Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

8. Gry Bijatyki PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 8. Gry z gatunku bijatyki na platformę PC ułożone według daty premiery.

Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

bijatyki
Virtua Fighter 2
Virtua Fighter 2

Bijatyki 15 września 1998

Virtua Fighter 2 to druga część cyklu zręcznościowych bijatyk 3D, rozwijanego przez firmę Sega. Gracz kieruje poczynaniami jednego z 10 mistrzów sztuk walki, uczestniczących w widowiskowych pojedynkach rozgrywanych w zróżnicowanych sceneriach. Twórcy gry przygotowali aż 1200 kombinacji ciosów, jakie wyprowadzić mogą bohaterowie, w tym wiele unikatowych, przypisanych do konkretnych postaci.

Mortal Kombat 4
Mortal Kombat 4

Bijatyki 4 lipca 1998

Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.

Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams
Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams

Bijatyki 14 czerwca 1998

Kontynuacja słynnej serii bijatyk firmy Capcom, zrealizowana w tradycyjnym widoku 2D. Do rywalizacji staje tym razem 10 wojowników, w tym zarówno ci znani z poprzednich odsłon cyklu, jak i całkiem nowi. W grze znacznie poprawiono oprawę graficzną i wprowadzono kilka modyfikacji w modelu walki, takich jak możliwość blokowania w powietrzu i specjalne kombinacje ciosów tzw. Alpha Combos.

Street Fighter Alpha 2
Street Fighter Alpha 2

Bijatyki 12 marca 1998

Druga odsłona sub-serii Street Fighter Alpha, stanowiącej kontynuację bestsellerowego cyklu dwuwymiarowych bijatyk firmy Capcom. W grze powraca galeria postaci, znanych z pierwszej części serii, choć pojawia się też kilka nowych. Twórcy wprowadzili także szereg modyfikacji do znanej z pierwowzoru mechaniki walki.

Last Bronx
Last Bronx

Bijatyki 15 lutego 1998

Drużyna wyszkolonych w walce wręcz wojowników musi przeciwstawić się przemocy na ulicach Nowego Tokio, którym całkowicie zawładnęły gangi.

X-Men: Children of the Atom
X-Men: Children of the Atom

Bijatyki 31 maja 1997

X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.

Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft

Bijatyki 7 stycznia 1997

Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.

Theatre of Pain
Theatre of Pain

Bijatyki 31 października 1996

Theatre of Pain to klasyczna, dwuwymiarowa bijatyka (w stylu Street Fighter II), wyprodukowana przez studio Mirage Technologies. Gracze mogą wcielić się w postaci historyczne oraz bohaterów rzymskiej mitologii i toczyć pojedynki na starożytnych arenach.

Mortal Kombat Trilogy
Mortal Kombat Trilogy

Bijatyki 10 października 1996

Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.

Virtua Fighter
Virtua Fighter

Bijatyki 31 sierpnia 1996

Jedna z pierwszych bijatyk skonstruowanych w pełnym trójwymiarze. Gra początkowo ukazała się na automaty. Później skonwertowano ją na Segę Saturn, gdzie stanowiła bezpośrednią konkurencję dla równocześnie wydanego „Tekkena” (PlayStation). Posiadacze komputerów osobistych swoją konwersję otrzymali najpóźniej.

Battle Arena Toshinden 2
Battle Arena Toshinden 2

Bijatyki 23 maja 1996

Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.

Battle Arena Toshinden
Battle Arena Toshinden

Bijatyki 22 kwietnia 1996

Trójwymiarowa bijatyka, w której gracze spotykają się na wytyczonych, trójwymiarowych arenach, tocząc ze sobą pojedynki przy użyciu broni i rozmaitych ataków specjalnych. Tłem rozgrywki jest legendarny turniej Toshinden, zorganizowany przez tajemniczego sponsora imieniem Gaia.

Mortal Kombat 3
Mortal Kombat 3

Bijatyki 6 października 1995

Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.

Brutal: Paws of Fury
Brutal: Paws of Fury

Bijatyki 31 lipca 1995

Brutal: Paws of Fury to klasyczne mordobicie, powstałe na fali popularności Mortal Kombat. W przeciwieństwie jednak do tamtego tytułu, walka jest całkowicie bezkrwawa i co najważniejsze – potraktowana z dużą dozą humoru.

WWF Wrestlemania: The Arcade Game
WWF Wrestlemania: The Arcade Game

Bijatyki 23 lipca 1995

Znakomite mordobicie, symulujące amerykańskie zapasy w stylu wolnym, zrealizowane w podobnym stylu co pierwsze odsłony Mortal Kombat.

FX Fighter
FX Fighter

Bijatyki 13 czerwca 1995

Trójwymiarowa bijatyka, w której uczestniczymy w wielkim turnieju, rywalizując o tytuł najpotężniejszego wojownika w galaktyce. Naprzeciw siebie staje ośmiu uczestników z różnych miejsc we wszechświecie, a każdy dysponuje własnym, unikalnym zestawem ciosów.

Rise of the Robots
Rise of the Robots

Bijatyki 22 sierpnia 1994

Bijatyka w stylu Street Fighter i Mortal Kombat, której bohaterami są roboty. Gra została poprzedzona spektakularną, jak na pierwszą połowę lat dziewięćdziesiątych kampanią reklamową, program jednak spotkał się z olbrzymią falą krytyki.

Mortal Kombat II
Mortal Kombat II

Bijatyki 14 maja 1994

Sequelem przebojowej wirtualnej bijatyki, która ujrzała światło dzienne w 1992 roku. Autorzy postanowili pójść za przysłowiowym ciosem, serwując użytkownikom większą ilość wojowników, ataków, aren itd.

Dangerous Streets
Dangerous Streets

Bijatyki 12 maja 1994

Dangeous Streets to mordobicie stworzone przez włoską firmę Micromania a wydane przez koncern Flair Software. Do miana najlepszego wojownika ulicznego na świecie staje sześciu zabijaków i dwie ubrane w obcisłe kostiumy panie.

Mortal Kombat (1993)
Mortal Kombat (1993)

Bijatyki 8 września 1993

Debiutancka odsłona kultowej serii wirtualnych bijatyk, charakteryzująca się wyjątkowo brutalnym podejściem do tematu. Do wyboru jest siedmiu wojowników: Liu Kang, Rayden, Sub-Zero, Scorpion, Sonya, Kano i Johnny Cage. Każdy z nich dysponuje podstawowym zestawem uderzeń, które w połączeniu z klawiszami kierunkowymi gwarantują rozmaite ataki.

Double Dragon
Double Dragon

Bijatyki 20 marca 1988

Double Dragon to kultowe mordobicie z automatów coin-up, które swego czasu cieszyło się ogromną popularnością. Nikogo nie powinno więc dziwić, że gra została w niedługim czasie przeniesiona na domowe platformy sprzętowe, w tym także PeCety.

Barbarian (1987)
Barbarian (1987)

Bijatyki 12 listopada 1987

Death Sword (poza granicami Stanów Zjednoczonych znany również jako Barbarian) to klasyczne mordobicie, w którym gracz wcieli się w rolę wojownika Gortha. Jego zadaniem będzie uwolnienie księżniczki Marianny, porwanej przez złego czarnoksiężnika Draxa. Zanim jednak głównego prowodyra całego zamieszania dosięgnie sprawiedliwość, Gorth będzie musiał uporać się z siedmioma innymi barbarzyńcami, którzy zostali oddelegowani przez swojego pana do powstrzymania go od wykonania misji.

Shadow Fight 3
Shadow Fight 3

Bijatyki prace wstrzymane

Shadow Fight 3 to opracowana przez studio Nekki bijatyka 2.5D, co oznacza, że grafika wykonana została w pełnym 3D, ale mechanizmy rozgrywki są dwumiarowe. Przestawienie się na trójwymiarowe lokacje i postacie jest największą zmianą w porównaniu z poprzednimi odsłonami cyklu. Produkcja została oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Akcja przenosi nas do krainy fantasy zainspirowanej azjatyckimi legendami i obsadza w roli wojowników dysponujących nadludzkimi mocami.

Metal Revolution
Metal Revolution

Bijatyki prace wstrzymane

Bijatyka, w której gracze trafiają do świata ogarniętego wojną ludzi i robotów, a w trakcie zabawy biorą udział w szybkich i widowiskowych pojedynkach na arenie. Metal Revolution wyróżnia się za sprawą uproszczonego sterowania i łatwego do opanowania systemu kombosów.