę pilota statku kosmicznego, który wplątany zostaje w konflikt pomiędzy koalicją pięciu cywilizacji oraz frakcją zbuntowanych robotów. Rozgrywka łącze elementy wielu gatunków, w tym zręcznościówki, strzelaniny, strategii czasu rzeczywistego i tekstowej przygodówki.

Commandos: Antologia
Commandos: Antologia

Strategiczne 19 maja 2006

Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.

Twierdza: Legendy
Twierdza: Legendy

Strategiczne 13 października 2006

Stronghold Legends stanowi odświeżoną, ale i mocno zmodyfikowaną wersję oryginału. Twórcy wprowadzili w mechanice rozgrywki szereg zmian, zbliżających grę w stronę rasowej strategii RTS. Tym razem zrezygnowano z mocno rozbudowanej warstwy ekonomicznej, upraszczając model gospodarczy oraz system rozbudowy zamku i koncentrując się w szczególności na sferze batalistycznej. W odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, fabułę nasycono także silnymi elementami fantasy.

World War III: Black Gold
World War III: Black Gold

Strategiczne 30 października 2001

World War III: Black Gold to wyprodukowana przez polskie studio deweloperskie Reality Pump strategia czasu rzeczywistego (RTS), ukazująca fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Rosją i Irakiem. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron rywalizujących o tytułowe "czarne złoto", czyli ropę naftową.

Ancient Conquest: Quest for the Golden Fleece
Ancient Conquest: Quest for the Golden Fleece

Strategiczne 8 czerwca 1999

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w mitologicznych realiach. Twórcy przygotowali 14 misji składających się na kampanię o Złotym Runie i mnóstwo pojedynczych scenariuszy. Podczas zabawy zbieramy surowce, walczymy z mitycznymi bestiami, werbujemy herosów i rozwijamy flotę. Oprócz tego, w grze jest dostępny edytor map i misji.

Gruntz
Gruntz

Strategiczne 5 lutego 1999

Gruntz to wyprodukowana przez studio Monolith Productions strategia z elementami gry akcji i logicznej. Gracz ma za zadanie pomóc sympatycznym stworkom - tytułowym Gruntzom - wydostać się z jamy, do której wskoczyły uciekając przed groźnym Klanem Niezadowolonych i bezpiecznie wrócić do swojego królestwa w krainie Groan.

Kozacy: Antologia
Kozacy: Antologia

Strategiczne 31 października 2003

Cossacks Anthology Collector's Edition to specjalne wydanie gry Cossacks: European Wars, w skład którego poza standardową, podstawową edycją tego tytułu wchodzą także dwa dodatki do niego Cossacks: Back To War oraz Cossacks: The Art of War.

SimCity Społeczności
SimCity Społeczności

Strategiczne 13 listopada 2007

SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.

Król Artur
Król Artur

Strategiczne 24 listopada 2009

Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny.

Myth III: Era Wilka
Myth III: Era Wilka

Strategiczne 30 października 2001

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii taktycznych strategii RTS, którą po przejęciu studia Bungie przez Microsoft, opracowała zupełnie nowa ekipa Mumbo Jumbo Software. Akcja Myth III: Era Wilka rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z poprzednich odsłon cyklu i skupia się na postaci Connachta – legendarnego bohatera, który uratował ludzkość przed zagładą i stał się pierwszym imperatorem kraju ludzi.

Stalingrad (2005)
Stalingrad (2005)

Strategiczne 11 marca 2005

Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Conquest: Wojny Pogranicza
Conquest: Wojny Pogranicza

Strategiczne 16 sierpnia 2001

Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.

Age of Mythology: The Titans
Age of Mythology: The Titans

Strategiczne 30 września 2003

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Immortal Cities: Children of the Nile
Immortal Cities: Children of the Nile

Strategiczne 9 listopada 2004

Strategia ekonomiczna (tzw. „city-building game”) zrealizowana przez studio Tilted Mill Entertainment, założone przez osoby, które niegdyś stanowiły trzon zespołu Impressions Games znanego z takich gier jak: Caesar, Pharaoh i Zeus: Master of Olympus.

Close Combat: Panthers in the Fog
Close Combat: Panthers in the Fog

Strategiczne 19 listopada 2012

Kolejna odsłona zaawansowanej symulacji starć wojennych. Przemieszczamy wojska na mapie strategicznej, a następnie przenosimy się na ekran taktyczny i przeprowadzamy operacje w czasie rzeczywistym. Tym razem bierzemy udział w ostatnich dniach walk w Normandii podczas II Wojny Światowej. Państwa Osi mają ostatnią szansę na odparcie druzgocącego ataku sił alianckich. To od postawy gracza zależy, która ze stron konfliktu odniesie ostateczne zwycięstwo.