133. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 133. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Subversion
Strategiczne prace wstrzymane
Subversion to stworzona przez niezależne studio Introversion Software gra łącząca elementy logiczne i strategiczne. Gracze dowodzą zespołem specjalistów, których zadaniem jest infiltrowanie budynków wyposażonych w nowoczesne systemy zabezpieczeń. Rozgrywka bazuje na wykorzystaniu szpiegowskich gadżetów oraz umiejętności poszczególnych członków drużyny.

Order of War: Challenge
Strategiczne 12 marca 2010
Pierwszy dodatek do gry strategicznej Order of War. Wprowadza on 12 nowych map przygotowanych do rozgrywki wieloosobowej oraz 6 nowych trybów multiplayer. Autorzy zaoferowali też 4 świeże misje kooperacyjne, w których wraz z przyjaciółmi przyjdzie nam bronić sztabu przed kolejnymi falami nieprzyjaciół.

UFO Online: Fight for Earth
Strategiczne 22 kwietnia 2013
UFO Online: Fight for Earth to dostępna z poziomu przeglądarki internetowej strategia turowa autorstwa niemieckiego studia Funatics Development. Osią fabuły gry jest inwazja pozornie pokojowo nastawionych obcych, którzy starają się przejąć kontrolę nad ziemskimi surowcami. Gracze przejmują kontrolę nad niewielkim oddziałem żołnierzy walczących z najeźdźcami. Rozgrywka ma charakter taktyczny, a rozbudowane funkcje PvP pozwalają zmierzyć się z żywymi przeciwnikami.

Rise of Immortals: Battle for Graxia
Strategiczne 12 września 2011
Rise of Immortals: Battle for Graxia to stworzona przez studio Petroglyph sieciowa strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG i zręcznościówki. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Graxia. Gracze przejmują kontrolę nad jednym z tytułowych nieśmiertelnych i formują maksymalnie 5-osobowe drużyny, które toczą ze sobą pojedynki w konwencji MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).

Sacraboar
Strategiczne 6 listopada 2009
Sacraboar to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez firmę makivision. Gracze stają na czele armii, która ma za zadanie wykraść świnkę z bazy wroga. Gra łączy elementy klasycznego RTS-a z rozgrywką w stylu "Tower defence" i "Capture the Flag".Twórcy przygotowali ponad 80 misji w trybie zabawy solowej, a także kilka wariantów zmagań wieloosobowych poprzez sieć Internet lub LAN.

Artist Colony
Strategiczne 9 lipca 2009
Łatwa w obsłudze gra strategiczna, w której dbamy o prawidłowy rozwój małej społeczności artystycznej. Podczas zabawy zarządzamy wioską, dbamy o dobre samopoczucie mieszkańców, naprawiamy zniszczone budynki i tworzymy pracowanie dla kolejnych artystów. Produkcja została stworzona w bardzo prostej, ale też ładnej oprawie wizualnej.

Cities XL 2011
Strategiczne 14 października 2010
Kolejna odsłona serii strategicznej o budowaniu i zarządzaniu miastami. Tym razem twórcy zrezygnowali z trybu online, aby w pełni skupić się na rozgrywce solowej. Gra pozwala zbudować od podstaw własną metropolię w dowolnym miejscu na świecie lub podjąć jeden z gotowych scenariuszy. Podczas zabawy musimy dynamiczne rozwijać aglomerację i dbać o zadowolenie mieszkańców.

Tauri World
Strategiczne 10 lutego 2010
Sieciowa strategia sci-fi, w której gracz wciela się w zarządcę jednej z wielu tysięcy niewielkich wysepek, na jakie rozpadają się planety opanowywane przez tajemniczy Kryształ.

XIII Century: Blood of Europe
Strategiczne 17 października 2008
XIII Century: Russia to dodatek do strategii czasu rzeczywistego XIII Century: Death or Glory. Program umożliwia nam udział w ośmiu nowych misjach, obejmujących historyczny konflikt o Ruś Pskowską.

Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w grach strategicznych, przygotowywali wcześniej m.in. Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV czy SimCity Societies.

Gary Grigsby’s War Between the States
Strategiczne 11 czerwca 2008
Osadzona w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej strategia turowa autorstwa Gary’ego Grigsby'ego i kierowanego przez niego studia 2BY3 Games. Akcja War Between the States rozgrywa się w latach 1861-65, a podczas zabawy wcielamy się w przywódcę jednej z walczących stron, tzn. Unii lub Konfederacji, starając się uzyskać przewagę gospodarczą i militarną nad przeciwnikiem.

Venture Tycoon
Strategiczne 30 czerwca 2001
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której mamy możliwość wcielenia się w rolę początkującego biznesmena rozpoczynającego długą podróż na sam szczyt finansowej piramidy.

Guardians of Graxia
Strategiczne 20 października 2010
Nietypowe połączenie turowej strategii z karcianką osadzone w świecie fantasy Graxia znanym również z innych produkcji studia Petroglyph. Rozgrywka przypomina gry stołowe i toczy się na planszach podzielonych jest na kwadratowe pola, na które korzystając z kart przywołujemy oddziały, a następnie kierujemy ich poczynaniami w trakcie bitwy.

Warmachine: Tactics
Strategiczne 20 listopada 2014
Taktyczna strategia turowa studia WhiteMoon Dreams, wyprodukowana we współpracy z firmą Privateer Press Interactive – twórcami figurowej gry bitewnej, która posłużyła za bazę dla komputerowej pozycji. Akcja produkcji toczy się w steampunkowym świecie ogarniętym przez konflikt wojenny prowadzony pomiędzy czterema Żelaznymi Królestwami.

Ironclads: Schleswig War 1864
Strategiczne 26 marca 2010
Morska strategia turowa, w której uczestniczymy w konflikcie z roku 1864, pomiędzy Danią a koalicją Prus i Austro-Węgier. Autorzy postawili na realizm. Silnik bierze pod uwagę takie parametry techniczne statków jak m.in. masa, wyporność czy szybkość. Zastosowano rozbudowany system balistyki i broni.

Elements of War (2010)
Strategiczne 22 kwietnia 2010
Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

No Name War
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego. Akcja osadzona została na ziemi w odległej przyszłości i opowiada o konflikcie toczonym przez trzy nacje, tj. Ktonians, Khloona oraz Qaldars.

War and Peace
Strategiczne 11 października 2002
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasach Wojen Napoleońskich, tzn. w latach 1796 – 1815. Gracz może stanąć na czele jednej z sześciu ówczesnych potęg militarno-gospodarczych: Francji, Anglii, Rosji, Austrii, Prus oraz Imperium Ottomańskiego i zmienić historię naszej cywilizacji.

World of Battles: Morningstar
Strategiczne 27 maja 2010
World of Battles to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frogwares gra z gatunku sieciowych strategii czasu rzeczywistego (MMORTS). Akcja osadzona została w realiach fantasy, a gracze mają okazję przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu ras i stanąć do walki o dominację nad pełnym magii światem. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie "free to play" z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia.

War Plan Pacific
Strategiczne 15 grudnia 2008
Tytuł oferuje możliwość wcielenia się w dowódcę floty amerykańskiej lub japońskiej podczas konfliktu na Pacyfiku w latach 1941-1945. Autorzy zdecydowali się na połączenie realistycznego podejścia do tematu z mechaniką wzorowaną na grze planszowej.

Strategic Command 2: Patton Drives East
Strategiczne 8 maja 2008
Strategic Command 2: Patton Drives East to drugie oficjalne rozszerzenie do udanej, turowej strategii wojennej, Strategic Command 2: Blitzkrieg.

SimCity Społeczności: Na wakacjach
Strategiczne 24 czerwca 2008
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.

Commander: Napoleon at War
Strategiczne 29 września 2008
Commander: Napoleon at War to turowa gra strategiczna. Tytuł przenosi nas na początek XIX wieku i oferuje możliwość rozegrania wielkich bitew tamtego okresu.

AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.