Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

140. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 140. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Sovereign Symphony
Sovereign Symphony

Strategiczne prace wstrzymane

Sovereign Symphony to pozycja z gatunku RPG z elementami strategicznymi, łącząca w sobie cechy charakterystyczne dla fantasy i science fiction. Tureccy developerzy ze stajni Céidot Studios zadbali o to, aby ich produkcję odznaczała świeżość, unikalność i niepowtarzalność. Z tego też względu przyłożono ogromną uwagę żeby w niniejszym tytule pojawiły się wyłącznie nie występujące wcześniej lokacje, potwory, rasy etc.

Rise & Ruin
Rise & Ruin

Strategiczne 7 marca 2007

Rise & Ruin to nowoczesna mieszanka strategii i RPG, oparta na systemie karcianym, łącząca w sobie ponadto liczne elementy bijatyk. Przygotowany przez studia Veil Entertainment oraz Spore Productions projekt stworzony został przy czynnym wsparciu kanadyjskiej telewizji oraz organizacji pozarządowych.

Windchaser
Windchaser

Strategiczne 8 maja 2008

Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.

Galactic Dream: Rage of War
Galactic Dream: Rage of War

Strategiczne 2 marca 2007

Galactic Dream: Rage of War to utrzymana w starym stylu gra strategiczna czasu rzeczywistego, osadzona w kosmicznych realiach XXV stulecia.

Castles & Catapults
Castles & Catapults

Strategiczne 12 marca 2003

„Castles & Catapults” to pierwsza próba zaistnienia na rynku gier strategicznych w wykonaniu niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Magic Lantern Playware. Cała zabawa przebiega w zbliżony sposób do popularnych gier planszowych – na jedną mapę zrzucane są armie dwóch walczących ze sobą nacji. Wygrywa ta strona, która podbije wszystkie okoliczne ziemie.

World of Mixed Martial Arts
World of Mixed Martial Arts

Strategiczne 6 grudnia 2007

World of Mixed Martial Arts to manager tytułowych zawodów mieszanych sztuk walki, stworzony przez Grey Dog Software – firmę odpowiedzialną m.in. za serię Total Pro Basketball. Gra dystrybuowana jest drogą elektroniczną, poprzez Internet.

Airborne Assault: Highway to the Reich
Airborne Assault: Highway to the Reich

Strategiczne 1 grudnia 2003

Sequel gry Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem, tym razem pozwalający nam dowodzić wojskami w operacji Market Garden. Cechą charakterystyczną serii jest realistyczne odtworzenie roli dowódcy. Zamiast ręcznie sterować każdym pojedynczym oddziałem wydajemy jedynie ogólne rozkazy, a sztuczna inteligencja sama decyduje jak wypełnić powierzone jej zadania.

Heroes of Malgrimia
Heroes of Malgrimia

Strategiczne 22 listopada 2007

Heroes of Malgrimia to klasyczna, turowa strategia fantasy, słusznie przywodząca na myśl takie tytuły, jak Heroes of Might & Magic czy Age of Wonders.

The Forgotten World
The Forgotten World

Strategiczne prace wstrzymane

Miks gatunków cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego z elementami fantasy, przygotowany przez chorwackie studio developerskie Provox Multiemdia Studio.

Oldtimer
Oldtimer

Strategiczne 11 marca 1994

Motor City to gra ekonomiczna, w której gracz staje na czele firmy produkującej samochody. Począwszy od 1896 roku, kiedy to rozpoczyna się właściwa rozgrywka, Twoim zadaniem będzie nadzorować wszystkie elementy związane z tworzeniem aut, zakupem części a także sprzedażą gotowych modeli na europejskim rynku.

Conquest 2: The Vyrium Uprising
Conquest 2: The Vyrium Uprising

Strategiczne prace wstrzymane

Conquest 2: The Vyrium Uprising to sequel popularnej, wydanej jeszcze w 2001 roku, strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Conquest: Frontier Wars. Fabuła opisywanej produkcji została osadzona około 40 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części.

Burntime
Burntime

Strategiczne 20 marca 1993

Akcja gry Burntime rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przeszłości, tuż po zakończeniu III wojny światowej. Wskutek nuklearnego holokaustu, który spustoszył cały świat, niegdyś wielka i wysoce rozwinięta cywilizacja ludzi, musi toczyć boje o najprostsze rzeczy zapewniające przeżycie: wodę i jedzenie.

Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping
Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping

Strategiczne 21 czerwca 2004

Kolejny przedstawiciel słynnego gatunku tycoon'ów, który powstał w niewielkim studiu developerskim Artex Software, znanym do tej pory z niedokończonego projektu „Iron Dignity”. W „Carnival Cruise Line Tycoon” gracz zarządza ogromnym i niezwykle luksusowym liniowcem, musi nie tylko zadbać o odpowiednie wyposażenie statku, ale i skutecznie wypromować kolejne rejsy, tak aby wypełnić okręt spragnionymi wrażeń turystami.

Arena Wars Reloaded
Arena Wars Reloaded

Strategiczne 22 czerwca 2007

Arena Wars Reloaded to druga część opracowanej przez studio exDream Entertainment i wydanej w 2004 roku gry Arena Wars, która łączy w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz dynamicznej strzelaniny. Produkcja zachowała większość zasad rozgrywki znanych z poprzedniej odsłony, a główne zmiany developerzy poczynili w warstwie wizualnej i silniku gry.

Venture Arctic
Venture Arctic

Strategiczne 5 sierpnia 2008

Produkcja, łącząca elementy symulacyjne i ekonomiczne. Zadanie gracza polega na kontrolowaniu ekosystemu, położonego w mroźnym rejonie Arktyki.

The Falklands War: 1982
The Falklands War: 1982

Strategiczne 24 czerwca 2005

The Falklands War: 1982 jest pierwszą komputerową grą wojenną, realistycznie przedstawiającą wszystkie aspekty konfliktu Falklandzkiego.

War on Folvos
War on Folvos

Strategiczne 15 listopada 2006

War on Folvos to strategia turowa przygotowana przez firmę Lonely Troops. Jej akcja została usytuowana w dalekiej przyszłości, pogrążonej w mrokach wojny.

Stars! Supernova Genesis
Stars! Supernova Genesis

Strategiczne prace wstrzymane

Supernova to sequel Stars! - strategicznej gry turowej w kosmosie, przeznaczonej głównie do grania w trybie multiplayer. Jak twierdzą autorzy gry, wzorowali się na takich klasykach jak Master of Orion, Alpha Centauri, Ascendancy czy M.U.L.E.

Shattered Galaxy
Shattered Galaxy

Strategiczne 22 sierpnia 2001

Wyobraźcie sobie grę z serii Command & Conquer w którą możecie sobie zagrać przez Internet z setką swoich znajomych jednocześnie, na jednym polu walki kierując kilkoma z kilkuset jednostek w bitwie ... Miłe prawda, tak właśnie wygląda Shattered Galaxy.

Jutland
Jutland

Strategiczne 12 grudnia 2008

Jutland to morska gra wojenna, osadzona w realiach I Wojny Światowej. Za jakość programu ręczy swoim wizerunkiem zespół developerski Storm Eagle Studios, w skład którego wchodzą m.in. Jim Rose i Norm Koger (The Operational Art of War).

Legion Arena: Cult of Mithras
Legion Arena: Cult of Mithras

Strategiczne 1 marca 2006

Cult of Mithras to pierwszy, oficjalny dodatek do Legion Arena – gry strategicznej przygotowanej przez firmę Slitherine Software, a wydanej przez Black Bean Games. Autorzy programu postanowili postąpić identycznie jak w przypadku swojej wcześniejszej produkcji (Legion) i naprzeciw rzymskiej armii postawili istoty mitologiczne.

Air Command 3.0
Air Command 3.0

Strategiczne 12 kwietnia 2001

Zostań kontrolerem lotu na największych międzynarodowych portach lotniczych i sprawdź dlaczego jest to jedno z najbardziej odpowiedzialnych i stresujących stanowisk pracy.

Take Command: 2nd Manassas
Take Command: 2nd Manassas

Strategiczne 18 kwietnia 2006

Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.

Refusion
Refusion

Strategiczne prace wstrzymane

Refusion to produkt czeskiego studia developerskiego, Gumpanela Entertainment, będący w założeniu swoich twórców rewolucyjnym i nowatorskim połączeniem gatunków RTS oraz FPS.