137. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 137. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Sword of the Stars: Born of Blood
Strategiczne 6 czerwca 2007
Dodatek do strategii zrealizowanej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate) Sword of the Stars. Programiści ze studia Kerberos Productions podeszli do sprawy kompleksowo i wzbogacili uniwersum znane z wersji podstawowej, niemal w każdym aspekcie.
Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.
Depths of Peril
Strategiczne 5 września 2007
Depths of Peril to program będący ciekawą miksturą gier z gatunku strategii i zręcznościowych cRPG, stworzoną przez niezależne studio developerskie Soldak Entertainment.
Casino Empire
Strategiczne 28 września 2002
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.
Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki
Strategiczne 13 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z firmy Disney Interactive wydana przy okazji premiery filmu animowanego o tym samym tytule.
Sudden Strike 3: Arms for Victory - Ardennes Offensive
Strategiczne 3 lipca 2008
Darmowe rozszerzenie do gry Sudden Strike 3: Arms for Victory, za którego opracowaniem stoi odpowiedzialne również za oryginał studio Fireglow. Dodatek oferuje w sumie pięć misji, z których trzy opracowano z myślą o pojedynczym graczu. Akcja dwóch pierwszych toczy się podczas lata 1942 roku, a my wcielamy się w nich w dowódców Wermachtu próbujących oskrzydlić i okrążyć broniące się przed inwazją oddziały radzieckie.
Lock's Quest
Strategiczne 30 maja 2017
Hybryda RTS-a, RPG-a i produkcji typu tower defense. W Lock's Quest zadaniem gracza jest ochrona artefaktów przed zakusami przeciwników. Filarem rozgrywki jest budowa wież obronnych i konstruowanie rozmaitych pułapek, a także walka z kolejnymi falami oponentów.
The Chronicles of the Three Kingdoms
Strategiczne 24 listopada 2006
The Chronicles of the Three Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, której akcja została oparta na historycznej, chińskiej sadze The Three Kingdoms, przedstawiającej wydarzenia rozgrywające się po upadku dynastii Han. Twórcy gry przenoszą nas do roku 189, gdzie wcielając się w postać generała Liu Bei staramy się zjednoczyć państwo i przywrócić świetność wspomnianej dynastii Han.
Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009
Strategiczne 22 lipca 2008
Rozbudowany symulator polityczny, w którym podejmujemy szereg skomplikowanych decyzji. Zabawa została podzielona na trzy tryby rozgrywki. W pierwszym z nich musimy pozostać u władzy jak najdłużej. Drugi, czyli scenariusze, przedstawia konkretne sytuacje. Wargame, ostatni tryb, jest przeznaczony do meczów wieloosobowych i stanowi strategię czasu rzeczywistego.
World War 2: Road to Victory
Strategiczne 25 lipca 2008
World War 2: Road to Victory to wyprodukowana przez studio deweloperskie Wastelands Interactive klasyczna strategia turowa, której akcja osadzona została w realiach II wojny światowej. Twórcy przygotowali dla graczy szereg scenariuszy, bazujących na autentycznych wydarzeniach i operacjach militarnych z lat 1939-1945.
Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.
Galactic Civilizations II: Endless Universe
Strategiczne 5 września 2008
Galactic Civilizations II: Endless Universe to trzeci dodatek do kosmicznej strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Tak jak poprzednie rozszerzenia, tak i ten produkt nie wymaga do instalacji podstawowej wersji gry.
Tactica Online
Strategiczne prace wstrzymane
Gra stworzona przez niezależne, australijskie studio developerskie, Imaginary Numbers. Projekt ten zalicza się do gier typu online, aczkolwiek jest dość nietypowym reprezentantem tego gatunku. Nietypowym, ponieważ walka w grze odbywa się turowo.
Panzer Campaigns 5: France '40
Strategiczne 14 marca 2005
Panzer Campaigns 5: France '40 to piąta odsłona mało znanej serii gier strategicznych, która kierowana jest głównie do miłośników bitewnych gier planszowych.
Morphid Brood
Strategiczne prace wstrzymane
Morphid Brood to debiutancki projekt brytyjskiego studia Games Faction. Tytuł ten stanowi mieszankę elementów typowych dla RTS-ów oraz zagadek logicznych, inspirowaną do pewnego stopnia legendarną serią Lemmings.
Panzer Command: Operation Winter Storm
Strategiczne 29 czerwca 2006
Panzer Command to taktyczna gra wojenna pozwalająca nam na pokierowanie wojskami rosyjskimi i niemieckimi w walkach, jakie miały miejsce w czasie II wojny światowej, w roku 1942, kiedy to Szósta Armia została okrążona i odcięta od reszty sił III Rzeszy w Stalingradzie.
Take Command: 2nd Manassas
Strategiczne 18 kwietnia 2006
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.
Refusion
Strategiczne prace wstrzymane
Refusion to produkt czeskiego studia developerskiego, Gumpanela Entertainment, będący w założeniu swoich twórców rewolucyjnym i nowatorskim połączeniem gatunków RTS oraz FPS.
Empire above all
Strategiczne 19 grudnia 2007
Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.
Escape from Paradise City
Strategiczne 26 października 2007
Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.
Battles in Italy
Strategiczne 25 maja 2005
Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.
War on Folvos
Strategiczne 15 listopada 2006
War on Folvos to strategia turowa przygotowana przez firmę Lonely Troops. Jej akcja została usytuowana w dalekiej przyszłości, pogrążonej w mrokach wojny.
Sid Meier's Alien Crossfire
Strategiczne 20 października 1999
Pierwsze rozszerzenie do sygnowanej nazwiskiem Sida Meiera strategii turowej Alpha Centauri. Alien Crossfire wprowadza szereg zmian w rozgrywce, w tym siedem nowych frakcji.
The Falklands War: 1982
Strategiczne 24 czerwca 2005
The Falklands War: 1982 jest pierwszą komputerową grą wojenną, realistycznie przedstawiającą wszystkie aspekty konfliktu Falklandzkiego.